Gå til innhold

Samsung 40" LE40M87BD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rota litt rundt inne på prisguiden, og fant LE40M87BD og LE40M86BD på sgh.no for rett i overkant av 14000,-. Det slo meg som ganske billig, 3200,- billigere enn nærmeste konkurrent for M87 og 2000,- billigere for M86.

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no (idiotiske sida vil ikke linke direkte)

 

LE40M87BD 14042,- leveringsdato 27.07.07

LE40M86BD 14304,- leveringsdato 10.08.07

 

Må nesten høre om det er jeg som tar feil på modellen nå eller no lignende :)

 

Vil også gjerne høre om fordelene og bakdelene til de to modellene, bortsett fra utseendet.

 

*edit*

Når jeg tenker meg om så er kanskje prisene eks. moms, men klarer ikke å se det spesifisert noen steder.

Endret av rhym
Lenke til kommentar
Rota litt rundt inne på prisguiden, og fant LE40M87BD og LE40M86BD på sgh.no for rett i overkant av 14000,-. Det slo meg som ganske billig, 3200,- billigere enn nærmeste konkurrent for M87 og 2000,- billigere for M86.

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no (idiotiske sida vil ikke linke direkte)

 

LE40M87BD 14042,- leveringsdato 27.07.07

LE40M86BD 14304,- leveringsdato 10.08.07

 

Må nesten høre om det er jeg som tar feil på modellen nå eller no lignende :)

 

Vil også gjerne høre om fordelene og bakdelene til de to modellene, bortsett fra utseendet.

 

*edit*

Når jeg tenker meg om så er kanskje prisene eks. moms, men klarer ikke å se det spesifisert noen steder.

9120672[/snapback]

 

Det er inkl moms og det er ikke noen forskjeller utenom utsene. Men bestiller du derifra så burde du være klar over at det kan ta utrolig mye lenger tid enn de har opplyst før tv`n kommer.

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Merket en ting på min 40M86. Dette skjer kun på xbox360. Ikke på HDMI inngangen, og scart inngangen er slik den alltid er med litt støy. ( bevegelser i bildet)

 

Men på xbox360 under spill, film, så ser jeg en slags "bevegelse / bølger" i bildet når det er lystgrått og mørkt.. Litt plagsomt da jeg legger merke til dette mye. Men dette skjer kun på xboxen. Kunne noen andre med xbox se etter det samme? Sitter 1.5m fra tv`en. Kan dette komme av at jeg bruker komponent som er "anologt" og ikke HDMI som er Digitalt..? Bildet med dynamisk på er sinnsykt bra må jeg si over xboxen i spill. gears og war har aldri sett så bra ut!

 

(synes best i et helt mørkt rom)

Lenke til kommentar

M har Super Clear Panel og Dynamisk kontrast 15000:1.

N har ikke super clean panel og Dynamisk kontrast 10000:1.

 

Er de eneste forskjellene jeg kan finne. Noen som vet om dette har mye å si?

 

LE40N87BD koster 12995

 

LE40M87BD koster 15995.

Lenke til kommentar
M har Super Clear Panel og Dynamisk kontrast 15000:1.

N har ikke super clean panel og Dynamisk kontrast 10000:1.

 

Er de eneste forskjellene jeg kan finne. Noen som vet om dette har mye å si?

 

LE40N87BD koster 12995

 

LE40M87BD  koster  15995.

9221169[/snapback]

 

Noen andre som også kan bekrefte at det er kun det som er nevnt her som er forskjellen?

Lenke til kommentar
M har Super Clear Panel og Dynamisk kontrast 15000:1.

N har ikke super clean panel og Dynamisk kontrast 10000:1.

 

Er de eneste forskjellene jeg kan finne. Noen som vet om dette har mye å si?

 

LE40N87BD koster 12995

 

LE40M87BD  koster  15995.

9221169[/snapback]

 

Noen andre som også kan bekrefte at det er kun det som er nevnt her som er forskjellen?

9221777[/snapback]

 

BUMP!

Lenke til kommentar

Noen som vet om denne har IDTV slik at man slipper å ha en egen dekoder om man ønsker å benytte det Digitale bakkenettet. Eller må man ha dekoder i tillegg?

 

Update: Om noen lurer. Denne skjermen har ikke IDTV for mpeg4 som er det som vil bli brukt i det digitale bakkenettet. Den har derimot IDTV for mpeg2 som blir brukt i en del andre land. Hos HIFI klubben fikk jeg opplyst at disse ville dukke opp med IDTV som støtter mpeg4 i løpet av høsten/vinteren. Så er du opptatt av å ha få "bokser" kan det lønne seg og vente.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar
M har Super Clear Panel og Dynamisk kontrast 15000:1.

N har ikke super clean panel og Dynamisk kontrast 10000:1.

 

Er de eneste forskjellene jeg kan finne. Noen som vet om dette har mye å si?

 

LE40N87BD koster 12995

 

LE40M87BD  koster  15995.

9221169[/snapback]

 

Så vidt jeg fant ut via Samsungs nettsider, så har M-serien også 100Hz LCD, noe N serien ikke har - ellers kun de forskjeller som beskrevet ovenfor.

 

Men da jeg selv er i innkjøpsmodus, og strever mellom å velge mellom N og M, er jeg litt opptatt av TV-tuneren. Så vidt jeg kan se av spec så har

 

Analog TV tuner, begge PAL.

 

Digital TV-tuner: N har IDTV og M har DVB-T

 

Hva betyr dette?

 

Og betyr det noe for meg dersom jeg har CanalDigital kabel (analog foreløpig) og HTPC med HDMI? Håper å kjøre digital TV gjennom HTPCen derom jeg finner en OK teknisk løsning på dekoder problematikken (må lese mer på forumet her etter en lang sommerferie ...)

 

EDIT, fant info om digitaltuner for M87

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor i Norge man får denne billigst? Ser at blandt annet SHG har den til en god pris, men da må man kanskje sende den til Danmark om det skulle være noe galt med skjermen i garanti/reklamasjonstiden...

 

 

Update: Tenkte bare å informere litt, så slipper andre og sjekke opp det jeg alt har sjekket.

 

Kjøper man den fra Shg betaler man ikke toll, men man betaler opp under 1000 kr i frakt fra DK. Skulle det skje noe med skjermen som dekkes av Shg må man selv returnere den til DK, men de dekker returkostnadene. Dette syns jeg var såpass tungvint at jeg droppet hele Shg. Har kun god erfaring med dem, men orker ikke en gang tanken på å måtte pakke ned en 40" LCD skjerm og sende den til DK. Den skal tross alt pakkes ganske godt før man sender den. Så gjerrig er jeg rett og slett ikke! :-)

 

Siden det ikke ble noe av å handle derfra sjekket jeg litt videre. Da kom jeg over Avhifi.no. De selger samme skjerm for 15100,- (Blir omtrent det samme som å få den fra Shg om man inkluderer frakten) De får den på lager om 1-2 uker fra i dag, og man kan hente den i Sinsenveien 41 i Oslo om man har mulighet til det. For mer info ta en titt her: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=16889

 

Denen er riktignok ikke med IDTV som støtter Mpeg4, så om man ikke ønsker å vente må man ha en dekoder i tillegg om man skal bruke det digitale bakkenettet. Selgeren hos Avhifi trodde den ville komme med dette, men da med nytt produktnavn. Jeg regner med at prisen da også vil være en del høyere på den nye modellen. Så da blir det nok denne kjøpt hos Avhifi om jeg ikke kommer over et bedre tilbud før de får den inn.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En venn av meg kjøpte plasma fra SHG, tok år og dag før han fikk den, så de er trege til å levere. I tillegg er det som han over meg skriver et hassle hvis det skulle skje noe og man må sende hele tv'n tilbake igjen.

 

Jeg har fulgt med litt, og det absolutt billigste stedet å kjøpe M87 på nå er Papyrus sin nettbutikk, 13868,- pluss frakt. Jeg bestiller min idag :)

Endret av Snowman
Lenke til kommentar

Under 14k for 40-tommeren er faktisk en utrolig god pris det.

Bor selv i danmark, og her går den for ca. 12 000 dkk på nettet, altså like under 13 000 norske. Tidligere i sommer var prisforskjellen mellom danmark og norge flere tusen kroner, så her er noe gjort riktig i gamlelandet.

 

Har selv 46-tommeren og er grisefornøyd.

Lenke til kommentar

Ikveld kom tv'n med bud på døra. Etter å ha fått tv'n i hus la jeg merke til at det bare vare èn plast-stropp rundt esken (det er somregel to) og at original-tapen hadde vært kuttet, og teipet igjen. Dårlig tegn tenkte jeg, og åpnet esken. I esken var en av posene åpnet og innholdet lå i bunn av esken. Jeg tok ut tv'n og så med en gang at det var åpenbare bæremerker (overfladiske riper på baksiden der noen har holdt) og finger- og håndmerker både på lakken og på skjermen.

Ikke vet jeg, men det tyder på at det enten har vært en demo-tv eller en service/reperasjons-tv. Den var ihvertfall ikke "fresh in the box".

Ettersom jeg ikke aner hva eller hvorfor vil jeg ikke ha denne tv'n og regner med at jeg kan benytte meg av angrefristloven i dette tilfellet. Har noen opplevd det samme, evt. med denne modellen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...