Frupp Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hei. Har tenkt å bestille meg et Logitech z-680 høytallersett. Spørsmålet er om jeg trenger nytt lydkort? Jeg har desverre ikke særlig god greie på lyd så dette er sikkert et dumt spørsmål men... Jeg har et Hercules Game Theatre XP 5.1, vil dere anbefale meg å kjøpe noe annet? evt hva? ( Jeg har også tenkt å kjøpe et Asus A7N8X deluxe hovedkort, dette har jo også innebygd lydkort, men jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke game theatre'et allikevel ) Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 jeg vet ikke om systemet er 5.1 4.1 eller 6.1, men det står spesifisert der du kjøper det.. (gidder ikke sjekke nei.. ) siden lydkortet ditt er et 5.1 lydkort, bør det funke fett til nesten alt... hvis logitech høyttalerne er 5.1 eller mindre funker det veldig bra.. Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 åkei bare noen hadde fått det på lager nå så Lenke til kommentar
Hermy Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har tenkt å kjøpe samme høgtalerne selv. Og det lydkortet du har funker i massevis. Anbefaler deg å kjøpe høgtalerne på MpX.no de har de billigeste prisene(2990), ca 1000kr billigere en feks Telehuset og 1500 billigere enn spaceworld... Ellers så er komplett.no ca 3200kr....... Har Z-560 selv for tiden men skal bytte det ut så snart jeg får solgt det jeg har. Skal du bruke systemet bare på pc, så er det bortkastet å bruke 1000kr mer på 680 fremfor 560 som er spesielt for data...... eneste forskjellen på de to er center høgtaleren og at 680 har en annen base, med fjernkontroll..... Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Ville bare legge til at det er mulig det kan lønne seg å vente litt med disse høytalerne, jeg og en kompis plukket opp et sett hver på Siba i oslo (de 2 siste) Prisen dems var 3899,- men jeg hadde med en utskrift som viste at ITButikken.no hadde dem på lager - og siden siba har prisgaranti De matcher faktisk prisene til webshopper! :o Men det viktige, disse høytalere SUSER !!! uten noe som helst tilkoblet og uavhenig av volum suser disse høytalerne like mye. Hvis du har hodet ca. 1m unna høytalerne hører du det. Eller hvis det er helt stille i rommet. 5.1 lydkortet vil fungere utmerket hvis du bruker de analoge utgangene, dvs at lydkortet gjør dekodingen (og dekoderen i Z-680 blir overflødig). Den digitale utgangen på kortet vil ikke fungere, dvs den vil sende stereo signal ettersom ikke noe lydkort enkoder DD, noen kjører passthrough fra software DVD dekodere og da har det en funksjon. Kjøper du et Nforce hovedkort får du lydkort som enkoder DD og da kan du bruke digital overføring. Eller hvis du skal koble til en DVD spiller er de digitale koblingene/dekoderen kjekke å ha!! Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har tenkt å kjøpe samme høgtalerne selv. Og det lydkortet du har funker i massevis. Anbefaler deg å kjøpe høgtalerne på MpX.no de har de billigeste prisene(2990), ca 1000kr billigere en feks Telehuset og 1500 billigere enn spaceworld... Ellers så er komplett.no ca 3200kr....... Har Z-560 selv for tiden men skal bytte det ut så snart jeg får solgt det jeg har. Skal du bruke systemet bare på pc, så er det bortkastet å bruke 1000kr mer på 680 fremfor 560 som er spesielt for data...... eneste forskjellen på de to er center høgtaleren og at 680 har en annen base, med fjernkontroll..... sorry for å si det men bare tullinger kjøper pc utstyr hos space world,de er overprisa og telehuset er de værste jævelene jeg har truffet,hadde ms optical mus som jeg kjøpte hos dem,under et år så var kabelen løs ini musa slik at det var dårlig kontakt skulle gå å klage,vet du hva de sa?slitasje dekkes ikke av garantien Er det virkelig sant?hva satan deker garantien da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 sorry for å si det men bare tullinger kjøper pc utstyr hos space world,de er overprisa og telehuset er de værste jævelene jeg har truffet,hadde ms optical mus som jeg kjøpte hos dem,under et år så var kabelen løs ini musa slik at det var dårlig kontakt skulle gå å klage,vet du hva de sa?slitasje dekkes ikke av garantien Er det virkelig sant?hva satan deker garantien da? Garantin dekker frabrikkfeil ikke slitasjefeil som de sa. Så de har nok rett desverre Lenke til kommentar
Danny Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 sorry for å si det men bare tullinger kjøper pc utstyr hos space world,de er overprisa og telehuset er de værste jævelene jeg har truffet,hadde ms optical mus som jeg kjøpte hos dem,under et år så var kabelen løs ini musa slik at det var dårlig kontakt skulle gå å klage,vet du hva de sa?slitasje dekkes ikke av garantien Er det virkelig sant?hva satan deker garantien da? Garantin dekker frabrikkfeil ikke slitasjefeil som de sa. Så de har nok rett desverre ja men det var fabrikk feil mange eiere av den musa har hatt samme problemet,dårlig lagd av ms som førte til at ledningen ble løst. Lenke til kommentar
Hermy Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 sorry for å si det men bare tullinger kjøper pc utstyr hos space world' date='de er overprisa og telehuset er de værste jævelene jeg har truffet,hadde ms optical mus som jeg kjøpte hos dem,under et år så var kabelen løs ini musa slik at det var dårlig kontakt skulle gå å klage,vet du hva de sa?slitasje dekkes ikke av garantien Er det virkelig sant?hva satan deker garantien da?[/quote'] Jeg handler endel med telehuset, men nei jeg handler ikke med spaceworld. Grunnen til det er som du sier de er overprisa og har elendig service. Jeg har aldri hatt noe å klage over på Telehuset. Kanskje du som var uheldig? Men uansett, du har rett til å klage på musa di. Du har en ett års garanti og enda ett års reklamasjonsrett på en vare som du mener burde vare i lenger en ett år. Dette er et faktum. Reklamasjonsretten din bruker du slik at du skriver en klage på produktet, og leverer den inn sammen med produktet. Det går ikke på butikken men på produsenten av produktet. I 9 av 10 tilfeller får den som klager medhold fra produsenten....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå