Gå til innhold

Samsung 40" LE40M87BD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har merket, men det var jeg klar over før jeg kjøpte TVn da, at det er horisontale linjer på alle signaler som kommer fra SCART. Ettersom jeg etterhvert bare kommer til å bruke HDMI kilder (venter på receiver nå Onkyo TX SR705 :love: ), så dreit jeg en lang i "svakheten".

9588563[/snapback]

Jeg har hørt at de horisontale linjene kun dukker opp ved bruk av analoge signaler. Er det analoge eller digitale signaler du har opplevd slike linjer med?

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig bare ved bruk av analoge (SCART) signaler. HDMI inputs er feilfrie. Nå skal det sies at jeg har brukt analoge signaler i nesten 4 mnd. nå, og jeg kan ikke si jeg er nevneverdig plaget av dem. Men at de er der ser jeg :)

9590221[/snapback]

Kan da sende digitale signaler over SCART også. Siden du sa "alle signaler over SCART", måtte jeg spørre. Lurer på om jeg skal kjøpe M86. Og nå som jeg har digital tuner med SCART fra CD, hadde det ikke vært særlig gøy å kjøpe en slik TV hvis linjene også er der på digitale signaler.

Lenke til kommentar
Kan da sende digitale signaler over SCART også. Siden du sa "alle signaler over SCART", måtte jeg spørre.

9590327[/snapback]

SCART er laget for å overføre Composite Video og Analog Audio. Composite Video er på samme format som analoge tv-signaler (bare uten lyden), så du kan se langt etter noe særlig kvalitet eller oppløsning via SCART (dette gjelder alle Tv'er).

9591506[/snapback]

The signals carried by SCART include both composite and RGB (with composite synchronisation) video, stereo audio input/output and digital signalling.

Hvis jeg tar feil her, får du prøve å forklare hvordan det da kan ha seg at jeg har en digital dekoder som sender digitale signaler gjennom SCART til TV'en min... Enten er det som jeg i utgangspunktet trodde det var, at det også kan sendes digitale signaler gjennom SCART (nødvendigvis ikke med den beste kvaliteten, but still), ellers så er det ett eller annet her jeg ikke helt ser ut til å få med meg.

Lenke til kommentar
Hvis jeg tar feil her, får du prøve å forklare hvordan det da kan ha seg at jeg har en digital dekoder som sender digitale signaler gjennom SCART til TV'en min... Enten er det som jeg i utgangspunktet trodde det var, at det også kan sendes digitale signaler gjennom SCART (nødvendigvis ikke med den beste kvaliteten, but still), ellers så er det ett eller annet her jeg ikke helt ser ut til å få med meg.

9608167[/snapback]

Sånn jeg har forstått det, så kan man bare sende composite og RBG signaler via SCART. Har aldri vært borti at digitale TV signaler kan sendes via SCART. Jeg mener at det de eventuelt mener med digital signalling her er de to digitale kommunikasjonskanalene man har i SCART standarden. Med digital kommunikasjon er jo ikke det samme som digital overføring av bilder..

 

Hvis du ser på dette skjemaet over SCART, ser du at det eksisterer;

  • to-veis støtte for lyd (terminal 3, 1, 6 og 2)
  • to-veis støtte for composite (terminal 19, 20 og 17)
  • en-veis RBG (terminal 15, 13, 11, 9, 5)
  • digital kommunikasjon (terminal 12, 10 og 14)

Lenke til kommentar

da er m86 bestilt, jeg synst ikke det var nødvendig å legge ut 400 kroner ekstra for en sølvfarget list helt nederst på på tv'en :D Nå bare går jeg å gleder meg til å få spille ps3 på den :D Blir her knall å spille full-HD spill på den altso :D

Noen som har tips til hvordan jeg skal stille inn tv'en for å få best utnytte av den når jeg spiller ? takk for svar :)

Lenke til kommentar
Sånn jeg har forstått det, så kan man bare sende composite og RBG signaler via SCART. Har aldri vært borti at digitale TV signaler kan sendes via SCART. Jeg mener at det de eventuelt mener med digital signalling her er de to digitale kommunikasjonskanalene man har i SCART standarden. Med digital kommunikasjon er jo ikke det samme som digital overføring av bilder..

 

Hvis du ser på dette skjemaet over SCART, ser du at det eksisterer;


  •  
  • to-veis støtte for lyd (terminal 3, 1, 6 og 2)
     
  • to-veis støtte for composite (terminal 19, 20 og 17)
     
  • en-veis RBG (terminal 15, 13, 11, 9, 5)
     
  • digital kommunikasjon (terminal 12, 10 og 14)
     

9609688[/snapback]

Jeg er villig til tro såpass på Canal Digitals ferdigheter og sunne fornuft, at de ikke utstyrer den digitale dekoderen de prioriterer mest, med kabler som ikke kan overføre digitale signaler. :ermm:

 

da er m86 bestilt, jeg synst ikke det var nødvendig å legge ut 400 kroner ekstra for en sølvfarget list helt nederst på på tv'en  :D  Nå bare går jeg å gleder meg til å få spille ps3 på den :D Blir her knall å spille full-HD spill på den altso :D

Noen som har tips til hvordan jeg skal stille inn tv'en for å få best utnytte av den når jeg spiller ? takk for svar :)

9610907[/snapback]

Les deg grønn :)

Lenke til kommentar
Sånn jeg har forstått det, så kan man bare sende composite og RBG signaler via SCART. Har aldri vært borti at digitale TV signaler kan sendes via SCART. Jeg mener at det de eventuelt mener med digital signalling her er de to digitale kommunikasjonskanalene man har i SCART standarden. Med digital kommunikasjon er jo ikke det samme som digital overføring av bilder..

 

Hvis du ser på dette skjemaet over SCART, ser du at det eksisterer;


  •  
     
  • to-veis støtte for lyd (terminal 3, 1, 6 og 2)
     
     
  • to-veis støtte for composite (terminal 19, 20 og 17)
     
     
  • en-veis RBG (terminal 15, 13, 11, 9, 5)
     
     
  • digital kommunikasjon (terminal 12, 10 og 14)
     
     

9609688[/snapback]

Jeg er villig til tro såpass på Canal Digitals ferdigheter og sunne fornuft, at de ikke utstyrer den digitale dekoderen de prioriterer mest, med kabler som ikke kan overføre digitale signaler. :ermm:

 

da er m86 bestilt, jeg synst ikke det var nødvendig å legge ut 400 kroner ekstra for en sølvfarget list helt nederst på på tv'en  :D  Nå bare går jeg å gleder meg til å få spille ps3 på den :D Blir her knall å spille full-HD spill på den altso :D

Noen som har tips til hvordan jeg skal stille inn tv'en for å få best utnytte av den når jeg spiller ? takk for svar :)

9610907[/snapback]

Les deg grønn :)

9614107[/snapback]

 

Pedro har rett her. Det er faktisk så dumt at Canal Digital og forsåvidt Get sine dekodere ikke er i stand til å igjengi digitalt bilde, siden det er SCART utgang. Når de først kommer ut med HDMI, som er den digitale SCARTen, vil man benytte fullt ut det digitale bilde...

Lenke til kommentar

Nå gråter lommeboka.. Mange hadde nok tippet at jeg kom til å kjøpe en sony bravia, men jeg endte opp med å bestille en samsung M86 fra komplett. Noen som har stilt denne inn for bruk med Ps3. Den kommer til å bli brukt sammen med Ps3, digital parabol og blu-ray. Og

Kommer også til å bruke denne sammen med 8800 kortet i PC-en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
BanAnus: Du etterlyste bilder. Dette er noen bilder jeg tok av den andre TV'n jeg mottok fra Itegra. Har andre hatt samme erfaring med produkter som åpenbart har vært åpnet tidligere?

 

 

Jepp :( 2 stk 37" Samsung LCD'er fra Elkjøp så ut som de var godt brukt, noe de ikke var, men av en eller annen grunn så det slik ut. TV'ene var nettopp kommet til butikken, noe man kunne se på merkingen på kartongen. Begge tvene jeg fikk var støvete, skitne, fulle av fingeravtrykk, både på panel og på kant rundt på pianolakken og inneholdt en del riper i pianolakken. Det hele så ikke videre pent ut. :( Selgeren avr ikke videre happy med at jeg returnerte 2 tver, men det gir jeg beng i, når jeg kjøper en vare skal den vær strøken.

 

Bare for å svare meg selv jeg også, for nå koker det rimelig i toppen her. Fikk idag levert en nytv, en Samsung M86, denne gang fra Komplett, etter at jeg gav opp Elkjøp etter 2 tver, og tror du ikke denne så like !"#¤%& ut. Den ble levert av Posten og emballasjen var passe herpa, emballasjen hadde ikke stropper rundt, original tapen var åpnet og passe dårlig sammenlappet, tven full av fingeravtrykk på panel og kant rundt, og for å gjøre det hele komplett, detvar ingen manual/fjernkontroll etc i pakken. dessverre var dette etter at Komplett hadde stengt for dagen, men de skal få høre det i morra det er sikkert og visst. Nå beynner jeg å bli LEI! :(

post-11144-1192742286_thumb.jpg

Endret av hwl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...