Gå til innhold

Fått feilvare, kan butikken kreve tilbake varen?


Anbefalte innlegg

Interessant, man kan "lese" alderen på forfatterene av mange av disse innleggene..

 

Man plikter selvfølgelig å rapportere hvis man mottar noe man ikke rettmessig skal ha. Hvis ikke kan man anmeldes for svindel.

8660705[/snapback]

 

Man kan anmeldes som det meste ja, men at sjangsen for at man blir DØMT som SVINDLER i en slik sak som dette om man beholdrer skjermen er i mine øyne lik null.

 

Det hadde også vært interessant å vite hvor i loven det står at man er PLIKTIG til å RAPPORTERE at man har mottatt ting og tang ufrivillig.

8664153[/snapback]

 

Nei skal nok si meg enig i at dom ville det nok ikke blitt, og jeg kan heller ikke vise til gjeldende paragraf i lovverket.

 

Uttalte meg egentlig mer med tanke på at folk vanligvis har en viss moral og etikk, vil gjerne vise til vår alles kjære venn JESUS: Du skal oppføre deg mot andre som du vil at de skal oppføre seg mot deg.

 

Eventuelt kan du grafse til deg alt du urettmessig kommer over, og brenne i helvete på svak varme :)

 

Noen av oss har gått på søndagsskole :)

 

Edit: leifer

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vær forsiktig med hva du gjør, på en eller annen måte vil din godhet/uærlighet ta deg igjen, og du vil bli straffet/belønnet for det, en eller annen gang.

 

8652935[/snapback]

 

Uff, dette ble veldig religiøst.

Det skjer intet fra eller til om du beholder eller sender tilbake skjermen, det må du la din egen samvittighet avgjøre, ikke alle andres.

Lenke til kommentar

Å herregud, man blir ikke kriminell av å ikkje fortelle om det.

 

Så enormt mange firmaer sender ut alle slags kosttilskudd og annen dritt som du aldri har bedt om, og så krever dei betaling av deg etterpå, og da sier norsk lov at du kan behold alt de sender som du ikkje har bedt om.

 

Når du aldri har bedt om å få tilsendt den skjermen, så kan du beholde den, til og med om dei krever betaling eller om å få den tilbake.

 

På tide at noken iallefall drar nytte av dei få feila store firmaer av og til gjer, for det er som oftest dei som tjener penger på oss, og ikkje omvendt...

 

AMAGAD! Jeg fikk en skjerm jeg aldri ba om, og om jeg beholder den, så er jeg kriminell!

 

Get a fucking life alle moralske voktere...

Lenke til kommentar
Å herregud, man blir ikke kriminell av å ikkje fortelle om det.

 

Så enormt mange firmaer sender ut alle slags kosttilskudd og annen dritt som du aldri har bedt om, og så krever dei betaling av deg etterpå, og da sier norsk lov at du kan behold alt de sender som du ikkje har bedt om.

 

Når du aldri har bedt om å få tilsendt den skjermen, så kan du beholde den, til og med om dei krever betaling eller om å få den tilbake.

 

På tide at noken iallefall drar nytte av dei få feila store firmaer av og til gjer, for det er som oftest dei som tjener penger på oss, og ikkje omvendt...

 

AMAGAD! Jeg fikk en skjerm jeg aldri ba om, og om jeg beholder den, så er jeg kriminell!

 

Get a fucking life alle moralske voktere...

8672614[/snapback]

 

Og du kan gjerne finne den loven til meg. Vil du?

Lenke til kommentar
Å herregud, man blir ikke kriminell av å ikkje fortelle om det.

 

Så enormt mange firmaer sender ut alle slags kosttilskudd og annen dritt som du aldri har bedt om, og så krever dei betaling av deg etterpå, og da sier norsk lov at du kan behold alt de sender som du ikkje har bedt om.

 

Når du aldri har bedt om å få tilsendt den skjermen, så kan du beholde den, til og med om dei krever betaling eller om å få den tilbake.

