rasmus1808 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hei 1 Jeg vil "animere" en skrift, på den måten at det ser ut som skriften blir skrevet (løkkeskrift) bokstav for bokstav, uten å bruke Linear Wipe transition i vegas. 2. Jeg vil legge over en logo fra photoshop til vegas uten bakgrunn (bare logo), Det funker men det blir dårlig kvalitet på logoen. Hvilket format skal jeg logoen i for å opprettholde kvaliteten uten å få bakgrunn bak logoen? takk på forhånd for svar Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei1 Jeg vil "animere" en skrift, på den måten at det ser ut som skriften blir skrevet (løkkeskrift) bokstav for bokstav, uten å bruke Linear Wipe transition i vegas. 2. Jeg vil legge over en logo fra photoshop til vegas uten bakgrunn (bare logo), Det funker men det blir dårlig kvalitet på logoen. Hvilket format skal jeg logoen i for å opprettholde kvaliteten uten å få bakgrunn bak logoen? takk på forhånd for svar 8649279[/snapback] 1. Vet ikke når det gjelder løkkeskrift, men jeg så en gang en oppskrift på hvordan man simulerer skrivemaskin-effekt i Vegas, men husker dessverre ikke nå hvor det var. 2. Vil tro at hvis man lager logoen/bildet i størrelsen 720x576, så skal det vel kunne beholde kvaliteten. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Når det gjeld spørsmål 1 so er eg ikkje sikker. Om det er ein effekt/overgang som heiter Gradient wipe, der du kan ha ein eigen gradient, kan du kanskje bruke same teknikk som her. Den er for Photoshop og Premiere, so du må tilpasse den til Vegas. Når det gjeld spørsmål 2, lagre i 32 bits TGA eller PNG, dei burde fungere. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Når det gjeld spørsmål 1 so er eg ikkje sikker. Om det er ein effekt/overgang som heiter Gradient wipe, der du kan ha ein eigen gradient, kan du kanskje bruke same teknikk som her. Den er for Photoshop og Premiere, so du må tilpasse den til Vegas. Når det gjeld spørsmål 2, lagre i 32 bits TGA eller PNG, dei burde fungere. 8661029[/snapback] Når det gjelder selve filformatet, ville jeg valgt PSD. Vegas leser dette uten problemer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 OK, det var eg ikkje klar over. Er einig i at det då er eit godt val. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Somsagt, bruk PSD. Da taper du minst mulig kvalitet. Husk da å slå av bakgrunnslayeren før du lagrer ettersom du ikke kan slå av eller på layere i Vegas. Da kommer det bare som et bilde. Det kan også være lurt om du skal ha inn en logo å legge den inn på ett nytt dokument som har oppløsning 720x576. Uten det (bare ved å legge logoene rett inn) oppstår problemer ialelfall for meg. Så mitt tips er. Lag et nytt bilde i 720x576, og kopier inn logoen. Derretter setter du den der du vil ha den i videoen, slår av bakgrunnen og lagrer dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå