miniPax Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Har nå i alle år fra min første 286 lurt på hva en knapp på tastaturet gjør. Har sett den på alle IBM kompatible tastaturer og den eksisterer fortsatt. Det er PrintScrn knappen. På den knappen står det også SysRq. Veit hva Print Scrn gjør, men hvorfor står det SysRq der, og hva brukes den til? Noen som kan svare meg på det? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 søker du på sysrq åp kvasir kommer datklubben "SysRq" opp.. Du får spørre en av gæringene i den klubben :smile: Lenke til kommentar
house Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 nesj, den tar jo et "screenshot" av desktoppen din da.. test, trykk på den, åpne ett tegne progg, like ms paint. å trykk CTRL+V.. da har du den. hva sysrq er har jeg ikke snøringa på =) Lenke til kommentar
ebe Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 hva print screen gjør tror jeg nok han visste... hvis han ikke lyver da.. :wink: Lenke til kommentar
house Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 sysrq er sikkert en hurtigtast i DOS, sånn som windows tasten i windows.. =) tette greier... Lenke til kommentar
ebe Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 ja, dt er nok et eller annet man ikke bruker i windows hvertfall. kanskje noe linux-dilldall... Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 sysrq er en dos tas hvis jeg ikke tar helt feil nå. vet ikke hva den brukes til men tror det var for programutviklrer i dos tiden :wink: ... samme med pause/break og scroll lock ... men dette er ikke noe jeg er spezz intresert i så ekke helt sikker men syntes å huske at jeg har lest det et sted :wink: Lenke til kommentar
TST Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Fant en kopi av en mail, hvor en annen person spør om akkurat det samme. Gidder ikke bruke tid på å oversette det som står der nå: http://www.abc.se/~jp/articles/computer/mi...misc/sysreq.txt Virker som om Sys Rq knappen er like bortkastet som Scroll Lock. Eller er det noen som har fått bruk for SL noen gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå