Gå til innhold

Fått feilvare, kan butikken kreve tilbake varen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette syns jeg var en god løsning. Det viktigste er at kjøper er fornøyd, og det virker jo slik. Kudos (hva pokker er EGENTLIG det...) til netshop.

 

sinte_norman : Det der har ingenting med relgion å gjøre. Det at du tar feil at hva som er etisk og moralsk riktig og hva som omhandler biblen finner jeg høyst forstyrrende. For ditt vedkommende altså. Jeg vet hva jeg mener, og jeg er ikke relgiøs.

 

Jeg er litt skuffet over noen folks holdninger her, smertelig klar over at gjennomsnittsalderen her er relativt lav, er det urovekkende med en slik holdning.

thoka: Jeg håper du ble fornøyd med løsningen, men ikke vær redd for å si det du mener til netshop, de er mest tjent med at du er fornøyd, og du behøver ikke kjøpe ut skjermen bare fordi det er det enkleste.

 

Det virker som at denne tråden er ferdig, takk for meg :)

8675328[/snapback]

Hehe, slapp helt av, jeg skal ikke rane en bank eller noe.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Har opplevd god service hos netshop, i motsettning til mpx.

hovedkortet jeg kjøpte hos mpx hadde åpenbart spenningsfeil (men det var modulene som var feil, men prøvde også med andre moduler), så de testet hovedkortet mitt i all evighet å jeg fikk til slutt et nytt etter fire uker og måtte betale dyrt for dette.

sendte inn modulene mine til netshop, dog det tok litt lang tid pga sykdom og tekniske problemer hos netshop så får jeg nye fra de enda de ikke fant noe problemer med modulene selv :)

 

go netshop!

Lenke til kommentar

For en del år tilbake kjøpte jeg en harddisk hos mpx som tok kvelden etter svært kort tid (DOA). Jeg kontaktet de og fikk overtalt de til å gå om rutinene sine slik at jeg kunne hente ny harddisk direkte på lageret deres. Jeg leverte den defekte harddisken samtidig.

 

Etter en ukes tid fikk jeg hentelapp i posten på en harddisk fra mpx. Jeg ga da beskjed om at jeg allerede hadde fått en ny harddisk. En ukes tid etterpå fikk jeg mail med leveringsbekreftelse på enda en harddisk, men denne fikk jeg stoppet før den kom ut i postsystemet. Man måtte være rimelig kjip og uærlig dersom man hadde tatt i mot disse harddiskene som utelukkende ble sendt ut fordi butikken ga god service ved å bytte harddisken utenfor vanlig serviceapparat.

 

Bra gjort av trådstarter som gjorde det eneste rette og ble belønnet for det i form av en svært billig skjerm.

Lenke til kommentar

Artig å se hvordan folk "slenger med leppa" og påstår at det rett og slett er ulovlig å beholde skjermen uten å si ifra. I stede for å slenge rundt med utsagn, kom heller med referat til loven. Det blir noe helt annet om Netshop hadde merket dette, gjort deg oppmerksom på at de vil ha den tilbake og du hadde nektet. Det jeg snakker om her er i det tilfellet Netshop ikke hadde merket noe og du hadde beholdt den inntil de eventuelt hadde merket noe. Forbryter, svindler, kriminell... mange ord som brukes her, men hva er egentlig det riktige ifølge loven? Det synes jeg faktisk hadde vært interessant å finne ut av siden det kommer såpass mange utsagn her.

Lenke til kommentar
Artig å se hvordan folk "slenger med leppa" og påstår at det rett og slett er ulovlig å beholde skjermen uten å si ifra. I stede for å slenge rundt med utsagn, kom heller med referat til loven. Det blir noe helt annet om Netshop hadde merket dette, gjort deg oppmerksom på at de vil ha den tilbake og du hadde nektet. Det jeg snakker om her er i det tilfellet Netshop ikke hadde merket noe og du hadde beholdt den inntil de eventuelt hadde merket noe. Forbryter, svindler, kriminell... mange ord som brukes her, men hva er egentlig det riktige ifølge loven? Det synes jeg faktisk hadde vært interessant å finne ut av siden det kommer såpass mange utsagn her.

8678615[/snapback]

 

Ingen er forbrytere hvis forbrytelsen ikke blir oppdaget ;) Det finnes flere bestemmelser i straffeloven som kan passe på dette tilfellet. Et eksempel er straffeloven § 255 om underslag. Et annet er straffeloven § 393 om rettstridig bruk av en ting som tilhører andre.

Lenke til kommentar
Så du mener det er lov å fyllekjøre så lenge du ikke blir tatt? Gjør det, at det blir noe mindre farlig?

8679597[/snapback]

Nei, og det var heller ikke det jeg skrev. Ninjahamster ville vite hva som er det riktige ifølge loven dersom butikken aldri oppdager at du har beholdt skjermen du mottok ved en feil. Dette kan kanskje regnes som et underslag etter straffeloven § 255, men det har jo ingenting å si hvis ingen oppdager det.

Lenke til kommentar
_tHokA_ er en ærlig mann. Det kan vi like. :thumbup:

 

Man kan jo også lese ut i fra denne tråden hvem man kan handle med på bruktmarkedet og hvem man IKKE vil møte på bruktmarkedet...

8678503[/snapback]

Tullball mener jeg, jeg "behandler" ivertfall en privatperson MYE bedre når det komer til kjøp/salg enn en nettsjappe som omsetter for millioner hvert år..

Lenke til kommentar
_tHokA_ er en ærlig mann. Det kan vi like. :thumbup:

 

Man kan jo også lese ut i fra denne tråden hvem man kan handle med på bruktmarkedet og hvem man IKKE vil møte på bruktmarkedet...

8678503[/snapback]

Tullball mener jeg, jeg "behandler" ivertfall en privatperson MYE bedre når det komer til kjøp/salg enn en nettsjappe som omsetter for millioner hvert år..

8681380[/snapback]

Ja, så kan jo leserene velge om de vil stole på det du sier ut i fra dine tidligere poster i denne tråden..

Lenke til kommentar
_tHokA_ er en ærlig mann. Det kan vi like. :thumbup:

 

Man kan jo også lese ut i fra denne tråden hvem man kan handle med på bruktmarkedet og hvem man IKKE vil møte på bruktmarkedet...

8678503[/snapback]

Tullball mener jeg, jeg "behandler" ivertfall en privatperson MYE bedre når det komer til kjøp/salg enn en nettsjappe som omsetter for millioner hvert år..

8681380[/snapback]

Ja, så kan jo leserene velge om de vil stole på det du sier ut i fra dine tidligere poster i denne tråden..

8681464[/snapback]

Jepp, de får gjøre som de vil.. :)

Lenke til kommentar
M-BS : Du har misforstått diskusjonen. Om det finnes en lov om det er forsåvidt irrelevant. Det gjør det ikke noe mere riktig av den grunn.

8680461[/snapback]

Jeg forsøkte å svare på spørsmålet om hva som er det riktige etter loven. Da er det selvsagt ikke irrelevant at jeg viser til en lov, er det vel? :whistle:

Lenke til kommentar

Herregud..

 

Det er bare på et forum pakket fullt av nerder/hobbyreligiøse og good guys du kan finne en diskusjon hvor det snakkes om feilvare og som blir snudd til et moral spørsmål.

Noen får en feilvare med større verdi enn bestillingen.. noen vurdere å ikke varsle fra.. noen sitter med en gevinst på X antall kroner etter en feil gjort av noen andre. Det er litt som Robin Hood med en kul vri bare at den slemme kongen i dette tilfellet er netshop.

MEN, noen vurderte ferdig å varslet fra om feilen.. noen ble belønnet dens ærlighet med en god pris.. noen sitter med en gevinst på X antall kroner etter en feil gjort av noen andre.

 

Moralen, ladies and gentlemen.. ærlighet varer lengst hvis du tjener på det og hvis du ikke gjør det så kan du lure deg selv ved å tro du gjorde det rette å vil bli belønnet i himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...