Mannen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 God kveld! En bekjent av meg har en standard pc med XP Home Edition. Maskinen brukes så og si bare til spilling. Problemet er at han får opp blå skjerm veldig ofte dvs. etter 2-3 ukers bruk. Han lurer på hvorfor det skjer og hva han må gjøre for å forhindre det? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 God natt! Får han noen feilmelding? Har han lagt til/endret hw før dette begynte å skje? Lenke til kommentar
Mannen Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) God natt!Får han noen feilmelding? Har han lagt til/endret hw før dette begynte å skje? 8651688[/snapback] Natta! Nei han har ikke lagt til/endret hw. Det eneste feilmeldingen han får er blåskjerm og STOP: 0x000000ED (0x81F5D590, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000) Endret 20. mai 2007 av Mannen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Søkmed Google eller hos Microsoft med "0x000000ED" og du vil få forslag til hva som kan være årsaken. Google gir over 35.000 treff på selve feilkoden. Det kan ligge en tilleggstekst etter feilkoden du oppgir. Denne teksten vil også være til hjelp. Fra Microsoft support: Årsak Denne situasjonen oppstår hvis et av følgende forhold er til stede: • Datamaskinen din bruker harddiskkontrolleren Ultra Direct Memory Access (UDMA), og følgende betingelser er oppfylt: • Du bruker en standard 40-tråders kabel til å opprette en tilkobling til UDMA-stasjonen, i stedet for påkrevd 80-tråders 40-pinners kabel. • BIOS-innstillingene er konfigurert til å tvinge de raskere UDMA-modusene. • Filsystemet er skadet og kan ikke monteres. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 God morgen/god natt! Da alternativ 1 hos Microsoft synes noe usansynlig med tanke på at vår venn angivelig ikke har lagt til/endret hw, må jeg nok dessverre si at alternativ 2 virker mest sannsynlig, med mindre vår venn har tullet litt i BIOS. Dersom alternativ 2 er til stede, tror jeg eneste løsning er å formatere hd'en og installere windows på nytt. Forhåpentligvis har ikke vår venn noen viktige filer på maskinen. Arg. Hvorfor får jeg aldri sove? Natta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå