PCTechManiac Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei... Ettersom nye bærbare maskiner med dx-10 igp'er kommer ut og AMD Turion 64-x2 er ikke lenger den beste prossesoren, har jeg tenkt å selge vekk min 5 måneder gammel HP Compaq NX6325 maskin... med 100 gb hdd og 1400x1050 res skjerm. Det eneste som er oppgradert på den er systemminnet. Hadde 1024 mb RAM før, nå er den opp i 2048 MB Ram. ellers er maskinen i meget god stand. Uten riper eller synlige skader på den. Lurer veldig på om hvor mye kan jeg selge den for ? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg ser at de selger en slik maskin på finn med kun 512 mb ram, med kun 60 gig harddisk, og prisen er rett under 5 lapper. Men jeg tror uansett at den prisen var litt overpriset. Men din maskin har bedre egenskaper, så kanskje din maskin er verdt rundt 5000? Jeg tviler på at du vil få noe stort mer for den, heller litt mindre. Har andre brukere her bedre forslag til pris, så heng på. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg ser at de selger en slik maskin på finn med kun 512 mb ram, med kun 60 gig harddisk, og prisen er rett under 5 lapper. Men jeg tror uansett at den prisen var litt overpriset. Men din maskin har bedre egenskaper, så kanskje din maskin er verdt rundt 5000? Jeg tviler på at du vil få noe stort mer for den, heller litt mindre. Har andre brukere her bedre forslag til pris, så heng på. 8652094[/snapback] Tror det du skriver er ganske fornuftig med tanke på at en bærbar taper seg med nesten 50% etter bare noen får mnd. Lenke til kommentar
PCTechManiac Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg ser at de selger en slik maskin på finn med kun 512 mb ram, med kun 60 gig harddisk, og prisen er rett under 5 lapper. Men jeg tror uansett at den prisen var litt overpriset. Men din maskin har bedre egenskaper, så kanskje din maskin er verdt rundt 5000? Jeg tviler på at du vil få noe stort mer for den, heller litt mindre. Har andre brukere her bedre forslag til pris, så heng på. 8652094[/snapback] Tror det du skriver er ganske fornuftig med tanke på at en bærbar taper seg med nesten 50% etter bare noen får mnd. 8652794[/snapback] Men jeg kjøpte denne maskinen nytt for ca 8990 kr hos Datakjeden i januar i år. Har til og med den opprinnelige kvitteringen for dette... så hvis jeg selger denne idag, er den verdt ca 5500 kr ? eller vil en pris på 6000 kr være dyrt ? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hva du betalte for den, har lite å si. Den er blitt "gammeldags" Men du vil få mer for maskinen nå enn om 6 mnd. Om du syns det er galt å selge maskinen med så stort tap, så kan du jo beholde den, og ha den som reserve-pc, eller besøks-pc for venner og sånn. Tenk deg heller om hvor mye du ville betalt om du skulle kjøpt den bruket nå. Og tenk litt om hvor stor sjanse det ville vært at du ville betalt 1000 kr ekstra for en ny pc som har bedre egenskaper enn din. Prøv å selge den for rundt 5000, eller behold den. Du kan jo sette den inn på qxl, og de hvor mye man vil by for den. Men jeg tror ikke at den vil havne opp i 5000 der engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå