BLU3kp Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) hei.... i dag satt jeg fredelig på rommet mitt og spilte cs, men så plutselig hørte jeg et lite stort smell. husker ikke helt hvor den kom fra. Pcen hadde slått av, lyset osv var av, strømmen hadde gått av. Men det som var så rart var at strømmen bare gikk av på rommet mitt bare, ingen andre steder i huset. stakk til butikken og kjøpte sikringer, og wops så fikk jeg strømmen tilbake. Prøvde å koble til strøm til pcen, så forsvant strømmen igjen, måtte stikke til butikken og kjøpe sikringer igjen... så kom strømmen. Nå tør jeg ikke å koble til strøm til pcen. Og et annet problem, det lyser bare 2 lys på modemet. Det tredje ( @ ) blinker oransje!. Og alt det her skjedde etter at strømmen gikk av plutselig. Endret 19. mai 2007 av gattuso Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ut fra din beskrivelse har nok poweret i PCen sagt takk for seg. Dette kan ha gitt overspenning på øvrige komponenter i PCen samt til ting som henger på PCen. Dermed kan også ADSL-modemet ha fått skade. Men krever modemet pålogging med brukernavn/passord og dette bare ligger i PCen vil lampen blinke orange (det vil si at det ikke etableres forbindelse/ikke kan logge seg på sentralen). Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 pls kan jeg få flere responds? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det at du måtte løpe ned å kjøpe sikringer når PCen var koblet i strømnettet. Det at bare strømmen gikk på den kursen ditt rom og PCen var. Alt dette viser at PCen har kortsluttet. Hvis du lurer på hva som er ødelagt må du teste hver enkelt ting. Vær klar over at ødelagte deler i PCen kan skade annen elktronikk når du tester det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Gatusso. Det nytter ikke med PM. Alt jeg kan bistå med er allerede svart her i tråden din. PCen din har kortslutning. Det er klart ut fra din beskrivelse. Utover det har du ikke gitt noen opplysninger. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 hva er det dere anbefaler meg til gjøre da?... ny psu? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Om det skulle være uklart, JA det anbefales du å gjøre ! Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 jupp ok.. nå funker pcen osv.. fikk en ny psu. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå