Gå til innhold

Modifisering av AMD K6-2

maxmhz

Anbefalte innlegg

Overflata på min K6-2 ser så jævlig stygg ut!

Heile coren/prosessoren er jo dekket av eit tjukt lag med et eller annet metall(har dessverre ingen bilder å vise) Prosessoroverflata ser jo ut som et svømmebaseng! Eg kunne tenkt å fjerne heile det laget med metall eller slipe nesten alt vekk...men eg veit ikkje om det går...er det noen som har gjort dette som vil fortelle om resultatet?

Eg har planer om å overklokke heile systemet mitt så da er det viktig at prosessoren er heilt 100% plan!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gråe plata oppå er faktisk nikkel. En dårlig varmeleder, men god skjerming. Fjern plata ved å lirke en tapetkniv under hvert hjørne og vipp plata av. Etterpå må du vaske overflata på kjernen med sprit slik at du får bort laget med silikon (varmeledende silikon). Den ligner veldig på en Duron når nikkelplata er tatt av.

Hvis du erstatter nikkelplata med en kobberplate får du en voldsom reduksjon i temperatur.

Jeg har mange bilder men ikke her. Får ikke postet bildene før på nyåret.

Lenke til kommentar

Så det er sån en K6 ser ut uten nikkel-pate! :smile:

Er det lurt å bruke shim på prosessoren når eg har fjerna plata? Eller kan eg lage noen puter i hjørnene så kjøleren ik presser for mye på coren.

Evt. ka kan eg bruke til støtte puter?

Hvor større temp.forsjell fikk du med og uten nikkelplate?

CPU:AMD K6-2 450MHz

HK:AOpen AX59 Pro

3D-K:Asus V6800 Deluxe GeForce256 DDR

RAM:192MB SDRAM PC100

Modifisering vil sje når tegninger og deler er klare.

[ Denne Melding var redigert av: maxmhz på 2001-12-29 16:47 ]

Lenke til kommentar

Her ser du en CPU med en kobberplate ved siden av. Føttene på kobberplata er laget av tokomponents epoxy-lim (f.eks. araldit) ved å legge en stor dråpe i hvert hjørne av plata, og så legge plata oppå CPUen. Husk kjølepasta. Da får du perfekte avstandsstykker. Platen er lett å ta av da limet ikke fester særlig godt på CPUen.

cpu05.jpg

Et bilde til av en naken K6-2:

cpu03.jpg

Jeg fant ut at jeg hadde lagt ut bildene tidligere på en annen server. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...