Gå til innhold

Samsung 40" LE40M87BD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er min info:

 

T-TLPPEUMD-2000

T-BDPMPEUS-1004

BORDL_CALLA_TR-1011

 

MAY 22 2007

13:04:57

 

Så får noen si meghva eksakt dette betyr.

 

TVen ble bestilt hos AVHIFI 21.oktober, levert 23.oktober

 

Bør jeg oppgradere firmware?

Endret av drbo
Lenke til kommentar
noen som vet hva slags firmware som er på m86ene som avhi.no har på lager nå?

 

Fikk min på fredag;

software T-BDXPDEU00-1009

Firmware T-ST1DEU7-1000

 

Urgammelt........skuffende.

Usikker på om de har fått det levert av Samsung Norge også, den har XEC tilslutt i modellnr....skal vissnok være XEE.

Ringer samsung i morra.....

 

K

Lenke til kommentar
Det er vel Firmware'n som er 1009 men du har rett i at det er gammelt ja, spes hvis du akkurat har kjøpt tv'n.

 

Ja, laget en gang før mars, men kjøpt på fredag :(

Ringte Samsung nå, og fikk bekreftet at dette er ikke en nordisk modell....så ved problemer så vil de ikke røre den.

M.a.o. ligg unna avhifi.no

 

Returnerer TV'en idag, og prøver å finne et annet merke.....orker ikke en TV med så mye bugs....

Gode forslag i samme prisklasse?

 

K.

Lenke til kommentar

Ikke bra, trodde Avhifi var ok jeg. Du har sikkert lest hele tråden, og sett min opplevelse med samsung M87 som jeg kjøpte fra Papyrus.no.

Jeg har gitt opp, og igår kjøpte jeg meg en Sony 40W3000 fra sony-centeret i Oslo.

Er stor-fornøyd, ingenting å klage på når det gjelder den tv'n.

Sony er dyrere, men for meg er det verdt det for å unngå klaging og tull etter kjøp.

 

Edit: Sjekket tv'n nå og den er produsert Oktober 2007 :thumbup: Jeg er imponert.

Endret av Snowman
Lenke til kommentar

mottok min tv i går,har ikke sjekket firmwaren, men har tatt movieplus off og skiftet bildekilde og den var fortsatt off. Betyr vel at jeg har en 2000 ++++ modell?? Litt of topic men spilte litt motorstorm i går og på introvideoen synes jeg at det hakker bitte bitte litt ett par ganger når jeg hører blu ray discen jobbe.

Noen som vet om det er vanlig`? Er det helt umulig å få den oppgradert et sted i oslo etc. hvis jeg ikke har nordisk versjon av m86. Jeg har nemlig ikke det.

Lenke til kommentar
Fikk min på fredag;

software T-BDXPDEU00-1009

Firmware T-ST1DEU7-1000

 

Urgammelt........skuffende.

Usikker på om de har fått det levert av Samsung Norge også, den har XEC tilslutt i modellnr....skal vissnok være XEE.

Ringer samsung i morra.....

 

 

Ja, laget en gang før mars, men kjøpt på fredag :(

Ringte Samsung nå, og fikk bekreftet at dette er ikke en nordisk modell....så ved problemer så vil de ikke røre den.

M.a.o. ligg unna avhifi.no

 

Returnerer TV'en idag, og prøver å finne et annet merke.....orker ikke en TV med så mye bugs....

Gode forslag i samme prisklasse?

 

K.

 

Dette var rart, på produksidene til AVHIFI står dette: PRODUSENTENS VARENUMMER LE40M86BDX/XEE

 

Det skal vel være nordisk versjon?

 

Jeg ville spurt AVHIFI om de har gjort en feil, og om de kan levere en TV med Norsiske spec ...

Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke oppdaget noen problemer, movieplus er slått av og har holdt seg av. Jeg har fått frem norsk meny. HDMI fungerer. Har ikke prøvd noe mere.

 

Med HDMI signaler fra HTPCen er film OK, men jeg venter på digitalTV fra CD. Da kan jeg uttale meg bedre. Testfilmer i 1080 ser fantastisk bra ut!

Lenke til kommentar

Dette er morsom lesning!

 

For det første er det DU som kjøper som avgjør om du er fornøyd eller ikke. Jeg tviler på at brorparten av de som kjøper denne TV'n i det hele tatt har et slik øye for bilde at de faktisk ser feil som ligger i bildet.

 

Om du har siste firmware eller om du har ditt og datt er vel i det hele tatt rimlig uviktig. Kalibrerer dere skjermen når dere får den inn? Har dere kalibreringsverktøy?

 

Jeg har 46" utgaven av skjermen og hvilken firmware er for meg knekkende likegydlig. Enten er du fornøyd med skjermen eller ikke. Har hatt denne siden i sommer og jeg er fornøyd.

 

Når du kjøper en LCD TV i dag, må du gjøre noen kompromis. Jeg kunne sikkert dratt en lang avhandling på hva som er feil i bildet på denne tvn, men akkurat det betyr svada for andre. Jeg ser antagligvis ting i bildet andre bare drømmer om.

 

Skal du kjøpe en skjerm for film, tør jeg påstå at du kanskje heller burde vurdere en prosjektor. Som alle vet er HD utvalget heller marginalt for øyeblikket og det er dyrt.

Nå som vintern er her kan det lønne seg å ha en Benq pe 7700 koblet med HDMI mot en 720p DVD spiller, og selv om du kjører den rett på en hvit vegg vil bilde mest sannsynlig overgå det meste av LCD TVer på markedet. Ja kanskje også Pioners nye toppserie på plasmafronten...

 

Så lev med kompromis eller DRIT å kjøp flattv. Hva slags firmware det er, om kartongen har en ripe i seg eller annet DILL DALL er bare banalt å ta opp. Se på skjermen, happy? Not, prøv å kalbirer.. still not happy...kjøp noe annet.... Eller vær en av superidotene som sitter å venter på OLED, LED osv..

 

 

For folk som er enige i dette, anbefaler jeg en billig 720p prosjektor i vinterhalvåret. Eks ser jeg flere BEnq pe 7700 der ute for under 5k. Så kan du kjøpe deg en HD-DVD spiller på lefdal når de har kampanje til 3 k med 5 filmer og kobler dette opp på anlegget. Du vil sannsynlig være jævlig fornøyd med resultatet.

 

Nerder her inne som er opptatt av hva andre har er bare latterlig. Uansett er denne skjermen latterlig billig i det store og hele, og du som kjøper vil mest sannsynlig måtte ville leve med kompromis hele veien.

 

For å ta det over i bilverden kjører jeg en Volvo v70 d5, men dessverre er den fra 04 og har bare 163 hester. 2007 versjonen har 185 hester og er mye mye bedre. Men gjør det min kjøreopplevlse andreledes fordi det finnes noe annet der ute? Og har naboen det bedre siden han kjøpte idenstisk bil og chippa den for å få mer power? Neppe....

 

 

Se ikke hva andre gjør og mener, se selv om du er fornøyd. Jeg kan ikke fortelle deg om du er fornøyd eller ikke... (emn jeg kan sikkert påpeke ting i bildet du ALDRI før har sett og irritert deg over)...

Lenke til kommentar

Til Øyvind Dale,

 

det var da voldsomt da.....

 

Er vel greit å spørre hva slags erfaring folk har med skjermene?

Trodde utviklinga på LCD var kommet så langt nå at det var litt plug and play....men det er åpenbart langt unna.

mange issues. Det at jeg får en TV som Samsung Norge sier de ikke vil røre dersom det oppstår en feil (og det gjør det på et tidspunkt!) er veldig viktig for meg. Spesielt når butikken reklamerer med at det er Nordisk versjon.

Når jeg må ha volumet på 100 for å høre noe særlig fra dvd filmer via component.....ja så er det også en betydelig mangel.

Jeg begynte å søke på denne skjermen etter at jeg hadde kjøpt den, fordi jeg synes den oppførte seg rart, deretter kom alle fakta på bordet som....f.eks. mainboard og firmware, clouding osv.

 

Har forøvrig projector.....gidder nesten aldri å bruke den, for mye tiltak å fyre den opp, og litt slitsom å se på prison break eller nyhetene på den....så den blir solgt....hver sin smak.

 

K.

Lenke til kommentar

får dere andre som har m86/87 også en lav pipete lyd fra vifta eller noe når tven står på eller er deres tv så og si lydfrie?

jeg må stå ganske nærme for å høre det, hvis jeg har på lyden på tven,

men hører at det "bråker" litt lavt hvis jeg har mutet tven og sitter 3.5 meter borte ved sofaen

Lenke til kommentar

det jeg hører er en svak spinneaktig lyd bak i tven, akkurat som en cd som spinner i en cd spiller, den går av og på når jeg skifter kanaler og videoinnganger. Den er ikke så høy men hører den faktisk svakt selv om jeg sitter i sofaen min og hører den ganske godt når jeg står helt inntil tven. Noen andre som også hører den lyden på m86en/m87en. Håper inderlig det er sånn på alle tvene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...