Stian V.H Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei! Jeg har tatt noen makro bilder,hva er bra og hva kan gjøres bedre? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kjøpe deg en macrolinse (1:1 eller større forstørrelse), så kan du begynne å ta macrobilder. "Landskapsbildet" er ganske langt fra hva jeg forventer å se når du pryder emnet med ordet macro.. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Litt vanskelig å gjøre det med et Canon S3 da det har et fast objektiv... Ellers ga kritikken din meg fint lite. Endret 20. mai 2007 av naits81 Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Du har i grunnen et godt utgangspunkt for spennende bilder her. Flotte blomster og bakken som er litt anderledes. Tror at bilder nr. to har størst potensiale. Her kunne du -hvis mulig- valgt større blenderåpning og fått bakgrunnen mere uskarp (blir litt rotete nå). Blomsten er også midtstilt og kunne sikkert med fordel vært beskjært på høyre side Bilde nr. 3 er litt uskarpt. Du burde gått enda nærmere og kanskje prøvd en annen bildevinkel Bilde 1 er vel det som har best komposisjon, men her ville jeg kuttet litt både i forkant og bakkant. Just my two cent Endret 20. mai 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Likte spesielt godt det førsste bildet jeg.. dybde og inrømmingen er meget god Man trenger ikke et 1:1 Macro linse for å ta gode nærbilder, det handler om motivet og øynene som ser. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 På bildet nr 2. var bladene litt i veien, og som olar0701 sa , det tredje bildet er litt uskarpt. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Tusen takk for god og konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Man trenger ikke et 1:1 Macro linse for å ta gode nærbilder..Absolutt ikke, nærbilder kan man ta med de fleste linser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå