Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å lære C++? + flere spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg er ny til programmering og har noen spørsmål:

1. Hvor lang tid tar det å lære C++ språket når jeg leser Accelerated C++ og programmerer ca. en time til dagen?

2. Når jeg har lest og forstått Accelerated C++, klarer jeg å programmere feks. Tetris?

3. Hvor mange linjer er feks. Tetris?

4. Kan noen anbefale en bok om spillprogrammering for noen som kan C++?

Tusen takk for svar :thumbup:

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Dette er nok høyest individuelt, og avhenger også av en rekke faktorer, f.eks. om du kan noe språk fra før, hvor lett du oppfatter nye ting, etc. Jeg vil anta det i alle fall tar deg et par måneder før du kan alt.

2. Ikke helt: Såvidt jeg vet tar ikke Accelerated C++ for seg bruken av noe grafikkbibliotek (f.eks. SDL.) Men boka vil gi deg et veldig godt utgangspunkt for å lære deg å bruke et slikt bibliotek, og alt annet enn grafikk bør du i alle fall ha gode forutsetninger for å få til. Kunnskaper om språket bør i alle fall ikke være en hindring om du har lest ut boka.

3. Dette vet jeg ikke. Blir nok en del linjer, men det spørs nok alt etter hvor avansert det er snakk om osv.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Noen tips til emnetittel?

8649223[/snapback]

"C++, effektivitet, læretid og produktivitet."

"Spill, antatt tid før man kan anvende C++"

"Tetris, kan jeg lage det, etter bok xxxxx".

Bare nevn, spill, at du er ny og at du lurer på hvor lang tid det tar før du kan lage noe i C++.

Tetris kan lages enkelt, bruk SDL og C.

Hvor mange linjer er jo avhengig av hvor fint/avansert du vil lage det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...