Gå til innhold

pcen starter og så restarter

Anbefalte innlegg

Jeg intallerte Vista på pcen i dag. Dual booter med Xp. I vista fikk jeg beskjed om å oppdatere biosen min, etter jeg hadde lasta ned bios oppdateringa fikk jeg beskjed om å reboote så oppdateringa kunne bli installert. Her er problemet: pcen bare rebooter etter Asus logoen (jeg har en Asus laptop) forsvinner. Jeg prøvde recovery dvden som fulgte med pcen, men uten hell. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Takker for eventuelle svar

Endret av Thomas16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har/hadde(siden jeg har formatert) de på to forskjellige partisjoner. Jeg prøvde å boote med vista dvden, men pcen bare reboota da og. Den eneste cden/dvden som det funker å boot fra er recovery dvden

Endret av Thomas16
Lenke til kommentar

Nei det tror jeg ikke. Jeg vet ikke om bios oppdateringa ble installert. Etter jeg lasta ned og fikk beskjed om å restarte gikk jeg ifra pcen og når jeg kom tilbake var den slått av. jeg starta den og så starta problemet. hvordan clearer jeg cmos?

Endret av Thomas16
Lenke til kommentar

Geirgrusom sa noe: recovery cd.

eller du har xp?

jaokei. pakk i xpl plata. reboot. boot fra plata. trykk den knappen for "repair"

har du norsk xp skal det vell være E

så når du kommer inn tar du "standard tastaturopsett"

så skriver du c: + enter

så skriver du passordet

så får du en komandolinje elns. så skriver du chkdsk /f

eller chkdsk /p

eller chkdsk /r

varierer fra pc til pc

har vært borti med alle de dærre /

du kan jo prøve det =)

Lenke til kommentar

jeg har bare recovery cd og fra den får jeg bare tilbakestilt maskina til sånn som den var da jeg fikk den. Jeg har prøvd å tilbakestille, men uten hell. Har fortsatt det samme problemet. Jeg har en Vista dvd, men maskina vil ikke boote fra den.

Lenke til kommentar
jeg har bare recovery cd og fra den får jeg bare tilbakestilt maskina til sånn som den var da jeg fikk den. Jeg har prøvd å tilbakestille, men uten hell. Har fortsatt det samme problemet. Jeg har en Vista dvd, men maskina vil ikke boote fra den.

8658643[/snapback]

skaff deg en kopi av en xp plate eller lån en hos noen da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...