Agrostar Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har eit Aopen AX4 PER-GN hovedkort og ein 300watts Chieftech strømforsyning. I Windows så brukar eg mbm til å sjekke temp, volt og sånt. Den oppgir -5 volt til å vere -3,9 volt. Slik har den vore heilt sidan datan var ny for 3 år sidan. Har ingen problem med datan, men eg driv å bygge meg nytt kabinett og i den anledning så kjøpte eg meg ein ny psu. Ein Hiper på 435 watt. Denne har ikkje -5volt og eg lurer da på om det gjer noko? Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Nei, det gjør ikke noe. -5 V ble brukt av ekspansjonskort som satt i ISA-BUSen (stort sett) og blir derfor ikke brukt i dagens moderne systemer. Sceptic Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Nei, det gjør ikke noe.-5 V ble brukt av ekspansjonskort som satt i ISA-BUSen (stort sett) og blir derfor ikke brukt i dagens moderne systemer. Sceptic 8649319[/snapback] Men kvifor blir da -5volten målt til -3,9 eller noko i den dur Edit: Gjer ikkje noko så lenge alt fungerar når eg flyttar det over til nye kabinettet og psu'en Endret 19. mai 2007 av Stressis Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er ingen fast standard for slike målinger. Det programmet du bruker vet ikke at du ikke har -5V, dermed viser det feil. Man kan ikke stole på alt slike program viser. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) fjerna av megselv.. leste feil i post Endret 30. mai 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå