Ivan Drago Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Noen som har erfaring med denne brenneren ? Er det noen tester av den på nettet ? Vet ikke om jeg gidder spandere 100-200 kr mer på en brenner hvis det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Eg personlig ville spandert mere penger når du først skal kjøpe en brenner. Mitt valg faller på en plextor? Er som å sammenlingne en merzedes og en lada? Men som sakt så er det meg! Lenke til kommentar
QTC Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Samsungen er kjempebra den Plextor er bare oppskrytt og dyr... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Samsungen er kjempebra den Plextor er bare oppskrytt og dyr... Og vilket grunnlag har du for å si det min venn? Har alldri byttet brenner eg siden eg kjøpte min første plextor for en 4-5år siden. Kvalitet koster Lenke til kommentar
QTC Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Samsungen er kjempebra den Plextor er bare oppskrytt og dyr... Og vilket grunnlag har du for å si det min venn? Har alldri byttet brenner eg siden eg kjøpte min første plextor for en 4-5år siden. Kvalitet koster Joda jeg hadde en plextor 40X Scsi Cd-rom som var litt dårlig pluss att jeg har hatt 2 STK plextor Hardisker hvorav 1 av de gikk gaiken Så jeg var en sånn kar som trodde plextor var merzedesen" blant merker men har etter dårlig erfaring revurdert mitt syn... Kjører nå 3 STK samsungkomponenter [blant annet en Samsung brenner] i maskina og har aldri hatt problemer Det er mitt "grunnlag" :wink: Så min "merzedes" er får tiden Samsung ,,, Plextor er mere på "skoda/lada får meg Men men dette blir jo subjektivt basert på personlige erfaringer... Anyway den nye samsungbrenneren har ett meget fett utseende Ja samsungkomponenter har som regel ett meget godt design/utseende og siden de legger så mye i utseende/designet så tror jeg nok de satser på og lage kvalitet til en OK pris Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hadde en plextor 8X da den var ute og funka litt over 1 år så tok den kveld..kosta meg dyrt den..Kjøp den billigeste du kommer over,er bra kvalitet på det meste av brennere nå for tiden.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Og vilket grunnlag har du for å si det min venn? Har alldri byttet brenner eg siden eg kjøpte min første plextor for en 4-5år siden. Kvalitet koster Noen ganger må man betale for kvalitet, andre ganger kan man kjøpe noe som er billig og bra. For 4-5 år sida var det kanskje viktig å tenke merke når man kjøpte brenner, i dag? Nope. Hva vil en plextor gjøre bedre enn en samsung? Ingenting. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Samsungen er kjempebra den Plextor er bare oppskrytt og dyr... Og vilket grunnlag har du for å si det min venn? Har alldri byttet brenner eg siden eg kjøpte min første plextor for en 4-5år siden. Kvalitet koster Joda jeg hadde en plextor 40X Scsi Cd-rom som var litt dårlig pluss att jeg har hatt 2 STK plextor Hardisker hvorav 1 av de gikk gaiken Så jeg var en sånn kar som trodde plextor var merzedesen" blant merker men har etter dårlig erfaring revurdert mitt syn... Kjører nå 3 STK samsungkomponenter [blant annet en Samsung brenner] i maskina og har aldri hatt problemer Det er mitt "grunnlag" :wink: Så min "merzedes" er får tiden Samsung ,,, Plextor er mere på "skoda/lada får meg Hæ plextor harddisker vil eg og ha om du klarer å skaffe en Har selv en plextor 40x scsi og den er sinnsyk raske og lite lesefeil, Les den gammle testen om den på hardware.no. Så har eg og en brenner som er 12/4/32 som er meget bra. Men er magen som slurver når de kjøper scsi kontroller, Den er og meget viktig om du skal ha bra resultater. Den scsi kontrolleren eg har kostet 2k for ca 6år siden (Adaptec AHA-2940AU) Lenke til kommentar
QTC Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Sorry mente Maxtor hmm kan du skjønne , jeg blander altid maxtor og plextor.. hehe tror nok han "TOR" har en finger med i spillet Neste greier jeg vel å si PlexSUNG i stedet får Samsung jaja men den 40X Plextor scsi cdromen var dårlig og treg ,, og som den BRÅKTE når den spant opp Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Og vilket grunnlag har du for å si det min venn? Har alldri byttet brenner eg siden eg kjøpte min første plextor for en 4-5år siden. Kvalitet koster Noen ganger må man betale for kvalitet, andre ganger kan man kjøpe noe som er billig og bra. For 4-5 år sida var det kanskje viktig å tenke merke når man kjøpte brenner, i dag? Nope. Hva vil en plextor gjøre bedre enn en samsung? Ingenting. Jo anders, De billige brennerne tror eg ikke har så lange hålbarhet som en plextor har. Du vet bruk og kast brinnsippet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Sorry mente Maxtor hmm kan du skjønne , jeg blander altid maxtor og plextor.. hehe tror nok han "TOR" har en finger med i spillet jaja men den 40X Plextor scsi cdromen var dårlig og treg ,, og som den BRÅKTE når den spant opp Jepp det gjør alle cd rom/brennere/dvd som har en lese/skrive hastighet over 40x. For å nå 40x eller 6000kb så må de ha en rpm på 8000, Er derfor de bråker endel. Legger du og i en plate som er ujevne bråker den enda mere. Å rippe en audio plate til mp3 er en fryd med min cd-rom, Det tok mangen år før noen slo det i nettopp audio ripping. Den første var faktisk en pioneer dvd? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Og vilket grunnlag har du for å si det min venn? Har alldri byttet brenner eg siden eg kjøpte min første plextor for en 4-5år siden. Kvalitet koster Noen ganger må man betale for kvalitet, andre ganger kan man kjøpe noe som er billig og bra. For 4-5 år sida var det kanskje viktig å tenke merke når man kjøpte brenner, i dag? Nope. Hva vil en plextor gjøre bedre enn en samsung? Ingenting. Jo anders, De billige brennerne tror eg ikke har så lange hålbarhet som en plextor har. Du vet bruk og kast brinnsippet. Men du kan kjøpe 2,5 av den billige til prisen av den dyre. Hvis du tjener 6-700, så har du 25-30 % av en DVD-brenner. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 For å svare på originalspørsmålet: Samsung har glimrende produkter, så du får en veldig god brenner til en vanvittig pris. Til den andre diskusjonen som går her: Jeg har selv kun plextor i min maskin, grunnen er (var ihvertfall) at jeg kun kjører scsi på den maskinen. Har en 4x brenner, 12x brenner og en 32x spiller og en 40x spiller. Har hatt den 4x brenneren siden 98 og den er fremdeles veldig god (selv om caddy ikke er like praktisk til tider). Men hvis jeg skulle kjøpt noe idag, tror jeg at jeg ville tatt en av de billige modellene. Hastighetene øker stadig, og da gjør det egentlig ikke så mye at levetiden på brenneren ikke er allverden (god unnskyldning for å få en kjappere). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 JohndoeMAKT :Jupp sant det ja. Men dere er for opptatt med hva det koster, Er vel derfor vi har så mye dritt av billige merker som kommer inn på det norske markedet. En plextor koster ca 800 kr og om du kaller det dyrt vet nå ikke eg. :wink: Husker du da brennerene kom på markedet da var dem dyre gitt. 8) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hastighetene øker stadig, og da gjør det egentlig ikke så mye at levetiden på brenneren ikke er allverden (god unnskyldning for å få en kjappere). Den var fine. Bare for en opplysning som kommer plextor med en 40x scsi brenner nå? Dyre jada, Men hva så? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hehe... Kjørte min LG 40x brenner med on-the-fly kopi som visst var raskere enn det DVD-rommen klarte å lese... Ble det feil? Neeei da. CDN funka fint den. Har faktisk gjort det på 2 cder. Ikke feil. brenneren kosta 550 kr på KOmplett i september. Konklusjon: Billige brennere = bra brennere Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Noen som har erfaring med denne brenneren ? Er det noen tester av den på nettet ?Vet ikke om jeg gidder spandere 100-200 kr mer på en brenner hvis det ikke er nødvendig. Eg har denne brennaren og har absolutt ingen problem med å anbefale den. Har brent ein del plater og ikkje hatt noko problem! Heilt klart eit røvarkjøp! Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå