Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sette opp skolenettverk på VMware

Anbefalte innlegg

Holder selv på å sette opp Windows 2003 server, men da ikke gjennom VM Ware, men på en vanlig PC. Og jeg går da IKT-driftsfag så kravene settes ikke så altfor høyt. Serveren er ment for en liten bedrift med 10 klienter.

Brukerprofilene mine fungerer fett, jeg har ikke satt opp egen profile-path til alle sammen dog. Mappene synkroniseres ved av-/pålogging, og dette ble fikset ved hjelp av folder redirection på et eller annet vis (som fikses i group policy)..

Prøvde denne "Profile path"-måten først, men fikk det overhodet ikke til.. Alt jeg fikk var feilmeldinger i hytt og pine om at den ikke kunne kopiere profilen fra/til serveren.

Er ganske lærerikt å holde på med dette på egenhånd, og jeg kan si at jeg har hatt mange timer med banning og roping ;-)

Lykke til videre!

Får noen merkelige feil av og til med at jeg ikke kan logges inn op vanlig måte og det blir laget en temp konto for pålogging når jeg bruker profile path.Skulle likt å vite hva dette kom av.Vi har også opplevd at nøyaktig like script ikke fungerer med vanlig PC på forskjellige servere men det er visst ikke helt uvanlig at slike bugs oppstår sånn jeg har forstått det.

Det blir litt banning ja,systemet kunne godt vært enda mer brukervennelig.

Du må ha lykke til med oppgaven din du også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror at den lage temporary hvis ikke din path stemmer. I 2003 boka står det nøyaktig hvordan roaming profiles skal lages. Er det mandatory dere skal ha?

Vel jeg prøvde å slette noe OU og legge inn brukere igjenn med nøyaktig samme script som ble brukt før så ble det noem problemer.

Jeg prøvde også å kopiere noe over i profil folderen som nekter å la seg slette selv om jeg tar ownership,det vil si jeg har slettet innholdet i mappene jeg ville fjerne men selve mappen vil ikke vekk,melding om at de brukes av Windows,

Dermed får jeg ikke slettet profilmappen og legge den inn på nytt pga av mappene inni som ikke lar seg fjerne.

Lenke til kommentar

Noen som kan svare på hvordan jeg utvider C: på serveren og lager en ny partisjon på serveren i VMware.

Når jeg åpner serveren med existing viritual machine i VMware så har jeg tildelt bare 2.99GB(ferdig konfiguert til oppgaven) selv om jeg har 20GB ledig på den fysiske hardisken.

Er det den virituelle maskinen som er konfiguert til å bare ha 2.99 GB så er det merkelig da det blir fort fullt og jeg skal også opprette en ny partisjon,noe som jeg ikke får til i disk managment på den virituelle serveren?

EDIT:Det ordnet seg ved å lage et nytt viriuellt image med VMware hvor jeg la til noen GB ekstra og sørget for å få noe ekstra unloacted space etter innstallasjonen av den nye serveren til en ny partisjon.

Endret av Running
Lenke til kommentar

Jeg har laget en unattended innstallsjon med windist folder på serveren og snarvei på XP klienten slik at den innstallerer XP fra serveren via snarveien.

Men jeg lurer på hvordan jeg lager en svarfil i en mappe på serveren for utrulling av XP via CD rom?

Lenke til kommentar

Jeg er i oppgaven sjef for IT-avdelingen med en annen ansatt under meg.

Jeg selv er selfølgelig med i Administratorgruppa men hva slags ansvar bør jeg delgere til den andre ansatte i IT-gruppa?

Han/hun bør ha tilgang til å ta backup/restore,legge til nye brukere i klassene i tillegg til å fjerne,resete passord i klassene,være medlem av print operator gruppa!Men hva mer?

Hva bør jeg legge til og trekke fra på rettighetene til min IT medhjelper.Bare en medhjelper,kjedelig hvis jeg blir borte fra jobben en dag?

Hva slags rettigheter har en Power user i forhold til Administrator?

Elleres har jeg tenkt til å la noen medlemmere av Administrasjone få være med i Print operator og muligens en til Backup operator.

Noen synspunkter til dette? :)

Endret av Running
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har sørget for at brukerne i hele domenet får Office utdelt som MSI pakke.

Men er det mulig å få den til å legge inn serialen automatisk slik at klientene slipper å legge den inn selv eller må man ha en volume lisence for at det skal fungere?

Lenke til kommentar

Jeg skal enablet printer pooling mellom 2 printere i ett rom.

Har satt 172.16.100.101 og 172.16.100.102 som port IP på den innstallerte logiske

printeren og reservert en mac addresse for hver av IP addressene i DHCP for

printerne og huket av for printer pooling,skal dette fungere da?

Endret av Running
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...