Gå til innhold

Samsung 40" LE40M87BD


Anbefalte innlegg

Jeg har fått igjen pengene mine, og er forsåvidt fornøyd med det. Venter på den nye F86-serien som jeg har tenkt til å kjøpe fra AVHIFI på Sinsen. Grunnen til det er at de er billigst på denne modellen, og jeg kan reise ned dit selv og se at esken og alt er iorden når jeg kjøper den. Men hva er greia med at vi får TV'r som åpenbart har vært ute av esken tidligere? Ikke bra i det hele tatt. En venn av meg kjøpte le40m86bd fra MPX.no og ifølge han så var alt som nytt, men er det sånn at man må ha flaks for å få en "ny" fra denne serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har et underlig problem. Når jeg kobler laptopen min til tv'en via VGA får jeg på tv'en "støttes ikke". Hvis jeg bruker s-video går dette fint. Jeg undrer meg da hvorfor dette ikke skulle fungere på samme måte. Er det noen som har erfaring med dette? Eller generelt sett tilkobling til denne tv'en?

Lenke til kommentar

Da venter jeg i spenning.

 

Etter å ha fulgt med på denne tråden i en evighet, har jeg nå bestilt en 40" M86 fra AVHIFI. TVen blir levert vha TollpostGlobe, håper å unngå "brukte" TVer som dere skriver om ... :cool:

 

Gleder meg til endelig å kjøre full HD fra HTPCen via HDMI (Sapphire HD2600XT 256MB Ultimate). Digital kabel TV (CD har monopol her jeg bor) blir det også etterhvert, da også gjennom HTPCen. Noen tips?

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har et underlig problem. Når jeg kobler laptopen min til tv'en via VGA får jeg på tv'en "støttes ikke". Hvis jeg bruker s-video går dette fint. Jeg undrer meg da hvorfor dette ikke skulle fungere på samme måte. Er det noen som har erfaring med dette? Eller generelt sett tilkobling til denne tv'en?

 

Kan det være oppløsningen. Mener å huske at jeg fikk den meldingen første gang jeg brukte den bærbare på denne tven. Eller så var det på grunn av måten to skjermer var satt opp på den bærbare. Husker ikke helt, men det var en av de to jeg måtte endre på. Etter at jeg endret det har alt fungert veldig greit.

 

Det var en annen i tråden her som nevnte at han hadde striper på skjermen når han ikke kjørte med HDMI kabel. Altså med SCART. Har ikke merket noe til dette. Mulig det er fordi jeg kjører scart fra digital dekoder og parabol... Ikke vet jeg. Er uansett utrolig fornøyd med den! Nå har jeg hatt den en stund, og angrer ikke et sekund. Omtrent alle som kommer inn i stuen når den er på kommer med noe sånt som "dæven for et bilde. Knall tv" :-)

Lenke til kommentar
Da venter jeg i spenning.

 

Etter å ha fulgt med på denne tråden i en evighet, har jeg nå bestilt en 40" M86 fra AVHIFI. TVen blir levert vha TollpostGlobe, håper å unngå "brukte" TVer som dere skriver om ... :cool:

 

Gleder meg til endelig å kjøre full HD fra HTPCen via HDMI (Sapphire HD2600XT 256MB Ultimate). Digital kabel TV (CD har monopol her jeg bor) blir det også etterhvert, da også gjennom HTPCen. Noen tips?

 

 

Fortell når du får den da? Tilstand osv. :)

Lenke til kommentar

Skal gi dere beskjed om TVens tilstand ved ankomst. Estimert ankomst 24/10. For se om jeg rekker hjem til levering onsdag ...

 

Har noen erfaring med rimelige veggfester? I så fall - hvilke, og fungerer de? Jeg skal bare ha TVen fast på veggen, uten tilt eller noe ... :cool:

Lenke til kommentar
BanAnus: Du etterlyste bilder. Dette er noen bilder jeg tok av den andre TV'n jeg mottok fra Itegra. Har andre hatt samme erfaring med produkter som åpenbart har vært åpnet tidligere?

 

 

Jepp :( 2 stk 37" Samsung LCD'er fra Elkjøp så ut som de var godt brukt, noe de ikke var, men av en eller annen grunn så det slik ut. TV'ene var nettopp kommet til butikken, noe man kunne se på merkingen på kartongen. Begge tvene jeg fikk var støvete, skitne, fulle av fingeravtrykk, både på panel og på kant rundt på pianolakken og inneholdt en del riper i pianolakken. Det hele så ikke videre pent ut. :( Selgeren avr ikke videre happy med at jeg returnerte 2 tver, men det gir jeg beng i, når jeg kjøper en vare skal den vær strøken.

 

Bare for å svare meg selv jeg også, for nå koker det rimelig i toppen her. Fikk idag levert en nytv, en Samsung M86, denne gang fra Komplett, etter at jeg gav opp Elkjøp etter 2 tver, og tror du ikke denne så like !"#¤%& ut. Den ble levert av Posten og emballasjen var passe herpa, emballasjen hadde ikke stropper rundt, original tapen var åpnet og passe dårlig sammenlappet, tven full av fingeravtrykk på panel og kant rundt, og for å gjøre det hele komplett, detvar ingen manual/fjernkontroll etc i pakken. dessverre var dette etter at Komplett hadde stengt for dagen, men de skal få høre det i morra det er sikkert og visst. Nå beynner jeg å bli LEI! :(

 

Da var Posten her med ny tv fra Komplett og de tok med seg det gamle, men sagaen fortsetter. Tven var pen fysisk, bare små antydninger til fingeravtrykk på panelet, men baklyset er helt forferdelig, halve panelet på høyre side ser ut som en opplyst fotballstadion, og lyser som bare det selv med backlight på 0, mens venstresiden er slik det skal være. Halve skjermen er sort,mens resten er hvit. Vet ikke om jeg skal le eller gråte nå...

Lenke til kommentar

TVen kom i dag den! Ikke værst av AVHIFI og Tollpost (bestilt søndag kveld).

 

Esken så pen ut ved ankomst, men var åpnet fra AVHIFI sin side for å legge oppi en HDMI kabel jeg også hadde bestilt. Nå er ikke jeg noen ekspert på slike kartonger, men det var ingen bånd rundt esken, men noen plastlåser midt på sidene. Alt inni virket helt nytt, med plastfoliebelegg etc. Alle manualer, ledninger og fjernkortroll i sammensveiste poser.

post-114224-1193179457_thumb.jpg

post-114224-1193179692_thumb.jpg

 

Godt fornøyd, har montert TVen på veggen. Men denne operasjonen førte til at TVen ikke så ut pga fingeravrykk. Bra det fulge med støvklut!

 

TVen har en høy WAF, madammen godkjente vidunderet umiddelbart. Ungen også, fikk de nesten ikke i seng.

 

Så nå gjenstår det bare å få stilt inn kanalene (kun NRK til nå), samt HTPCen og DVD. Fikk ikke lyd i første omgang fra HTPC via HDMI. Madammen har allerede gitt uttrykk for at vi skal ha digital kabel snarrest, så dette blir bra ... :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Ser jo bra ut det, fint at du ikke fikk noen ubehagelige overraskelser. Hadde tv'n vært ute av esken tidligere så er jeg ganske sikker på at du hadde merket det. Det er opprinnelig 2 stropper rundt esken, men jeg har hørt at disse kan falle av under transport da de ikke sitter super-stramt. Jeg er glad jeg har mulighet til å hente tv'n selv på Avhifi, orker ikke en ny runde med "brukt-tv" nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ettersom jeg har forstått er det ikke mulig å oppgradere firmware selv på en M86/87. Dette må gjøres av en servicetekniker, enten ved å få besøk hjemme eller å sende tv'n inn til service.

 

Det er faktisk vesentlig hva slags firmware man får. Noen er heldige og får tv'r som er helt fine, selv med gammel firmware, men svært mange har opplevd diverse problemer med litt "eldre" tv'r.

 

Fant en oversikt på avforums.com over bugfixes og firmware-upgrades:

 

 

Firmware versions (Problems solved)

 

1008 (20 Mar) - First public version

1009 (29 Mar) - Xbox 360 VGA 1920x1080

1010 (06 Apr) -

1012 (25 Apr) - MoviePlus On/Off bug (New motherboard BORD2_CALLA_TR-1011)

1013 (04 May) - 1920x1080@24Hz PS3 (24 frames Blu-ray movies)

2000 (22 May) - Minor bugs as keys 0-9 to DTV freeview and a more proportional vol. adjustment

2002 (25 Jun) - HDMI 3 doesn't loose connection with PS3 anymore

2004 (16 July) - Component "JustScan" available (1:1 pixel mapping)

2005 (09 Aug) - ?

2007 (30 Aug) - On "Mute" mode, the button "ENTER/OK" works now for digital teletext

2008 (18 Sept) - Digital output (TOSLINK) sound dropout fixed

 

By the dates, giving +/- a month for testing, we can see the following:

P3 (fw 1008)

P4 (fw 1008/1009/1010)

P5 (fw 1009/1010/1012/1013)

P6 (fw 1013/2000)

P7 (fw 2000)

P8 (fw 2000/2002/2004/2005)

P9 (fw 2005/2007)

PA (fw 2007/2008)

PB (fw 2008/ ? )

 

PS: The DTV software 1010 that solves the freeview judder comes only with firmware 2008. So, if you want to buy now, better wait for a PB.

Lenke til kommentar
jeg håper på at hifi.no har 2008 oppgraderingen på sine m86er nå ,men de kan jo ha motatt en litt eldre modell også

 

 

drbo ser du har nettopp fått en m86 derfra. vet du hvilken firmware du fikk?

 

Jeg fikk en m86 fra avhifi på fredag.

Hvordan finner jeg ut hvilken firmware jeg har?

Den har ikke Norsk meny.....er ikke det litt rart?

 

Har også et annet spørsmål....

forstår ikke helt oppførselen til TV'en når jeg kobler i macbook'en.

Har en DVI-HDMI kabel, og den oppgir 1960 oppløsning osv, men bildet stikker utenfor skjermen. Hvis jeg går inn i menyen og velger bort 16:9 og velger scan, så kommer den innenfor, men da er det ca. 5 cd på hver side som ikke er i bruk.

 

Det står også at det er NTSC 60hz...hvis jeg velger PAL 50hz, så blafrer hele tv'en.

 

Forslag??

 

K.

Lenke til kommentar

Er det normalt at denne lcdeen har baklys som stråler innover mot midten av skjermen, fra hvert hjørne ? Dette sees godt ved mørk bakgrunn. Det hjalp og justere backlighten litt, men lysene er fortsatt litt synlige i mørke sekvenser. Fikk skjermen i dag, og kunne tenke meg å høre med andre om dette er normalt, eller om jeg bør returnere skjermen.

Lenke til kommentar

scorcho: Jeg har dette hjemme, skal komme med dette i ettermiddag ... :cool:

Men jeg mener å huske at det var 22mai, dvs firmware 2000.

 

kensington: du får norsk meny, den ligger bare langt nede i servicemenyen. Samme sted som du finner ut infoo om firmware. :D

 

Slik gjør du:

 

Slå av TVen. Tast så inn følgende på fjernkontrollen: "Info - Menu - Mute -Power"

 

Da får du all info, samt en masse menyvalg. Norsk språk er også inni her.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...