ZyberZombie Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Heisann. Jeg har et Soundblaster 5.1 Live! lydkort og to sett med to høytalere (altså fire høytalere). Har koblet inn ett sett i bakhøytalerutgangen (sorry utrykket, er litt newbie på dette området) og ett sett i fronthøytalerutgangen. Når jeg går inn i surround mixer programmet og en stemme sier "front right. left right" osv, og da kommer stemmen ut av riktig høytaler. Men når jeg skal spille av dvd filmer (ikke divx, men dvd) kommer det ikke surround, bare helt vanlig stereo lyd... Bruker Power DVD til å spille av, og filmen er f.eks Savin Private Ryan (som er jæ... jeg mener -inmari bra!) som støtter surround... Noen som veit et annet program eller en eller annen ting jeg må enable/disable? Har spurt om detta før for en god stund siden, men fikk ingen fornuftige svar, og nå har jo forumet blitt nytt, så jeg prøver igjen. Håper noen har noen fine ideer Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Regner med du har prøvd å velge 5.1 speakers, ikke 4 speakers når du spiller av DVD? Det er instillinger for lyd i WinDVD også, prøv deg frem der også. Lenke til kommentar
Hermy Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Du må da ha et 5.1 høgtaler system, eller noe slik..... Har du noe som deler lyden ut da? Viss du skal bruke pc'en til å se film, så kjøp deg et skikkelig surround høgtaler sett til pc'en. Da funker det sikkert. Slik jeg har forstått det så har du bare to sett med høgtalere. Invester i logitech Z-680. Da har du ihvertfall ikke problemer med høgtalerne... Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Hmmm, sikkrt smart å kjøpe nytt, men meningen var liksom å slippe det. Ser ikke så mye film, men det hadde vært gøy å ha surround! Forretsen har jeg en sub i tilegg.... så jeg har vel 4.1 jeg da... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Man må vel ha en forsterker som deler ut til høytalerene. Det som skjer slik du har det med 4 høytalere er vel at det blir stereo på hvert par altså 2 og 2 lik lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå