Rotis Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Hei! Jeg tenkte å erstatte, eller supplere, den gamle murklossen Canon G2 med et kompaktkamera før sommeren. Jeg ser for meg noe i prisklassen 2000-2500 kr. Dette kommer til å bli brukt inne, men også en del ute i naturen når jeg er på fjellet eller på sjøen etc. Det som er viktig for meg er: *bildekvalitet *batteritid *at det ser greit ut og er praktisk. Canon er vel og bra, men jeg er ikke så lojal at jeg nødvendigvis må ha samme merket igjen. Jeg har blant annet vurdert litt Fujifilm F30 og Casio Exilim EX-Z1000 (selv om det var noe dyrere). Det er et hav av mulige alternativer, og jeg synes det er vanskelig å velge, derfor spør jeg her om gode tips eller anbefalinger. Takk Endret 19. mai 2007 av Rotis Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Canon Ixus 70 ligger jo til 2000 kr på internett, som er er raskt og bra kamera. Olympus Mju 760 hvis du vil ha et kamera så tåler litt dårlig vær. Ellers så ligger jo diverse Casio kamera til rundt 2000 kr, bra batterilevetid men du trenger ikke kjøpe et som har 10mp. (som det er på z1000 og z1050) Holder med ca 6mp. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Siden du sier at du vil ferdes en del på fjellet og på sjøen så ville jeg først og fremst funnet ett kamera som bruker vanlige batterier og ikke spesialbatterier som krever at du må kunne lade dette underveis. Enkelt å kunne ha med seg noen ekstra vanlige batterier eller stikke innom en kiosk og kjøpe. I prisguiden finnes det muligheter til å søke på kameraer som ikke har oppladbart batteri. Se igjen disse og finn noen som du utseendemessig liker og sjekk om det finnes kameratester for disse: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
Rotis Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Siden du sier at du vil ferdes en del på fjellet og på sjøen så ville jeg først og fremst funnet ett kamera som bruker vanlige batterier og ikke spesialbatterier som krever at du må kunne lade dette underveis. Enkelt å kunne ha med seg noen ekstra vanlige batterier eller stikke innom en kiosk og kjøpe. I prisguiden finnes det muligheter til å søke på kameraer som ikke har oppladbart batteri. Se igjen disse og finn noen som du utseendemessig liker og sjekk om det finnes kameratester for disse: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k 8652204[/snapback] Takker for svar. Jeg ferdes en del i fjellet, men det er som regel ikke over lengre perioder, så jeg tror det går fint med et som har spesialbatteri, så lenge batterikapasiteten er ok eller bedre. Jeg har foreløpig ikke sett så mye på casio eller olympus som emcee forslår. Når det er sagt så er det et par kamera som er i mitt søkelys for øyeblikket. Canon Ixus 800IS, Fujifilm F30 (fortsatt) og Canon Digital Ixus 75. Tar gjerne imot innspill på hvorfor/hvorfor ikke jeg bør kjøpe et av disse. Takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Når det er sagt så er det et par kamera som er i mitt søkelys for øyeblikket. Canon Ixus 800IS, Fujifilm F30 (fortsatt) og Canon Digital Ixus 75. Tar gjerne imot innspill på hvorfor/hvorfor ikke jeg bør kjøpe et av disse. Gode kamera, alle sammen. Men til 2500 får du Panasonic Lumix FX01 som har optisk bildestabilisator, vidvinkel tilsvarende 28mm, beste skjermen jeg har sett (langt bedre enn Fuji sin skjerm ihvertfall... den er helt fryktelig) og meget god batterilevetid. Optikken er også meget skarp, og lisensiert av Leica. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå