Gå til innhold

Olympus 220zoom eller Fuji Finepix 2600 zoom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fujifilm fp 2600 er på vei ut av markedet og er erstattet av en ny modell som heter A204 (også kalt 2650). Denne er faktisk billigere enn den gamle modellen. Fujifilm er ikke like bra til innendørsbilder som Olympus og Canon... det krever litt mer lys.

Olympus c-220 er et bra kjøp.

Jeg valgte Canon PowerShot A-40 siden det har litt mer manuelle innstillinger enn c-220 ,og gir dermed flere muligheter.

Lenke til kommentar

Hei....

Beklager å være gledesdreper, men du stiller egentlig spørsmålet på feil plass. Av alle leserne på akam.no er det svært få som eier flere kamera av samme generasjon, derfor blir de fleste svarene veldig subjektiv eller mangelfulle (henviser IKKE til forrige altså! :wink: )

Det du må gjøre er å tråle nettet for tester. www.dpreview.com har de mest anerkjente testene på nettet, og de tester også det aller meste som kommer. Dersom et kamera får dårlig karakter der, er det sannsynligvis et dårlig kamera... Eller i hvert fall så dårlig et digitalkamera kan bli (det er ingen DÅRLIGE kjøp i dette markedet, heller mindre bra!)

Uansett, eier 220 og er fornøyd, MEN blitsen er ekstremt treg (må vente 7-8 sekunder mellom hvert bilde) og av og til er det litt kluss med autofokusen.... Ellers bra bildekvalitet og bang-for-bucksa!

Lenke til kommentar

Vitsen med dette forumet er vel å veksle erfaringer?

Jeg er ikke helt enig i at det svært få som eier flere kamera av samme generasjon".

Jeg har selv byttet kamera flere ganger i løpet av siste år og har dermed vært eier av flere kamera av samme generasjon... selv om jeg ikke har hatt flere kamera på samme tid.

I tillegg har man familie og venner som har forskjellige typer kamera som en har prøvd og har bra kjennskap til.

Jeg har selv hatt stor nytte av dette forumet og synes så absolutt at dette er stedet for slike spørsmål :-)

Klart at det også lønner seg å se på tester og gjøre egne sammenligninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...