Gå til innhold

Strømmen blir borte når pcen blir koblet til strøm

Anbefalte innlegg

hei.... i dag satt jeg fredelig på rommet mitt og spilte cs, men så plutselig hørte jeg et lite stort smell. husker ikke helt hvor den kom fra. Pcen hadde slått av, lyset osv var av, strømmen hadde gått av. Men det som var så rart var at strømmen bare gikk av på rommet mitt bare, ingen andre steder i huset. stakk til butikken og kjøpte sikringer, og wops så fikk jeg strømmen tilbake. Prøvde å koble til strøm til pcen, så forsvant strømmen igjen, måtte stikke til butikken og kjøpe sikringer igjen... så kom strømmen.

Nå tør jeg ikke å koble til strøm til pcen.

Og et annet problem, det lyser bare 2 lys på modemet. Det tredje ( @ ) blinker oransje!.

Og alt det her skjedde etter at strømmen gikk av plutselig.

Endret av gattuso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra din beskrivelse har nok poweret i PCen sagt takk for seg. Dette kan ha gitt overspenning på øvrige komponenter i PCen samt til ting som henger på PCen. Dermed kan også ADSL-modemet ha fått skade. Men krever modemet pålogging med brukernavn/passord og dette bare ligger i PCen vil lampen blinke orange (det vil si at det ikke etableres forbindelse/ikke kan logge seg på sentralen).

Lenke til kommentar

Det at du måtte løpe ned å kjøpe sikringer når PCen var koblet i strømnettet. Det at bare strømmen gikk på den kursen ditt rom og PCen var. Alt dette viser at PCen har kortsluttet. Hvis du lurer på hva som er ødelagt må du teste hver enkelt ting. Vær klar over at ødelagte deler i PCen kan skade annen elktronikk når du tester det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...