Jokka1990 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg tenker en del på dette med hva jeg skal kjøpe til damen nå når hun har bursdag i sommer. Jeg kan ikke finne på noe spessielt siden vi ikke er hjemme, men hos familien hennes langt ute i gokk, eller oppe i nord. Men jeg vil da kjøpe en gave til henne. Før jeg fant ut at vi skulle være der hadde jeg planer om å overraske henne med en søt rose om morgenen. Så kunne vi slappe av litt utover på dagen før jeg drar henne med på en restaurant der jeg gir gaven som i dette tilfellet ville være et smykke. Men så tenkte jeg litt.. Hva gjør jeg når det kommer til den dagen der vi har vært sammen i 6 mnd, eller 1 år, osv.. Det jeg nevnte i avsnittet over er jo sånt som man kan finne på da. Er det ikke? Kanskje man ikke bør ta helt av på bursdagen hennes? Trenger litt tips og råd og hjelp til hva jeg kan gjøre angående bursdagen hennes og når vi har vært sammen i 6 mnd osv.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men hva finner man på når man skal feire 6 mnd eller 1 år ++? Hva kjøper man? 8690001[/snapback] Jeg antar at du er gutt jeg Du for heller rette på meg.. Det vil jeg no påstå er ganske enkelt i grunn. Dra til gullsmeden og se hva de har der.. Spør gjerne om hjelp. Smykke, armbånd eller ring. Stort sett alt passer bra Bare tenk på hva hun liker.. @ Databamse: det er MYE bedre med en gave som bare er symbolsk, enn å få gavekort. Gavekort er direkte trist! 8690227[/snapback] Gullsmeden er nå ihvertfall uoriginalt, selv om du lettest får tak i en varig symbolsk gave derifra. Men at man drar begge ut sammen og handler kan som sagt være koselig. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men hva finner man på når man skal feire 6 mnd eller 1 år ++? Hva kjøper man? 8690001[/snapback] Jeg antar at du er gutt jeg Du for heller rette på meg.. Det vil jeg no påstå er ganske enkelt i grunn. Dra til gullsmeden og se hva de har der.. Spør gjerne om hjelp. Smykke, armbånd eller ring. Stort sett alt passer bra Bare tenk på hva hun liker.. @ Databamse: det er MYE bedre med en gave som bare er symbolsk, enn å få gavekort. Gavekort er direkte trist! 8690227[/snapback] Gullsmeden er nå ihvertfall uoriginalt, selv om du lettest får tak i en varig symbolsk gave derifra. Men at man drar begge ut sammen og handler kan som sagt være koselig. 8690275[/snapback] Handler gjør vi ofte jo Men jeg aner ikke.. Om dere tar en titt på det forrige innlegget mitt skjønner dere situasjonen litt mer Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Handler gjør vi ofte jo Men jeg aner ikke.. Om dere tar en titt på det forrige innlegget mitt skjønner dere situasjonen litt mer 8690297[/snapback] Det var bare et forslag i løse luften Må inrømme, har dog ikke lest innlegget ditt tidligere. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Handler gjør vi ofte jo Men jeg aner ikke.. Om dere tar en titt på det forrige innlegget mitt skjønner dere situasjonen litt mer 8690297[/snapback] Det var bare et forslag i løse luften Må inrømme, har dog ikke lest innlegget ditt tidligere. 8690327[/snapback] Men jeg ser ikke handling som noe spesielt kos på den måten. Iril: Ja jeg er gutt. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men så tenkte jeg litt.. Hva gjør jeg når det kommer til den dagen der vi har vært sammen i 6 mnd, eller 1 år, osv.. Det jeg nevnte i avsnittet over er jo sånt som man kan finne på da. Er det ikke?Kanskje man ikke bør ta helt av på bursdagen hennes? Trenger litt tips og råd og hjelp til hva jeg kan gjøre angående bursdagen hennes og når vi har vært sammen i 6 mnd osv.. 8690274[/snapback] Hva du velger på de forskjellige dagene er helt opp til deg! Det er ingen "lov" om hva man gjør på de forskjellige dagene.. Gjør det du føler er best.. Hvor lenge er det til dere har 6 mnd da? Gullsmeden er nå ihvertfall uoriginalt, selv om du lettest får tak i en varig symbolsk gave derifra. Men at man drar begge ut sammen og handler kan som sagt være koselig. 8690275[/snapback] Hehe det bryr jeg meg pent lite om! Det er hos gullsmeden man finner ting som man vet blir satt pris på. Og for dere gutter er det et lett sted å handler, da det nesten er umulig å bomme fullstendig. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Handler gjør vi ofte jo Men jeg aner ikke.. Om dere tar en titt på det forrige innlegget mitt skjønner dere situasjonen litt mer 8690297[/snapback] Det var bare et forslag i løse luften Må inrømme, har dog ikke lest innlegget ditt tidligere. 8690327[/snapback] Men jeg ser ikke handling som noe spesielt kos på den måten. Iril: Ja jeg er gutt. 8690340[/snapback] Hva med å dra til gullsmeden da som Iril sa? Endret 24. mai 2007 av Databamse Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hehe det bryr jeg meg pent lite om! Det er hos gullsmeden man finner ting som man vet blir satt pris på. Og for dere gutter er det et lett sted å handler, da det nesten er umulig å bomme fullstendig. 8690373[/snapback] Hvis det var så enkelt kunne vi like greit stengt tråder som denne, hvis du skjønner meg. Selv om det er uoriginalt, så betyr det ikke at jeg mener man ikke finner gode gaver der, tvert imot, men det er bare det at man vet hva man får da, ingen overaskelsesmoment i det hele tatt. Men hvis du liker sikre symbolske gaver som bekrefter kjærligheten mellom dere to, så er jo det bra. og det at begge drar ut og handler sammen trenger ikke bety gullsmeden er utelukket som mål, det kan kanskje være siste plass dem drar til og da kan dem begge finne på noe bra å inngravere i hva enn dem kjøper seg. Lenke til kommentar
Spitzi Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg fant på noe som falt i smak når hun hadde bursdag sist: Hun sa hun bare ønsket seg en blomst - men jeg syntes hun trengte noe fint under, spesielt fordi jeg synes det ikke var så fint med 5 år gamle BHer som har gått ørten ganger i vaskemaskinen (samt noen jeg klarte å nesten kokvaske en gang). Så jeg gikk bananas i undertøysavdeling på Kappahl, og handlet 4 BHer og 3 truser (3 for 4 og 3 for 2, ikke sant? Gnien? Jeg? Har vanskeligheter med å legge 900 kr i én BH. Et stilig korsett, ja, men ikke standardundertøy.). Det ble en fint bylt med moro. Fine var de også. Så en tur innom blomsterbutikken - men blomst? Nei, bare litt blomsterpinner, silkepapir og cellofan... Jeg skulle farte land og strand, og blomstene hadde vært visne for lengst hvis jeg hadde kjøpt det... Så pakket jeg blomsterpinnene som stilker, pakket undertøyet som småbylter i toppen, og pakket det hele som en stor blomsterbukett, med snøre og cellofan rundt. Dere skulle sett overraskelsen når hun pakket opp! Ble masse kos etterpå, og undertøyshow! Endret 24. mai 2007 av Spitzi Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvis du ikke kjenner kjæresten din godt nok til at du vet sånn ca. hva du bør kjøpe så bør du kanskje bli litt mer kjent med kjæresten... 8652045[/snapback] Korrekt. Som en rød tråd gjennom hele denne tråden så viser det seg at personlige gaver er best - men om damen din er uorginal, så passer det jo fint med en uorginal gave Selv har jeg gitt en biografi om Hitler, kristen sangbok fra '60-tallet og favorittgodteriet hennes som gave til min nåværende eks. Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Bilder som dere/du har tatt selv er jo en fin gave. Og det trenger ikke koste noe mer enn 50-100kr for ramme hvis du har digital kamera og fotoskriver. Bilder kan jo være alt fra fine naturbilder, bilder fra en ferie. Et eller annet morsomt bilde du har av deg selv eller av han/henne. Kansje gi bort noen litt frekke/sexy bilder av deg selv. Mange forskjellige muligheter med bilder. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Hvis du ikke kjenner kjæresten din godt nok til at du vet sånn ca. hva du bør kjøpe så bør du kanskje bli litt mer kjent med kjæresten... 8652045[/snapback] Korrekt. Som en rød tråd gjennom hele denne tråden så viser det seg at personlige gaver er best - men om damen din er uorginal, så passer det jo fint med en uorginal gave Selv har jeg gitt en biografi om Hitler, kristen sangbok fra '60-tallet og favorittgodteriet hennes som gave til min nåværende eks. 8692879[/snapback] Den var litt spesiell syns ihvertfall jeg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Støtter den med å dra henne med i butikken og si "I dag skal vi kjøpe klær til deg." Det er en slager. Jenter setter alltid pris på det. Bare ikke gå i den fella at du er totalt uinterresert i hva hun prøver. Engasjer deg i handelen. Om du synes det er GØRR kjedelig så fake i det minste interressen. (skrivefeil er lagt inn med vilje. (eller egentlig ikke men jeg bare veldig trøtt nå)) Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Støtter den med å dra henne med i butikken og si "I dag skal vi kjøpe klær til deg." Det er en slager. Jenter setter alltid pris på det. Bare ikke gå i den fella at du er totalt uinterresert i hva hun prøver. Engasjer deg i handelen. Om du synes det er GØRR kjedelig så fake i det minste interressen. (skrivefeil er lagt inn med vilje. (eller egentlig ikke men jeg bare veldig trøtt nå)) 8696421[/snapback] Finnes ikke noe bedre enn det Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hva med å bare bestille et ekstra kredittkort? Sett ned grensen til 20 000kr og pakk inn ekstrakortet med med rød sløyfe. Si: -Værsågod, bruk det med måte-. Gå så inn etter en uke eller to å sjekk hva hun har sløst vekk. Er denne summen under 5000kr så har hun bestått testen og giftemålet er ett skritt nærmere. Og husk: Går dette til helv*** så kan du bare melde kortet som mistet Endret 25. mai 2007 av EskimoBob Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg og damen har et avstandsforhold. Hun bor i Oslo, jeg i Bergen. Hun kommer til meg i kveld kl 10 med toget, og hun drar mandag kveld igjen. Jeg har veldig lyst å kjøpe en rose til henne for å glede hun.. Men passer det best om jeg overrasker hun med en enkel rose når hun kommer av toget og ser meg? Eller skal jeg heller kjøpe en rose til hun før hun drar? Hun er jo med meg hele tiden så da blir jo det nesten ingen overraskelse.. Jeg elsker jenten min og har veldig lyst å fortelle henne det. Problemet er at jeg ikke finner en spesiel og fin anledning til å si det. Jeg vil gjøre noe spesielt den dagen jeg sier det. Ikke bare på sofaen hjemme mens vi ser film liksom... Neste gang jeg treffer hun er i sommer. Da har hun bursdag.. Men noen som vet om en fin anledning og hva jeg bør gjøre den dagen? Er helgen nå en aktuel anledning? Eller bør jeg vente til sommeren? Jeg vil at det skal være perfekt for slikt betyr mye for meg. Har aldri elsket en jente før, og heller aldri sagt at jeg elsker noen.. Men nå elsket jeg kjæresten min. Og det mener jeg. Dere skjønner vel situasjonen? Jeg vil være litt klassisk når det gjelder sånt, men jeg vil ikke ha det alt for klassisk heller.. Jeg er forvirret over hva jeg skal gjøre med den rosen i helgen.. Skal jeg gi henne rosen når hun går av toget? Dra henne til et litt koselig sted og fortelle henne hva hun betyr for meg og at jeg elsker hun? Eller skal jeg ta det når hun reiser? La hun være med til blomsterbutikken før hun reiser, kjøpe en rose, gå til et koselig sted og fortelle henne det? Eller skal jeg bare droppe å si at jeg elsker henne og heller vente til en annen anledning der jeg kan finne på noe annet? Vil gjerne ha svar fra jenter om hva dere vil like.. Men forslag og innslag fra gutter er selvsagt også velkomne. - Joakim Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hvis du ikke kjenner kjæresten din godt nok til at du vet sånn ca. hva du bør kjøpe så bør du kanskje bli litt mer kjent med kjæresten... 