Åsen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg intallerte Vista på pcen i dag. Dual booter med Xp. I vista fikk jeg beskjed om å oppdatere biosen min, etter jeg hadde lasta ned bios oppdateringa fikk jeg beskjed om å reboote så oppdateringa kunne bli installert. Her er problemet: pcen bare rebooter etter Asus logoen (jeg har en Asus laptop) forsvinner. Jeg prøvde recovery dvden som fulgte med pcen, men uten hell. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Takker for eventuelle svar Endret 20. mai 2007 av Thomas16 Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 har du xp på en partisjon og vista på en? eller begge på en partisjon? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) har/hadde(siden jeg har formatert) de på to forskjellige partisjoner. Jeg prøvde å boote med vista dvden, men pcen bare reboota da og. Den eneste cden/dvden som det funker å boot fra er recovery dvden Endret 19. mai 2007 av Thomas16 Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 har/hadde(siden jeg har formatert) de på to forskjellige partisjoner. Jeg prøvde å boote med vista dvden, men pcen bare reboota da og. Den eneste cden/dvden som det funker å boot fra er recovery dvden 8650670[/snapback] chkdsk /f Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 hvor skriver jeg det? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 det er litt vanskelig siden jeg ikke kommer meg til windows lade bildet(windows logoen og den blåe lade greia under) engang Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kjør enten i recovery console, eller hvis du får opp taskmanager; ->File->New Task Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Cleara du CMOS etter du flasha? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Nei det tror jeg ikke. Jeg vet ikke om bios oppdateringa ble installert. Etter jeg lasta ned og fikk beskjed om å restarte gikk jeg ifra pcen og når jeg kom tilbake var den slått av. jeg starta den og så starta problemet. hvordan clearer jeg cmos? Endret 20. mai 2007 av Thomas16 Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Du kan f.eks klikke på reset to default i BIOS. Dette gjaldt vel en laptop, da slipper du masse skruing. Dersom du fikk flashet maskinen kan dette hjelpe, har sett mye artig etter flash. Verd og prøve. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 fant ut nå at jeg fikk flasha. jeg prøvde å sette bios til sånn som den var da jeg fikk den, men det funka ikke. Noen andre ideer? Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Geirgrusom sa noe: recovery cd. eller du har xp? jaokei. pakk i xpl plata. reboot. boot fra plata. trykk den knappen for "repair" har du norsk xp skal det vell være E så når du kommer inn tar du "standard tastaturopsett" så skriver du c: + enter så skriver du passordet så får du en komandolinje elns. så skriver du chkdsk /f eller chkdsk /p eller chkdsk /r varierer fra pc til pc har vært borti med alle de dærre / du kan jo prøve det =) Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 jeg har bare recovery cd og fra den får jeg bare tilbakestilt maskina til sånn som den var da jeg fikk den. Jeg har prøvd å tilbakestille, men uten hell. Har fortsatt det samme problemet. Jeg har en Vista dvd, men maskina vil ikke boote fra den. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 jeg har bare recovery cd og fra den får jeg bare tilbakestilt maskina til sånn som den var da jeg fikk den. Jeg har prøvd å tilbakestille, men uten hell. Har fortsatt det samme problemet. Jeg har en Vista dvd, men maskina vil ikke boote fra den. 8658643[/snapback] skaff deg en kopi av en xp plate eller lån en hos noen da Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 ja jeg får vel det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå