Gå til innhold

LENOVO ThinkPad T61


Anbefalte innlegg

Satte inn meir ram i ein r50, gjekk heilt greitt. Trur ikkje garantien ryk, ettersom kor lett det var, og ein hendig bruksanvisning for dette stod på embalasjen.

 

Nokon som veit om det vert Thinkpad pc-tilbod på ntnu til hausten? Isåfall skal eg vente til då, har veldig lyst på lenovo...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen startet rett og slett ikke i det hele tatt med de rambrikkene i, tok jeg de ut var alt iorden. Så jeg ga opp og bestilte original steindyr IBM-ram og da fungerte det helt fint :) Og de har virket de siste 2,5 årene jeg har hatt maskina, så ihvertfall de eldre modellene var litt snobbete på hva slags ram de godtok.

 

Cobos

8720663[/snapback]

 

Synes du Lenovo ThinkPad minne - 1 GB - SO DIMM 200-pin - DDR II 667 MHz ( PC2-5300 ) til 795kr er dyrt?

Lenke til kommentar
Maskinen startet rett og slett ikke i det hele tatt med de rambrikkene i, tok jeg de ut var alt iorden. Så jeg ga opp og bestilte original steindyr IBM-ram og da fungerte det helt fint :) Og de har virket de siste 2,5 årene jeg har hatt maskina, så ihvertfall de eldre modellene var litt snobbete på hva slags ram de godtok.

 

Cobos

8720663[/snapback]

 

Synes du Lenovo ThinkPad minne - 1 GB - SO DIMM 200-pin - DDR II 667 MHz ( PC2-5300 ) til 795kr er dyrt?

8724491[/snapback]

 

Prisene har nok endret seg over 2,5 år. Men den prisen var jo relativt grei.

Lenke til kommentar
Synes du Lenovo ThinkPad minne - 1 GB - SO DIMM 200-pin - DDR II 667 MHz ( PC2-5300 )  til 795kr er dyrt?

8724491[/snapback]

 

tatt i betraktning at du får ikke-thinkpad-minne med samme specs fra 300 kroner så må man jo kunne kalle det dyrt når thinkpad-minne koster 167% mer...

8724959[/snapback]

 

Har ikke PC5400/PC5300 noe å si?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva slags batteri som er standard på modellene ND218NO og ND218NR?

 

Det bør vel være 6-cellers? Vet at 4-cellers også finnes nemlig, og det ville jo vært kjipt.. Sender mail imorgen om ingen vet tenker jeg.

 

Noen som også vet forventet batteritid (med 4 eller 6 celler, "ett fett") på en T61 med T7300 prosessor og NV140m skjermkort?

 

pcmag testet vel en "versting" pc som trekker mer strøm, notebookreview med integrert skjermkort..

 

EDIT: Utifra ekstrabatteriene som selges på http://student.ementor.no ihvertfall kan det se ut til at 4cell er standard.

 

TP T61/R61 4-cell Standard Battery til modeller med 14.1 widescreen

TP T61/R61 6-cell High Capacity Battery til modeller med 14.1 widescreen

TP T61/R61 7-cell Enhanced Battery til modeller med 14.1 widescreen

Endret av Wetatron
Lenke til kommentar
T og R er ganske like, men T er tynnere. Leste at HD i T61 har mindre fysisk størrelse. R61 er sikkert bedre om man skal bytte HD. Vet ikke hva det vil koste med en "slim utgave".

8707713[/snapback]

 

HD'ene er identiske.

 

Imidlertid har du et poeng -- per i dag er det kun Matshita (meg kjent) som leverer 9.5mm DVD-drev til ThinkPads. Og det er den mest råtne DVD-drevprodusenten, da de går til utstrakte lengder for å hindre folk fra å spille av regionkodede DVD'er.

 

NEC-6550 (og dens etterfølgere) ville ha passet fint inn i 12mm brønn, noe som T-serien dessverre ikke har.

Lenke til kommentar

Noen som vet forskjellen på ND112NO og ND218NO? ND112NO er dyrest og har minst harddisk er de eneste forskjellene jeg klarer å se.

 

Ser det har vært klaget en del over lysstyrken på skjermen på denne pcen. Og batteritiden er ikke akkurat imponerende. Vurdere å gå for en Dell latitude D630 som er bedre på begge de punktene.

Lenke til kommentar

ND112NO har Intel Wireless WiFi 4965AGN (n disabled), ikke vet jeg hva det betyr.

Mulig den har 7200rpm HD. Kan være at den har webcam og bedre DVD brenner i tillegg. Står litt om forskjeller på denne siden IBM - T61 features

 

Jeg har uansett bestilt meg ND218NO, så får jeg heller benytte meg at 10 dager angrefrist om den blir for dårlig til mitt bruk. Dell latitude er absolutt et alternativ.

 

Edit: Tror alle modeller skal ha "Intel Turbo Memory" som reduserer oppstarten (MS ReadyDrive og MS ReadyBoost).

 

Henter fra IDG.no

"SuperFetch er en ny Memory Manager for Windows. Den bruker tilgjengelig minne til proaktiv hurtiglagring av data som du sannsynligvis kommer til å trenge. Etter hvert lærer den seg hvilke programmer og data du (og hvilken som helst annen bruker som logger seg inn på din maskin) vanligvis bruker - og når du bruker dem, og den lagrer disse opplysningene for hver enkelt bruker.

 

ReadyBoost gjør mer minne tilgjengelig for SuperFetch ved å opprette nye minne-pages på USB flashminnepinner og bruke flashminnet i hybrid-harddisker.

 

ReadyDrive bruker ikke-flyktig RAM cache på en hybrid-disk til å beskytte kritiske data gjennom tilstandsoverganger som oppstart av PC-en eller restart fra standby. Før du slår pc-en av, flytter Vista de kritiske dataene som pc-en bruker ved oppstart eller restart til NVRAM cache. Det gjør at pc-en ikke behøver å vente på at harddisken starter før den begynner å laste inn data."

Endret av microon
Lenke til kommentar
T og R er ganske like, men T er tynnere. Leste at HD i T61 har mindre fysisk størrelse. R61 er sikkert bedre om man skal bytte HD. Vet ikke hva det vil koste med en "slim utgave".

8707713[/snapback]

 

HD'ene er identiske.

 

Imidlertid har du et poeng -- per i dag er det kun Matshita (meg kjent) som leverer 9.5mm DVD-drev til ThinkPads. Og det er den mest råtne DVD-drevprodusenten, da de går til utstrakte lengder for å hindre folk fra å spille av regionkodede DVD'er.

 

NEC-6550 (og dens etterfølgere) ville ha passet fint inn i 12mm brønn, noe som T-serien dessverre ikke har.

8731645[/snapback]

 

 

R60 benytter 12.7mm optiske drev....

Lenke til kommentar

Har fått til sendt specs for T61 ND218NO fra Stretto. Dette er den eneste infoen de har fått fra distributør. Se vedlegg.

 

Grunnleggende specs på T61 ND218NO er som følger,

ThinkPad T61 Core 2 Duo T7300 1x1GB, 120GB, 14.1" WSXGA+ (1440x900),nVidia Quadro NVS 140M, 128MB VRAM,DVD±RW DL, Intel 802.11n, Bluetooth,fingeravleser, Vista Business 766418G

Endret av microon
Lenke til kommentar
Har fått til sendt specs for T61 ND218NO fra Stretto. Dette er den eneste infoen de har fått fra distributør. Se vedlegg.

 

Grunnleggende specs på T61 ND218NO er som følger,

ThinkPad T61 Core 2 Duo T7300 1x1GB, 120GB, 14.1" WSXGA+ (1440x900),nVidia Quadro NVS 140M, 128MB VRAM,DVD±RW DL, Intel 802.11n, Bluetooth,fingeravleser, Vista Business 766418G

8753030[/snapback]

 

Det er dessverre ikke noe Turbo Mem på disse. Mulig det går å oppgradere senere. ND218NO er en såkalt 'TopSeller', dvs. den er 'ferdig prutet' fra Lenovo. ND112NO kan man prute på og få en bedre pris dersom man skal ha 20-30 stk.

 

Fin oversikt over batterilevetider i PDF'en! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...