Hakoon Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Sitter her og har utrolig lyst til å bygge ny pc, men så er spørsmålet " skal jeg vente på AM2+ eller skal jeg slå til på AM2?" Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Forskjellen er ikkje enorm, slik eg ser det. Båndbreidde er vel den største skilnaden. Dei er begge kompatible med kvarandre, så du kan jo evt. bytte til AM2+ seinare om det er ynskjeleg. Om du nyttar google, finn du enormt mykje om dette. http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg klarte ikke å vente. Kom over en meget bra deal på et glitrende AM2-kort, og timingen av de store priskuttene var også perfekt. Så jeg sitter nå på Asus Crosshair og X2 5600+. Det er nok ennå en god stund til K10 blir tilgjengelig, ihvertfall til desktop. Enkelte av hovedkortene er også svært gode, særlig Asus-kort basert på nForce 570 / 590-seriene, og det er alltid en viss sjanse for "barnesykdommer" ved lansering. (Det samme kan forsåvidt sies om prosessorer, men neppe i samme grad). AM2+ vil gi følgende fordeler: Utnyttelse av Channel Interleaving - dvs to uavhengige kontrollere som betjener hver sin datakanal. Det vil gi litt lavere forsinkelser fordi man får to uavhengige lese/skrive-køer, og mulighet til å operere begge veier samtidig (lese og skrive). HT vil ha en datarate som er 50 % høyere enn prosessorens kjerneklokke, og en mer avansert oppbygning. Vel og bra for servere hvor det må kommuniseres mye imellom forskjellige sokler, men neppe av stor betydning i et desktop-miljø. Sant å si kan man skru nåværende HT ned mange hakk uten å merke noe ytelseestap. Split power-planes er jeg ikke helt sikker på, men vil tro at det hjelper på strømsparing, bl.a ved individuell klokking av kjerner. Om jeg hadde utrolig lyst til å bygge en PC nå, ville jeg ikke ha ventet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå