Gå til innhold

DDR raskere enn RD ram?

IntelAmdAti

er ddr ram raskere enn rd ram?  

1. 1. er ddr ram raskere enn rd ram?

• ja
      8
    • nei
      17
    • kommer annpå
      12
    • hvor er telefonen?
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns RD ram er uslålig.... Merker ganske så stor forskjell. RD Ram er bygd for fart. DDR er sånn midt på tre'et. SD er den treige kjipe, men billige minne typen. Så enkelt er det. Vis DDR ram blir raskere enn RD ram så er det ikke mye om å gjøre....

Lenke til kommentar

Raskeste minnetyper er per i dag fortsatt RDRAM. Seriøst overklokket DDR RAM har nå begynt å gi RDRAM konkurranse, men hemger fortsatt bittelitt etter. Når dualchannel DDR får "satt" seg litt vil vi nok se at DDR snart er forbi. (Vel og merke hvis SiS sitt planlagte RDRAM chipset ikke kommer i mellomtiden og forbedrer RDRAM ytelsen.)

-KJ

Lenke til kommentar
jeg har en båndbredde på mellom 3100-3300mb/s iflg sisoft snadre er det litt bedre enn rd 1066 ram, så jeg tror nok at rd må se seg slått

RD-RAM på i850E har fortsatt tåa foran i mål:

http://www.sudhian.com/docs.cfm/id/293/pid/1101.sud

...Rambus passeres i flere tester av dc-ddr på E7205 - m.h.t. pris og utviklingsmuligheter skal det mye til at Rambus/ i850E blir særlig aktuelt:

> Conclusion: Rambus Dethroned—Long Live DDR <

Lenke til kommentar
jeg har en båndbredde på mellom 3100-3300mb/s iflg sisoft snadre er det litt bedre enn rd 1066 ram, så jeg tror nok at rd må se seg slått

Måler du dine overklokkede resultater mot PC1066 default? I såfall håper jeg du selv skjønner at det bare blir dumt...

-KJ

Lenke til kommentar

Det er nok bare å innse at RDRAM fremdeles er raskest for P4, selv om noen har vanskelig for å svelge det. Foreløpig er det dessverre utenfor de kravene jeg har satt til pris, så jeg kjører DDR. Men jeg er ikke så stolt at jeg ikke klarer å innrømme at det finnes raskere og jevnt over bedre teknologier enn de som står i boksen min.

Lenke til kommentar
PC 3200=3,2gb/s båndbredde pc 2700=2,7gb/s båndbredde osv

Med tanke på at jeg har pc3200 ram så overklokker jeg ikke

Skjønner??

Å jo, jeg skjønner veldig godt, jeg. Problemet ditt er bare at den båndbredden du refererer til er et teoretisk tall. Reelle tall ligger langt lavere.

Praktiske målinger viser fortsatt at RDRAM har overtaket på DDR.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...