8652045[/snapback] Selv har jeg gitt en biografi om Hitler, kristen sangbok fra '60-tallet og favorittgodteriet hennes som gave til min nåværende eks. 8692879[/snapback] Var nåværende eks et stikkord her? Jeg er forvirret over hva jeg skal gjøre med den rosen i helgen.. Skal jeg gi henne rosen når hun går av toget? Ja Dra henne til et litt koselig sted og fortelle henne hva hun betyr for meg og at jeg elsker hun? Ja La hun være med til blomsterbutikken før hun reiser, kjøpe en rose, gå til et koselig sted og fortelle henne det? Eller skal jeg bare droppe å si at jeg elsker henne og heller vente til en annen anledning der jeg kan finne på noe annet? Nei nei... si det med en gang... venter du kan det hende at du feiger ut igjen. Dessuten er det bedre at dere får litt tid sammen etter at du har sagt det. Så det ikke blir slik hadebraforrestenjegelskerdegkjempemasseogskulleønskeduikkemåttedramennågårtogetsnarthade! Så sitter hun igjen på toget og lurer på hva som skjedde. Det høres kjedelig ut med et klassisk opplegg med blomster og restaurant men dette funker alltid (i min verden i alle fall). 1. blomster når hun går av toget 2. susse lenge (klemmer du fram en tåre blir du helt.) 3. gå hånd i hånd og rolig mens dere prater lett om hva som har skjedd siden sist (løst og fast) 4. spør om hun er sulten og stikk innom en konditor/baker og kjøp ett stykke sjokoladekake ta med to skjeer (dette er kjemi... sjokolade inneholder stoffer som etterligner endorfiner etter hva jeg har hørt...). Vent til litt etter midten av stykket (ikke ha det for travelt med å komme dit, hun vil smake hun også). Ta den klassiske "se henne dypt inn i øynene" (men ikke stirr! eller måp!) og si at du elsker henne og at du savner henne veldig masse etc etc... improviser. 5. gjør noe du vet hun liker (shoppe, vandre, museum, whatever...) 6. middag på restaurant. 6a. Sjekk menyen på forhånd ... ikke studer menyen i flere minutter mens hun sitter der som en sau... hun er hovedpersonen her, ikke maten 6b. vent til litt inn i middagen. så sier du det. dra gjerne fram en gullsmedgave, men hvis det er i en liten boks, gjør det klart at det ikke er en ring (!) så hun ikke tror at du skal fri... (selv om dette kan være en god anledning til det også ) Poenget her er å komme med stadig større drypp... Jeg er en tilhenger av å krype i det, ikke hoppe... men med måte. lykke til *edit* åh, også står du opp i morra tidlig, ved fuglefjert, og lager frokost på senga... gjerne med en liten blomst her også... Legg opp til en lørdag full av opplevelser... Kake og middag kan med hell utsettes til lørdagen... kake og deretter middag så sent blir ikke bra... Eventuelt gå rett på middagen. En øl eller ett glass vin fungerer like bra som sjokolade... Endret 25. mai 2007 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) romhelten_spiff,25/05-2007 : 13:25 Du er min nye helt Hehe. Skal ut å spise sjokolade kake med kjæresten min i dag Endret 25. mai 2007 av g@bb@ Lenke til kommentar
Number1 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Har vært sammen med ei i et par uker nå, og vurderer å lage et nattbord til henne når vi har sammen i 1 måned elns. Mekka sammen en liten tegning i paint om hvordan jeg har tenkt å gjøre det. Ramma rundt bordplata, og beinene skal beises mørk brun (vanskelig å få til den fargen i paint ) Og selve bordplate skal lakkes sort, og har tenkt å ha hennes navn på det. Noen som har noen tips om hvilken farge på skriften jeg burde ha? Andre som har noen meninger om hvordan jeg burde lage det, så kom med det! Endret 25. mai 2007 av Number1 Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 romhelten_spiff,25/05-2007 : 13:25 Hehe. Skal ut å spise sjokolade kake med kjæresten min i dag 8698966[/snapback] Flott! Gi oss en update neste uke da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå