Gå til innhold

Fjernkontroll & windows media player

Anbefalte innlegg

Hei

Har et spørsmål:

Har kjøpt Creative I-Trigue L3800 høytalere og det fulgte med fjernkontroll.

Maskinen jeg har heter compal cl56 med windows XP pro

Er det mulig å styre windows media player, altså skifte sanger frem og tilbake på spillelisten via høytalersettet? Kan neppe tro pc'en mottar signalene fra fjernkontrollen. Noen som vet hvordan eller om mulig?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har et spørsmål:

Har kjøpt Creative I-Trigue L3800 høytalere og det fulgte med fjernkontroll.

Maskinen jeg har heter compal cl56 med windows XP pro

Er det mulig å styre windows media player, altså skifte sanger frem og tilbake på spillelisten via høytalersettet? Kan neppe tro pc'en mottar signalene fra fjernkontrollen. Noen som vet hvordan eller om mulig?

På forhånd takk :)

8649782[/snapback]

Hehe. Denne blir morsom å svare. Du skjønner, at høytallerne dine fulgte sikkert med drivere osv i en cd, riktig? OM de ikke gjorde det, så sjekk Creative sine nettsider under support og download heter det vel vanligvis.

Denne driveren du installerer, vil kjøres i pcen, og når du trykker på fjernkontrollen, vil HØYTALER settet ditt (trolig en liten boks som er sentralen til høytalerne, den med av og på knappen og volumkontrollen) ta imot signalet fra fjernkontrollen. høyttaler settet må jo være koblet i pcen (dah :roll: ) og disse vil sende et signal til pcen din. I pcen din vil disse signalene bli bearbeidet av DRIVEREN du installerte tidligere, og driveren vil si til pcen, for eksempel, skift sang. Det høres kanskje komplisert ut, men er enkelt.

Åssen det settes opp, er jeg ikke sikker på, har ikke erfaring med det settet, men jeg ønsker deg lykke til! :thumbup:

Endret av cheesewheese
Lenke til kommentar

jeg har en CL56 med innebygget bluetooth, om du har en Sony Ericsson mobiltelefon (tror det fungerer med en hvilken som helst SE med bluetooth) så kan du styre media player med denne (funket med både SE K700i og SE K750i). Med en liten plugin funket det også med Winamp.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Det er nok ikke riktig nei, drivere eksisterer ikke så vidt jeg vet. Og nei det er ikke komplisert.

FjerNkontrollen ble selvsagt prøvd umiddelbart etter tilkobling og funksjonene som høytalersettet står for, mute, +/- volum, av og på osv, kan selvsagt styres, men alle disse funksjonene ligger i mottakeren og ikke i pc'en. Jeg lurer på om signalene bare går ut av pc'en gjennom lyd-ut porten.

Ventle: Hmm, jeg har ikke bluetooth...det ville vel ikke funket med creatives fjernkontroll, men er selvsagt en bypass mulighet.

Det har vel ingenting med media center edition av xp å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...