 

På tide at noken iallefall drar nytte av dei få feila store firmaer av og til gjer, for det er som oftest dei som tjener penger på oss, og ikkje omvendt...

 

AMAGAD! Jeg fikk en skjerm jeg aldri ba om, og om jeg beholder den, så er jeg kriminell!

 

Get a fucking life alle moralske voktere...

8672614[/snapback]

1. Skal du ha en fremtid her på forumet forlanger vi en høfligere tone.

 

2. Om du mener noe står i loven, henvis til aktuell KILDE. Hvis ikke er påstanden verdiløs.

 

 

Etter hva jeg vet, så sier loven at det er forbudt å sende noen varer/ta seg betalt for ting som ikke er bestillt. Den sier ingenting om hva som skal skje med varene som er sendt.

Lenke til kommentar

Men en 17" skjerm er lusen, hadde det vært en skikkelig 21" ++ skjerm hadde jeg nok beholdt den, for å være ærlig, og det tror jeg flere her hadde gjort.. Om de var en arbeidsløs fjortiss xD  :innocent:

*klipp klipp*

8660551[/snapback]

Tar dere dette her så seriøst da?

 

Voldsomt så sære dere er da.. fatter dere ikke at jeg kødder? :roll:

 

Enkelte forstår aldri...

8662660[/snapback]

 

Når du bruker uttrykket "får å være ærlig" i det du kaller en spøk kan du ikke forvente annet en at folk tror dette er din helt oppriktige mening. Virker som du bare prøver å tulle det bort når du fikk et kritisk svar.

 

 

Om tråden synes jeg det er fint at trådstarter har gitt beskjed til nettbutikken. Blir spennende å se resultatet. Svogeren min opplevde noe lignende fra en annen nettbutikk og han fikk beholde varen fordi han meldte ifra, men det var riktignok en billigere vare.

8664491[/snapback]

Tja, sant nok, men kritikker kan jeg ta :)

 

Hadde det vært en skikkelig skjerm hadde jeg beholdt den ja, og jeg bryr meg lite om hva folk her synest om det, blir ikke kriminell bare for å beholde skjermen... ;)

 

Hadde ikke plaget meg i det minste å beholde skjermen, sånn er jeg og sånn blir jeg, driter kraftig i hva folk synest :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk mail ifra netshop nå idag

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fra: [email protected] ([email protected])

Sendt:22. mai 2007 14:47:31

Svar til:[email protected]

Til: ***********@hotmail.com

 

Heisann Thomas

 

Det må jeg jo da få beklage. Ikke meningen å sende deg feil vare. Men, vil du returnere skjermen, eller kansje kjøpe den? Hva vil en slik skjerm være verdt for deg? :) Ha en fortsatt fin dag.

 

Venlig hilsen Stian

www.NetShop.no

 

Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg har jo en 19" skjerm alt idag. Som jeg er fornøyd med

Lenke til kommentar
Fikk mail ifra netshop nå idag

 

Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg har jo en 19" skjerm alt idag. Som jeg er fornøyd med

8673887[/snapback]

 

Morsomt at du spør oss når de spør deg. I en tidligere melding skrev du:

 

"Den skjermen er lite verdt for meg, jeg blir ikke lei meg eller overasket om de vil ha den tilbake. Jeg sitter her med en 19" widescreen skjerm jeg er fornøyd med."

 

Så med mindre du har et skjermkort som støter 2 skjermer, noe som jeg syns er kjempedigg å bruke, kan du vel bare si at du ikke trenger en skjerm, men kan godt tenke deg et kabinett ;-)

 

Du kan jo tjene litt penger på det om du får den for et par hundre kroner, også selge den, men det er kanskje ikke vært bryet?

Lenke til kommentar
Sikker på at Netshop i det hele tatt tjener på dette med å tilbakekalle den osv da?

