Gå til innhold

Alle spill lagger, hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg installerte Windows XP på en Nvidia nForce2 hovedkort med en Gainward GeForce 6800LE skjermkort. Med dette installerte jeg lyddriver og nyeste nForce og GeForce driver. Deretter installerte jeg andre hardware-drivere fra riktig produsent. Da alle drivere var installert lastet jeg ned DirectX fra Microsoft.com.

Alt i PCen funker veldig fint, det er stabilt (stått på siden onsdag, og da restartet jeg kun maskinen fordi den hadde stått på en uke). Maskinen kjører med 49 *C varme på CPU, 32 *C på systemets chipset, og 57 *C på GPU, dette er når jeg kjører Battlefield 2142, Firefox, PHP Designer, iTunes, Photoshop, MSN Messenger, MySQL Query Browser, Ventrilo, uTorrent og diverse andre programmer.

Jeg har også prøvd å restarte maskinen, avslutte alle unødvendige programmer og kjørt spill (alt fra Counter-Strike til BF2142), men likevel lagger alle spill som bare det. Disse spillene kjører også med lavest kvalitet på alt fra grafikk til lyd.

Jeg har også prøvd å dra ut alt av unødvendig hardware, til og med harddiskene og en ekstra DVD-ROM, uten hell.

Har noen forslag til hva som må gjøres? Noe galt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du gi litt mer info om din pc?

mye ram du har, prosessor o.l det hadde hjulpet veldig :thumbup:

jeg vil tippe at du har veldig lite ram, har omtrent det samme problem! jeg har bare 1GB med ram og lagger en del i nye spill osv. anbefalt ram er 2GB syns nå jeg på nyere spill

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar

Beklager, kom flere ganger på at jeg skulle skrive det, men har gjentatte ganger glemt det.

Her er spesifikasjonen ihvertfall:

Abit NF-7 V2.0 hovedkort (nForce 2)

AMD Sempron 2400+ CPU

1,25 GB DDR PC3200 SDRAM

Gainward GeForce 6800LE skjermkort (GeForce 2)

Maxtor 160 GB HDD ATA133

Noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar

hmm, noe sier meg at CPU'n din ikke er så veldig bra, du burde skaffe deg Dual Core for de fleste spill vil ha 3-4ghz. og 1,25 GB ram'en du har skal også være nok egentlig, menne jeg selv har problemer med 1GB ram og nye spill idag.

så jeg vil si at det er CPU'en din og Ram'en som er problemet for at det lagger hos deg. men skjermkoretet ditt ekke akkurat det beste det heller.

Lenke til kommentar

Drivere til skjermkort er oppdatert, dette begynner å bli litt pent igjen, spillene funker fint, men lagger kun til dels der hvor mange 3D-elementer kommer inn.

F. eks. Battlefield 1942 kjører fint når jeg kjører helikopter, men når andre objekter som tanks og fly kommer inn, blir det lagg, og enda verre blir det når andre objekter skyter mot meg.

Men å si at PCen min er for svak til å kjøre Battlefield eller Counter-Strike er fullstendig feil, for jeg har kjørt både Battlefield og CS på maskin med 1.3 GHz Athlon CPU med 256 MB SDRAM uten å ha noe å klage på. Her er det garantert ikke maskinvare å klage på, men programvaren.

Skjermdriver som sagt installert på nytt, har dere flere forslag til hvordan jeg kan fikse opp i dette?

Lenke til kommentar

for å gjøre det enkelt: du har litt lite ram, en svak cpu og et svakt skjermkort. hver for seg er dette ikke et så stort problemt, men sammen så har det mye å si.

og det at du har spillt spilla på en mye dårligere maskin uten problemer finnes det i alle fall en forklaring på, og det er at eldre maskiner har ikke støtte for nyere DX, og derfor blir grafikk skrudd så langt ned og tilbake i tid at det skal ingenting til å å kjøre det.

de klarte jo å kjøre doom 3 på et voodoo 2 kort med brukbar fps. mest fordi det var så gammelt at alt av nyere grafikk ble ikkeeksisterende.

kjøp deg et billig system med 2gb ram, et am2 hovedkort og et litt sprekere skjermkort. total pris kanskje 3k?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Cpu'n har vel ikke akkurat vunnet mange løp, for å si det på den måten.

Men uansett.. det skal da gå an å kjøre counter strike 1.6.

Har du trykket alt-ctrl-del og skjekket om det er noe som suger cpu og minne?

Er uenig i at du har for lite minne. 1,25 gb bør holde her. CPU'n og kanskje skjermkortet er nok de største flaskehalsene her.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

kom på en annen ting angående rammen

hovedkortet liker best lik mengde ram i 2 spor. det er ikke tilfelle her, da mengden totalt er 1,25gb. det taper du også ytelse på.

dersom du har 2*512+1*256 så kan det faktisk være en ide å ta ut den brikka på 256 og sette de to andre i spor 2 og 3, dvs det som står for seg selv og det som er nærmest det igjen (om jeg ikke husker helt feil fra de dager da jeg hadde det hk'et selv)

Lenke til kommentar
Hvis du har en nyinnstaller maskin, så blir mitt spørsmål:

Har du huskete å installere chipsetdriverne for hovedkortet ditt?

(Mange installerer kun drivere for skjerm og lydkort og er fornøyd med det. Men uten chipsetdrivere så mangler man et viktig fundament.)

8666465[/snapback]

han skriver at han har lagt inn nForce-driver.

Lenke til kommentar

Kansje en liten virus har allerede greid å sneke seg inn?

Om du er koblet til internet før Fwall er oppe og går, kan dt skje raskere enn du tror å få noe slikt (snakker om erfaringer :s )

Lenke til kommentar
hmm, noe sier meg at CPU'n din ikke er så veldig bra, du burde skaffe deg Dual Core  for de fleste spill vil ha 3-4ghz.  og 1,25 GB ram'en du har skal også være nok egentlig, menne jeg selv har problemer med 1GB ram og nye spill idag.

så jeg vil si at det er CPU'en din og Ram'en som er problemet for at det lagger hos deg. men skjermkoretet ditt ekke akkurat det beste det heller.

8653364[/snapback]

Men Pc'en bør kunne kjøre CS på laveste grafikk for det.

EDIT: Innlegg 999. Må poste nr 1000 i en helt spesiell tråd.

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...