EG-s Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 har en xps 1710 laptop, hvor dvd drevet tsstcorp ts-l632d ikke fungerer korrekt under vista. Drevet forsvinner fra device manager under\etter brenning, så langt 50 feilbrenninger (300kr) sendte email\ringte til dell, de sendte meg til et dell software nummer hvor ingen svarer. vet ikke om det er korrekt nummer, får ikke noe svar der 81535051 ifølge annet forum vil nec 5540A fungere under vista, men dell sender meg til software support. driver for dvd drev har ikke blitt benyttet på dell laptops så lenge jeg har brukt dem. eneste løsning er å skifte til xp hvor det fungerer. så hva kan en forvente? dell sender en laptop med vista, og drevet fungerer ikke med det. De hevder software feil, hvor eneste løsning sålangt er å innstallere xp etter en annen tråd på et forum. Nå er en kasteball mellom dell hardware\software. Etter min mening bør de sende det drevet som er blitt nevnt å fungere? Etter fire support hendelser har dell vært eksemplarisk, nå har en møtt den "andre" siden. Lenke til kommentar
musiclistener Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 har en xps 1710 laptop, hvor dvd drevet tsstcorp ts-l632d ikke fungerer korrekt under vista. Drevet forsvinner fra device manager under\etter brenning, så langt 50 feilbrenninger (300kr) sendte email\ringte til dell, de sendte meg til et dell software nummer hvor ingen svarer. vet ikke om det er korrekt nummer, får ikke noe svar der 81535051 ifølge annet forum vil nec 5540A fungere under vista, men dell sender meg til software support. driver for dvd drev har ikke blitt benyttet på dell laptops så lenge jeg har brukt dem. eneste løsning er å skifte til xp hvor det fungerer. så hva kan en forvente? dell sender en laptop med vista, og drevet fungerer ikke med det. De hevder software feil, hvor eneste løsning sålangt er å innstallere xp etter en annen tråd på et forum. Nå er en kasteball mellom dell hardware\software. Etter min mening bør de sende det drevet som er blitt nevnt å fungere? Etter fire support hendelser har dell vært eksemplarisk, nå har en møtt den "andre" siden. 8652037[/snapback] Kan du ikke sende in dataen? sånn at de skal sjekke den selv! og om det er hardware feil da sender de deg ny? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 har en xps 1710 laptop, hvor dvd drevet tsstcorp ts-l632d ikke fungerer korrekt under vista. Drevet forsvinner fra device manager under\etter brenning, så langt 50 feilbrenninger (300kr) sendte email\ringte til dell, de sendte meg til et dell software nummer hvor ingen svarer. vet ikke om det er korrekt nummer, får ikke noe svar der 81535051 ifølge annet forum vil nec 5540A fungere under vista, men dell sender meg til software support. driver for dvd drev har ikke blitt benyttet på dell laptops så lenge jeg har brukt dem. eneste løsning er å skifte til xp hvor det fungerer. så hva kan en forvente? dell sender en laptop med vista, og drevet fungerer ikke med det. De hevder software feil, hvor eneste løsning sålangt er å innstallere xp etter en annen tråd på et forum. Nå er en kasteball mellom dell hardware\software. Etter min mening bør de sende det drevet som er blitt nevnt å fungere? Etter fire support hendelser har dell vært eksemplarisk, nå har en møtt den "andre" siden. 8652037[/snapback] Kan du ikke sende in dataen? sånn at de skal sjekke den selv! og om det er hardware feil da sender de deg ny? 8652207[/snapback] vis du gjør det så sender deg en regning på at den ble sendt inn vis det ikke er feil. og vis det er feil så bytter de vanligvis delen med feilen. hele maskinen må sendes inn også... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 ingen maskin må sendes inn. De kastet på meg 4 år på stedet service før en startet å prute. Har allerede fått skiftet lcd hjemme, men det drevet fungerer ikke korrekt under vista. Ikke hw feil i ordets betydning siden det skal virke under xp ifølge en annen person. Problemet er at det ikke virker under vista som maskinen ble sendt med. etter min mening, at drevet ikke fungerer under vista, er dell sin feil og ikke kun software. Software avdelingen kan ikke hjelpe det minste, med unntak å lage en driver for det spesifikke drevet. Problemet mitt er å få de til å sende nec 5540A som sies å virke. hjelper ikke at en ikke finner software support nummer, de irske folkene på support telefon var ikke mye hjelp. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 ingen maskin må sendes inn. De kastet på meg 4 år på stedet service før en startet å prute. Har allerede fått skiftet lcd hjemme, men det drevet fungerer ikke korrekt under vista. Ikke hw feil i ordets betydning siden det skal virke under xp ifølge en annen person. Problemet er at det ikke virker under vista som maskinen ble sendt med. etter min mening, at drevet ikke fungerer under vista, er dell sin feil og ikke kun software. Software avdelingen kan ikke hjelpe det minste, med unntak å lage en driver for det spesifikke drevet. Problemet mitt er å få de til å sende nec 5540A som sies å virke. hjelper ikke at en ikke finner software support nummer, de irske folkene på support telefon var ikke mye hjelp. 8654020[/snapback] vel vis de kommer på besøk til deg for å bytte det vil de nok mest sannsynlig komme med en lik enhet som er i maskinen med mindre annet er spesifisert av Dell. vis teknikker konkluderer med ikke fysisk feil kan du da også risikere å få regning. når det er sagt er jeg helt enig med deg angående det av vis maskinen din er levert med vista og cd/dvd spiller ikke fungerer som den skal under det OSet så må det enten skaffes drivere eventuelt fra produsent av drev eller fra Dell, hvis dette ikke lar seg gjøre så må den byttes ut med en som funker i vista. var iallefall sånn vi måtte gjøre det der jeg jobbet før(Infocare Brukerstøtte). så som du sier enten send deg det spesifikke drevet som funker eller lag driver. men du får rundturen av folka som jobber der. det skal ikke være nødvendig for deg å henvende deg til andre en det første telefonnummeret som du har fått. de skal eventuelt sette deg over vis ikke de kan hjelpe deg elle gi deg en mail adresse. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 det er ikke noe svar på nummer 81535051 som skal være software support. må vel prøve teknisk igjen, og prøve å overbevise om å sende nec drev. siden jeg tviler sterkt på at dell software overhodet vil innrømme en feil, eller lage en driver. dell support har vært veldig bra, men ser ut som en har kommet i et grenseland. de sender hardware som ikke fungerer med softwaren. Vet allerede om en person med samme drev og problemer i vista, så er nok en god del andre. Men etter erfaring vil dell ikke innrømme feil påpekt av kjøpere, les de elendige lcd\samsung skjermene de fører. De modellene brukes selv etter 7 mnd hvor det ble påpekt kvalitets feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå