Flacid Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 hva trenger jeg for å komme inn på vanslig ingeniørutdanning? snart ferdig med 1. år på allmen. og trenger å vite hva jeg skal velge til neste år. da mener jeg hvilken matematikk og fysikk osv. så hva kreves for å bli bygg-ingeniør? ønsker de nye betegnelsene, ikke derre 3mx mz opplegget Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Før krevdes det 3MX og 2FY (anbefalt 3FY), med andre ord full fordypning i matte og delvis fordypning i fysikk. Disse kravene endres neppe i fremtiden. Så anbefaler deg å ta full fordypning i matte og fysikk. Hvis kjemi er et greit fag anbefaler jeg det også. Endret 19. mai 2007 av KjellV Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg vet ikke hva de nye matematikkfagene heter, men vil barea legge til at det har vært slik at man trengte full fordypning i den vanskeligste(det er dette som var 3mx, det holder for eksempel ikke med full fordypning i samfunnsfagmatte eller hva det kalles nå) matematikken på VGS. Endret 19. mai 2007 av vk1elev Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Tidligere var det som sagt 3MX og 2FY som var kravet. Det vil si den vanskeligste/tekniske/teoretiske matten (til sammen 3 år hele videregående; 1MX, 2MX og 3MX), og fysikk i ett år. Velger du disse fagene vil du kunne søke på de fleste ingeniørlinjene. Noen spesielle linjer kan kreve f.eks kjemi eller biologi. Endret 19. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er det noen ingeniørlinjer som krever kjemi og/eller biologi? Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er det noen ingeniørlinjer som krever kjemi og/eller biologi? 8650503[/snapback] Her kan du i hvert fall se at det blir anbefalt. http://uit.no/medfak-studietilbud/biotekno...jectId=1&From=0 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Her er alle de forskjellige opptakskravene. Bl.a bioingeniør har et annet opptakskrav. http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_o...lle_opptakskrav Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 hva trenger jeg for å komme inn på vanslig ingeniørutdanning?snart ferdig med 1. år på allmen. og trenger å vite hva jeg skal velge til neste år. da mener jeg hvilken matematikk og fysikk osv. så hva kreves for å bli bygg-ingeniør? ønsker de nye betegnelsene, ikke derre 3mx mz opplegget 8649545[/snapback] Ettersom det har kommet nye betegnelser og sånt med den nye læreplanen, håper jeg da for deres skyld at dere får informasjon om hvilke studier som krever hva? Hvis ikke er det jo bare å spørre rådgiveren på skolen Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Noen skoler har 1 semester med matte og fysikk for dem som har gen stud komp uten 2-3 mx og 2 Fy Og alle bio itdanninger krever (2KJ) eller biologi (2BI) eller fysikk (2FY) osv. Søke på en ingeniørutdanning uten full allmen blir vanskelig Selv med bare matte og fysikk så kan du bare velge noen av linjene(data osv) Vil du kunne velge alt må du ha alt vidregående hat å tilby så jeg ville ha anbefalt å funnet ut hva du vil etter vidregående og tatt de påkrevde fagene for den linjen Endret 20. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå