Gå til innhold

Ingeniørutdanning i Forsvaret

Lanka

Anbefalte innlegg

Vet at det er en del tråder om dette. Men har på en måte ikke funnet ut konkret hva man kan bli innenfor ingeniørstudiene etter å ha gått Ingeniørstudiet gjennom forsvaret. Har hørt om Telematikk osv.. Men vet på en måte ikke hva det er. Jeg er i førstegangstjenesten nå. Og ser klart frem til å dimmitere. Men en utdanning i grønt hvor jeg får betalt for studiene lokker frem kammoflekkene i meg. Man blir jo samtidig også befal, noe som er greit å ha med seg videre (lederutdanning). Kan noen som har tatt ingeniørutdanning på Jørstadmoen fortelle litt om hva det går ut på? Jeg har lest litt om FIH osv.. Men mer konkret om hvilke jobbmuligheter det er, og hvor etterspurt det er på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg søkte meg inn der nå i sommer, men kom ble sendt på no skipselektro isteden for - så må vente til neste år jeg iallefall.

Men det stemmer at man blir telematikk ingeniør på jørstadmoen, de har et par andre valg i sjøforsvaret.

Hvis jeg var det, ville jeg snakka med befalet ditt. De er hjelpsomme når det kommer til slik :)

Lenke til kommentar

Søkte på ingeniørutdanningen i forsvaret og kom inn, men jeg var lei militæret så jeg takket nei...

For å komme inn trenger du 2FY og 3MX eller Forkurs til ingeniørhøgskole..

Nå går jeg sivil ingeniørhøgskole, vil tro forsvaret sin skole er det samme bare at det er militærtjeneste innimellom.

Men det er mangel på ingeniører i norge, så du er ganske sikret jobb etter utdannelsen og plikttjenesten.

Endret av ToMmM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...