Gå til innhold

LENOVO ThinkPad T61


Anbefalte innlegg

Men er det verdt det når man tenker på at man får, følgende acer pc til 6,995,- ?

 

for å si det enkelt: hvis du ikke skjønner hvorfor en tilsynelatende likt speccet thinkpad er mye dyrere enn denne, har du heller ikke bruk for en thinkpad :)

 

Tja, hele verden har ikke det samme opplyste nivået. Mange som fnyser av Lenovomaskinene og mener de er gammeldagse, utdaterte, overprisede og bare gørr gjennom et lite blikk på maskinas ytre samt prislapp. Når skal folk skjønne at en kombinasjon av et praktisk ytre og et solid indre er knall? I mellomtida får de leke seg med plastic fantastic.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Men er det verdt det når man tenker på at man får, følgende acer pc til 6,995,- ?

 

for å si det enkelt: hvis du ikke skjønner hvorfor en tilsynelatende likt speccet thinkpad er mye dyrere enn denne, har du heller ikke bruk for en thinkpad :)

 

Tja, hele verden har ikke det samme opplyste nivået. Mange som fnyser av Lenovomaskinene og mener de er gammeldagse, utdaterte, overprisede og bare gørr gjennom et lite blikk på maskinas ytre samt prislapp. Når skal folk skjønne at en kombinasjon av et praktisk ytre og et solid indre er knall? I mellomtida får de leke seg med plastic fantastic.

 

Såså, er da ikke alle som tenker praktisk på slike ting:) I Japan vil man ha små, kule gadgets, mens vi i Vesten ofte foretrekker funksjonalitet fremfor størrelse. Smak og behag det.

 

Selv vil jeg ha en PC med solid utførelse, godt tastatur og bra batteri, uten at jeg bryr meg stort om ytelsen ellers. Klarer ikke finne noen andre laptoper enn Lenovo som kan skilte med en såpass god byggkvalitet. Har sett litt på Sony VAIO-laptoper, men de ligger en del over i pris.

Lenke til kommentar
har z61 i likhet med ørten andre på ntnu og den har en konstruksjonssvakhet nederst i venstre hjørne av tastaturet. Du må også installere en masse bloatware for å få den til å funke noe som gjør at den blir treig.

 

Har selv Z61m (2,0 Ghz Core Duo, 3 GB RAM) som jeg kjøpte i USA (og jeg går på NTNU :-)), men kan ikke kjenne meg igjen i hva du skriver her. Har ikke merket noe til svakheter i tastaturet. Hva mener du her? Jeg kan få det til å svikte ved å trykke hardt, men det gjør man jo aldri.

 

Hva mener du med bloatware? Nesten alt av drivere kommer rett inn med Vista. Det eneste custom som jeg installerer er grafikkdrivere fra ATI, drivere til fingeravtrykksleseren og software for å få musescrollingen til å funke. Synes ikke akkurat det er bloatware?

 

Kan det være noe med bare norske modeller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Får håpe det kommer nye T6xp modeller før høsten. Skal bytte ut T30 min i løpet av sommeren/høsten. Prisene på Ebay er tidvis gode med tanke på relativ lav dollarkurs for øyeblikket.

 

Ørjan...

 

Vil tippe at det kommer noe nytt før høsten ja. Så vi får krysse fingre og håpe at de finner plass til en HDMI-utgang der.

Lenke til kommentar

jeg heller forsto ikke hvorfor IBM pc var så dyre helt til jeg prøvde en

men for og si det med 3 enklere ord IBM er kvalitet!!!!

 

Men er det verdt det når man tenker på at man får, følgende acer pc til 6,995,- ?

 

for å si det enkelt: hvis du ikke skjønner hvorfor en tilsynelatende likt speccet thinkpad er mye dyrere enn denne, har du heller ikke bruk for en thinkpad :)

 

Tja, hele verden har ikke det samme opplyste nivået. Mange som fnyser av Lenovomaskinene og mener de er gammeldagse, utdaterte, overprisede og bare gørr gjennom et lite blikk på maskinas ytre samt prislapp. Når skal folk skjønne at en kombinasjon av et praktisk ytre og et solid indre er knall? I mellomtida får de leke seg med plastic fantastic.

Lenke til kommentar

Ingen reklamasjon, den er særnorsk.

 

Når det gjelder garanti, så tilbyr IBM en 3års internasjonal garanti. Så det skal ikke være noe problem. Men det er lurt å kontrollere auksjonen på Ebay for å være sikker på at du får med korrekt garanti.

 

Det er også mulig å kjøpe gjennom lenovo.com. Men det forutsetter at man har Amerikansk adresse. Det finnes vel måter å unngå dette på.

 

Jeg har ikke forsøkt noen av delene ennå, men planlegger å kjøpe min neste Lenovo Thinkpad T maskin gjennom Ebay.com. Regner med at jeg kommer til å gjøre det i løpet av sommeren.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Vaulter Disk skal bli spennende å sette inn som erstatter for Intel Turbo Memory :D

 

Ennå ingen programvare som bedre kan overvåke ITM. Hva som egentlig ligger i minnet, står jo hele tiden 1% ledig. Heller ingen mulighet for å sette parametre med programvaren som støttes i dag.

Endret av microon
Lenke til kommentar

Har en thinkpad t61. Den vil ikke starte.

Skjer ingenting når jeg trykker på power-knappen.

Har tatt av batteriet og satt det på igjen. Når jeg da setter i laderen så lyser lyset for nettilkobling og batteri (lyser grønt). Med en gang jeg trykker på power-knappen forsvinner disse lysene og ingenting skjer. Er ikke livstegn.

Har noen vært ute for dette? hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Har en thinkpad t61. Den vil ikke starte.

Skjer ingenting når jeg trykker på power-knappen.

Har tatt av batteriet og satt det på igjen. Når jeg da setter i laderen så lyser lyset for nettilkobling og batteri (lyser grønt). Med en gang jeg trykker på power-knappen forsvinner disse lysene og ingenting skjer. Er ikke livstegn.

Har noen vært ute for dette? hva kan være galt?

 

Du bør ringe IBM support. Dem hjelper deg garantert. Hvis den må inn til service på Kolbotn, går det veldig raskt. 2-3 dager om du bor i Oslo området. Du man møte opp på døra der om du ønsker det.

Hva gjorde du med maskinen forut for havariet?

EDIT: Starter ikke CPU viften og Harddisk? Stor sannsynlighet feil på strømtilførselen til hovedkort, hvis ikke batteri er tomt for strøm, og lader defekt.

Endret av microon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...