Gå til innhold

LG, bra eller dårlig support?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en LG KE850 nå, men slik LG har behandlet meg ang. serivce hittil, gjør at jeg tipper nærmere og nærmere et gigantisk NEI til kjøp av LG. Derfor lurer jeg på om dere her i forumet som har LG har opplevd det samme som jeg har opplevd.

 

Siden det ikke er så lett å kjøpe en KE850 i Norge, tenkte jeg å kjøpe en på eBay. Men da får jeg selvfølgelig ikke med en lader som passer her hjemme. Derfor tok jeg turen til lge.com (etter å ha funnet ut at det ikke gikk å få til verken lg.no, lge.no eller lg.com) og kom til slutt frem til en norsk side som var halvveis oversatt fra svensk der halvparten av lenkene ikke fungerte. Jeg fant ikke noe særlig informasjon om laderplugg der (det hadde jeg ikke forventet heller, men tenkte jeg kunne se for sikkerhets skyld), og derfor sendte jeg en e-post til dem. Dagene og ukene gikk, og nå, MANGE uker etter å ha sendt e-posten, har jeg ikke fått noe svar. Det spørsmålet kan da umulig være så vansklig å svare på? "Kan jeg kjøpe vanlig norsk LG-lader til KE850?".

 

Uansett, siden jeg ikke fikk noe svar, tenkte jeg å ringe dem. Hyggelig nok, var LG-supportnummeret et 800-nummer, så det er i det minste gratis å ringe dem. Da jeg ringte, kom jeg gjennom med en gang, men skvatt til da en datastemme skremte livet av meg ved å skrike "Takk for at du ringte LG support" (eller noe i den dur). Dette kom så brått på at det var mer skjemmende enn hyggelig. Etter at denne korte meldingen var ferdig, tok noen telefonen i den andre enden og sa hvem de var. Så spurte de om navnet mitt. Hva de trengte det for, aner jeg ikke, og jeg forstår det ikke enda. Etter å ha oppgitt dette, spurte jeg om jeg kan bruke en vanlig LG lader til KE850 og forklarte problemet mitt (forstyrret av masse bakgrunnsstøy som konsatant var der). Damen i telefonen (som jeg mistenker for å være en sentralborddame og ikke en del av "support"avdeligen) kunne ikke svare på dette og måtte snakke med en teknikker (hvor vansklig kan det være å finne ut av!!). Etter å ha hørt på ventetone-musikken i litt under et minutt fikk jeg svar. Teknikkeren var veldig opptatt og derfor kunne jeg ikke få svar på dette spørsmålet, som etter min mening bør være en av de simpleste spørsmålene de noen gang har blitt stilt. Men de kunne ringe meg opp igjen etterpå, da teknikkeren var ledig. Jeg måtte da oppgi telefonnummeret mitt. Her må jeg si jeg er litt sjokkert over at de faktisk ikke greide å finne ut av hvilket telefonnummer jeg ringte fra, de er en av verdens ledende mobil- og elektronikkprodusenter ...

 

Uansett, dagen gikk, og det gjorde den neste også. Fortsatt har ikke LG-folka ringt meg. Jeg håper jeg har vært ekstremt uheldig, og at det ikke er så elendig support hos LG. Ønsker derfor erfaringer fra LG-eiere som kan fortelle meg hvordan de har opplevd supporten til LG.

 

 

Og helt til slutt:

Jeg har ennå ikke greid å få svar på det enkle spørsmålet mitt :roll: Hvis jeg kjøper en KE850 på eBay, kan jeg bruke en vanlig LG-lader jeg kjøper i Norge til å lade den? :p

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en LG KE850 nå, men slik LG har behandlet meg ang. serivce hittil, gjør at jeg tipper nærmere og nærmere et gigantisk NEI til kjøp av LG. Derfor lurer jeg på om dere her i forumet som har LG har opplevd det samme som jeg har opplevd.

 

Siden det ikke er så lett å kjøpe en KE850 i Norge, tenkte jeg å kjøpe en på eBay. Men da får jeg selvfølgelig ikke med en lader som passer her hjemme. Derfor tok jeg turen til lge.com (etter å ha funnet ut at det ikke gikk å få til verken lg.no, lge.no eller lg.com) og kom til slutt frem til en norsk side som var halvveis oversatt fra svensk der halvparten av lenkene ikke fungerte. Jeg fant ikke noe særlig informasjon om laderplugg der (det hadde jeg ikke forventet heller, men tenkte jeg kunne se for sikkerhets skyld), og derfor sendte jeg en e-post til dem. Dagene og ukene gikk, og nå, MANGE uker etter å ha sendt e-posten, har jeg ikke fått noe svar. Det spørsmålet kan da umulig være så vansklig å svare på? "Kan jeg kjøpe vanlig norsk LG-lader til KE850?".

 

Uansett, siden jeg ikke fikk noe svar, tenkte jeg å ringe dem. Hyggelig nok, var LG-supportnummeret et 800-nummer, så det er i det minste gratis å ringe dem. Da jeg ringte, kom jeg gjennom med en gang, men skvatt til da en datastemme skremte livet av meg ved å skrike "Takk for at du ringte LG support" (eller noe i den dur). Dette kom så brått på at det var mer skjemmende enn hyggelig. Etter at denne korte meldingen var ferdig, tok noen telefonen i den andre enden og sa hvem de var. Så spurte de om navnet mitt. Hva de trengte det for, aner jeg ikke, og jeg forstår det ikke enda. Etter å ha oppgitt dette, spurte jeg om jeg kan bruke en vanlig LG lader til KE850 og forklarte problemet mitt (forstyrret av masse bakgrunnsstøy som konsatant var der). Damen i telefonen (som jeg mistenker for å være en sentralborddame og ikke en del av "support"avdeligen) kunne ikke svare på dette og måtte snakke med en teknikker (hvor vansklig kan det være å finne ut av!!). Etter å ha hørt på ventetone-musikken i litt under et minutt fikk jeg svar. Teknikkeren var veldig opptatt og derfor kunne jeg ikke få svar på dette spørsmålet, som etter min mening bør være en av de simpleste spørsmålene de noen gang har blitt stilt. Men de kunne ringe meg opp igjen etterpå, da teknikkeren var ledig. Jeg måtte da oppgi telefonnummeret mitt. Her må jeg si jeg er litt sjokkert over at de faktisk ikke greide å finne ut av hvilket telefonnummer jeg ringte fra, de er en av verdens ledende mobil- og elektronikkprodusenter ...

 

Uansett, dagen gikk, og det gjorde den neste også. Fortsatt har ikke LG-folka ringt meg. Jeg håper jeg har vært ekstremt uheldig, og at det ikke er så elendig support hos LG. Ønsker derfor erfaringer fra LG-eiere som kan fortelle meg hvordan de har opplevd supporten til LG.

 

 

Og helt til slutt:

Jeg har ennå ikke greid å få svar på det enkle spørsmålet mitt :roll: Hvis jeg kjøper en KE850 på eBay, kan jeg bruke en vanlig LG-lader jeg kjøper i Norge til å lade den? :p

8650339[/snapback]

 

Det vil være samme lader på Prada modellen som på alle de siste modellene fra LG.

http://nordic.lge.com finner du ganske mye informasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...