Gå til innhold

Samsung 40" LE40M87BD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Må bli en sånn Samsung på meg og :p

men forskjellen på LE40M86B , LE40M86BD og LE40M87BD virkel minimal bortsett fra prisen.. så hvorfor kjøper ikke alle LE40M86B (http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=18277) som er 2500,- billigere en LE40M87BD ( sett bort i fra den fancy sølvlista)

 

en ting til, hvilken kabel anbefaler dere, jeg skal koble pc til tvn.

PC-en min er ny og har 2 DVI ut fra grafikkortet samt S-video.. HK har 2 HDMI ut.. Trenger litt hjelp :p

Trur HDMI er best, men er hovedkortet i stand til å dra full HD (P5K Premium) eller skal jeg kjøpe en konverter fra DVI til HDMI?

 

Takk

 

edit: har en Intel Quad CPU, så mulig det går :D

Endret av StoWlee
Lenke til kommentar

Det er ingen forskjeller utenom lista nei (som det forøvrig er nevnt en del ganger nå.)

 

Jeg vil tro at HK må legge endel vekt på CPU for å spille det av. Mitt nVidia 6200LE klarer å vise 1920x1080p via DVI-HDMI kabel, men det er komprimerte filer og jeg tipper at CPU blir stresset mye.

 

Kjøpe HDMI kabel først, så ser du om det går og evt. kjøper overgang etterpå?.

 

Forøvrig er det vel ingen forskjell kvalitetsmessig på DVI og HDMI ettersom de er pinkompatible? Eneste forskjellen er vel at HDMI kan overføre audio i samme kabel?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Heisann,

 

har hatt TVen i noen uker nå og har vært godt fornøyd hittil. Har kun brukt analog TV samt HDMI.

 

Men i går skulle jeg koble opp DVD og digitaltuner til SCART kontaktene, og da fikk jeg overakende nok problemer. Intet signal ... noen triks i instillingene jeg har oversett??

 

Etterhvert som jeg byttet på kablene, så opdaget jeg at om jeg brukte en RGB ut av DVD, og så koblet denne med SCART2(RGB) bak på TVen, så var dette greit. Men jeg ville fortrukket en vanlig SCART kabel.

 

Så noen hint om hva jeg gjør feil ville vært fint!

 

Jeg vet at alle boksene mine sender OK SCART signaler ut, så det må være en idiotfeil i instillinger noe sted. Jeg er også overbevist om at TVen er OK. :hmm:

 

EDIT: Fikk det til, men hva jeg stilte på vet jeg ikke! :fun:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

God dag, to-tre spørsmål her.

 

Vurderer selv denne tv'en, men da i 86 modellen, og 37".

 

For det første - sølvlist er eneste forskjell på 87 og 86, dette har blitt godt bekreftet.

 

Det jeg er mer usikker på, er det noe forskjell på 86-modellen, i størrelse 37 og 40 tommer? Er det er "blankere" panel på 40 tommeren, og har det i så fall noe å si?

Hvordan slår dette ut på bildekvalitet? TVen vil stå i et rom uten sollys inn i rommet.

 

En tredje ting - vil nok i en periode bli nødt til å bruke tv'en til analog kabel tv, frem til et alternativ er klart. Vil derfor forsikre meg om tv'en faktisk har inngang for vanlig coax kabel som går rett fra veggen og inn i tv'en? Er det en spesiell innstilling tv'en må stå på i så fall?

Endret av Knuty
Lenke til kommentar
En tredje ting - vil nok i en periode bli nødt til å bruke tv'en til analog kabel tv, frem til et alternativ er klart. Vil derfor forsikre meg om tv'en faktisk har inngang for vanlig coax kabel som går rett fra veggen og inn i tv'en? Er det en spesiell innstilling tv'en må stå på i så fall?

Jaja, så klart den har det, og det fungerer uten noe som helst dikedarier. Nå har jeg elendig kabelsignal, så bildet er ikke så mye å skryte av, men igjen brukes tv-en til det kun 5% av tiden for min del

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fant riktig tråd...

Ringte Samsung torsdag forrige uke:

"Har du seriell utgang på pcen?" spurte dama på Samsung-supporten. Ja svarte jeg og tenkte på den 5 cm brede seriell-utgangen som ofte finnes på laptoper, tilsvarende gammel seriell kabel til printere....

I går fikk jeg pakken fra Sverige som inneholdt en litt annen type seriell kabel, en som kan minne om en vga-kabel, like bred men med færre pins, 15 eller noe.

Heldigvis hadde jeg denne utgangen på den stasjonære PC-en min så det var flaks. Men CD-en jeg fikk med inneholder firmware nummer 2008. Folk på forumet har sagt at de har 2010. Hvorfor fikk jeg ikke den nyeste??? Er det noen her på forumet som kunne lagt ut den siste firmwaren et sted? Slik at en kan laste ned den siste versjonen?

Lenke til kommentar

Yup, igår kveld oppgraderte jeg fra en lav 1000-versjon av firmwaren til 2008. Som jeg har sagt tidligere, si fra dersom noen har noen høyere versjon...

Selve oppgraderingen gikk helt uten problemer. Til dere som venter på pakka, bare merk dere at på CD-en heter fila et eller annet med *2008(download)*.mot. I bruksanvisningen står det at den heter *2008*.mot, altså uten parentes med "download" inni. Derfor renamet jeg fila før jeg åpnet den via flashe-programmet slik at den ble hetendes *2008*.mot.

Siden hele flashingen ble vellykket regner jeg med at dette er måten å gjøre det på.

Jeg sjekket ihvertfall inne på firmware-menyen etterpå, og da sto det *2008*...

Dermed testet jeg dekoderen med rette innstillinger hentet fra denne siden, den som er uthevet på toppen...

Lyden på dekoderen fra Canal Digital satte jeg på maks, og som ventet etter oppgraderingen fikk jeg også lyd på tv'en. Nesten litt for mye output på lyden, så jeg vurderer å skru ned på lyden fra dekoderen idag.

Ellers ble bildet knallbra!! Testet også HD-kanaler fra Canal+ og Discovery, og dette er det verste jeg har sett!(altså positiv forstand) :p Det var sylskarpe bilder, og en kunne tydelig se konturer i ansikter, og dessuten var svartheten meget bra.

Men...hvis det er noen her som har optimale instillinger for denne tv'en og min CD-dekoder så si fra! :dribble:

Lenke til kommentar
Yup, igår kveld oppgraderte jeg fra en lav 1000-versjon av firmwaren til 2008. Som jeg har sagt tidligere, si fra dersom noen har noen høyere versjon...

Selve oppgraderingen gikk helt uten problemer. Til dere som venter på pakka, bare merk dere at på CD-en heter fila et eller annet med *2008(download)*.mot. I bruksanvisningen står det at den heter *2008*.mot, altså uten parentes med "download" inni. Derfor renamet jeg fila før jeg åpnet den via flashe-programmet slik at den ble hetendes *2008*.mot.

Siden hele flashingen ble vellykket regner jeg med at dette er måten å gjøre det på.

Jeg sjekket ihvertfall inne på firmware-menyen etterpå, og da sto det *2008*...

Dermed testet jeg dekoderen med rette innstillinger hentet fra denne siden, den som er uthevet på toppen...

Lyden på dekoderen fra Canal Digital satte jeg på maks, og som ventet etter oppgraderingen fikk jeg også lyd på tv'en. Nesten litt for mye output på lyden, så jeg vurderer å skru ned på lyden fra dekoderen idag.

Ellers ble bildet knallbra!! Testet også HD-kanaler fra Canal+ og Discovery, og dette er det verste jeg har sett!(altså positiv forstand) :p Det var sylskarpe bilder, og en kunne tydelig se konturer i ansikter, og dessuten var svartheten meget bra.

Men...hvis det er noen her som har optimale instillinger for denne tv'en og min CD-dekoder så si fra! :dribble:

trenger ikke gjøre noe med fil navnet, gikk helt greit uten...

etter oppgraderingen virker tv'n bra, men cd hd tuner "henger" seg når jeg slår den av, skjer kun når tv'n er koblet til. i andre tv'r henger den seg ikke, flere som har opplevd dette(etter oppgraderingen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...