 

Noen fortjeneste på skjermen får nok ikke netshop. Fortjenesten vil jeg tro går bort i portokostnader ekstra arbeide etc. Men at det alikevel vil lønne seg seg for de å kalle den tilbake? Åpenbart! Et enkelt regnestykke som enkelt forklarer dette:

 

Verdi på skjermen: kr. 2.000 (Trådstarter opplyste om denne prisen)

Returporto: kr. 110

Fortjeneste v/ å kalle tilbake: kr. 1890 (minus noen "administrative" kostnader=>Support, lager når den ankommer etc.)

 

Fortjenesten totaltsett derimot kan fort bli negative fordi innkjøpspris må trekkes i fra (pluss et par andre kostnader selvsagt). Poenget er at Netshop åpenbart vil tjene på å få skjermen tilbake, dette fordi kostnaden ved å kjøpe skjermen er der uansett...

 

- Amund

8659761[/snapback]

 

Nå må du huske at Netshop sine utgifter ved skjermen ikke er 2000,-. Denne er kjøpt inn og ikke betalt mva på. Dvs hadde skjermen kostet 2000,- ville 400,- vært mva. Så kan du igjen anta at de har 5% påslag på prisen. Da er vi nede i rett over 1500,-. Ved en varetelling vil de oppdage at skjermen mangler og dermed avskrive dette som et tap som gjør at de får skattefritak (gitt at butikken går i overskudd) som betyr at kun ~72% av varens verdi er tapt. Da er vi fort nede i under 1200,-. I tillegg så finnes det jo enda flere skitne måter å leke med regnskapet for å komme enda lenger ned, men la oss stoppe her.

 

Så hvis vi summerer Netshops utgifter.

Returporto: 110,-

Varen må selges som demovare siden de ikke har orginalembasjsen, dvs fort et rent tap på 2-400,- for butikken.

I tillegg må varen mottas, pakkes ut, legges på lager og legges ut som demovare på sidene. Tid er penger og det kan kanskje gå med så mye som 1 time totalt for dette.

 

Hvis vi da er snille og sier at totale utgifter er 500,-. Tar man å regner sammen kommer man fort frem til at tapet for butikken ikke er så stort og PR'n de får ved å gjøre noe sånt er positivt.

Lenke til kommentar
Har et skjermkort som støtter 2 skjermer, det har jeg. Men om jeg kommer til å bruke den skjermen sammen med den andre vet jeg ikke. Blir da evt å gi den bort i gave, evt selge den å kjøpe noe annet jeg trenger

8674683[/snapback]

 

Jeg ville sagt at jeg kunne ta den om jeg fikk den for 500,- :yes:

Lenke til kommentar
Har et skjermkort som støtter 2 skjermer, det har jeg. Men om jeg kommer til å bruke den skjermen sammen med den andre vet jeg ikke. Blir da evt å gi den bort i gave, evt selge den å kjøpe noe annet jeg trenger

8674683[/snapback]

 

Jeg ville sagt at jeg kunne ta den om jeg fikk den for 500,- :yes:

8674851[/snapback]

Samma her, definitivt verdt hver krone :)

Lenke til kommentar

Dette syns jeg var en god løsning. Det viktigste er at kjøper er fornøyd, og det virker jo slik. Kudos (hva pokker er EGENTLIG det...) til netshop.

 

sinte_norman : Det der har ingenting med relgion å gjøre. Det at du tar feil at hva som er etisk og moralsk riktig og hva som omhandler biblen finner jeg høyst forstyrrende. For ditt vedkommende altså. Jeg vet hva jeg mener, og jeg er ikke relgiøs.

 

Jeg er litt skuffet over noen folks holdninger her, smertelig klar over at gjennomsnittsalderen her er relativt lav, er det urovekkende med en slik holdning.

 

thoka: Jeg håper du ble fornøyd med løsningen, men ikke vær redd for å si det du mener til netshop, de er mest tjent med at du er fornøyd, og du behøver ikke kjøpe ut skjermen bare fordi det er det enkleste.

 

Det virker som at denne tråden er ferdig, takk for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...