madammim Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Det står som sagt at det støtter crashfree bios 2, men dårlig med info om det i manualen. Vil tro du kan bruke "min" manual, selv om den er for crashfree bios 3. Skader vel uansett ikke å prøve. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Disse Asus-kortene har innebygget backupBIOS som reflasher seg selv ved bad checksum. Ta ut strømmen, reset BIOS, start opp på nytt, dette skal gjøre at den selftester seg selv og resetter BIOS selv. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Vel jeg har prøvd å ta av strømmen satt pin 2og3 da 1og2 er default på cmos og tok ut batteriet i nesten en time før jeg satt det inn igjen ingen hjelp i det Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hmm rar dobbelpost ...... Endret 21. mai 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg prøvde det crashfree opplegget men ingenting skjedde, skjermen var fortsatt helt svart og ingen oppstartslyd. Ellers surrer alt som det skal inne i maskinen Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hmm akkurat sånn er det hos meg og, men utenat jeg har prøvd det ennå, emn det er sånn før jeg setter inn CD Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har man noen slags form for reklamasjonsrett på dette? Kan jeg f.eks kontaktewebsjappa jeg kjøpte hos for å få ny bios-chip eller må jeg betale hele sulamitten selv (evt kjøpte nytt HK) ? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har man noen slags form for reklamasjonsrett på dette?Kan jeg f.eks kontaktewebsjappa jeg kjøpte hos for å få ny bios-chip eller må jeg betale hele sulamitten selv (evt kjøpte nytt HK) ? 8669489[/snapback] Dette blir vel strengt tatt en garantisak, ikke en reklamasjonssak? Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Snakket nettopp med websjappa jeg kjøpte kortet hos og de sa de kunne sende meg ny bioschip Men de måtte ha navnet på Bioschippen. Hvor finner jeg det? Eller holder det med serienr eller part.no på hovedkortet? Sitter på jobb så jeg får ikke sjekke selve brikken hjemme Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ok, har vært hjemme å funnet nummeret på brikken Nå lurer jeg bare på hvordan man skifter en biosbrikke, er det bare ådra den gamle av og plugge den nye på? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ok, har vært hjemme å funnet nummeret på brikken Nå lurer jeg bare på hvordan man skifter en biosbrikke, er det bare ådra den gamle av og plugge den nye på? 8671870[/snapback] Uten at jeg er noen ekspert på dette vil jeg tro at det på et såpass nytt hk skal være enkelt å bytte bioschippen slik du beskriver, men i verste tilfellet må du vel frem med loddebolten, og da sender du det heller inn. Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ok, har vært hjemme å funnet nummeret på brikken Nå lurer jeg bare på hvordan man skifter en biosbrikke, er det bare ådra den gamle av og plugge den nye på? 8671870[/snapback] Uten at jeg er noen ekspert på dette vil jeg tro at det på et såpass nytt hk skal være enkelt å bytte bioschippen slik du beskriver, men i verste tilfellet må du vel frem med loddebolten, og da sender du det heller inn. 8672022[/snapback] Noen andre som har peiling på dette? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Kan du ta ett bilde av chippen og legge ut? Jeg har nemlig vondt for å tro at dette er en direkte utbyttbar chip. *** EDIT *** Glem det, jeg så nå at ditt kort faktisk har utbyttbar BIOS-chip, så se bort fra det jeg skrev Da er det isåfall bare å bytte chip når du får ny. Endret 22. mai 2007 av oysfaerg Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dette skjedde meg for en stund siden, på et eldre socket 478 hovedkort. Det var en tastekombinasjon + en diskett som kjørte noe recovery metode på kortet, og tok en force-flash av biosen. Men siden kortet ikke hadde utskiftbar bios, og forceflash ikke funka for en eller annen grunn, så var det dødt. Fikk heldigvis et nytt et av en koselig forumbruker her på hw, for slikk og ingenting. Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kan du ta ett bilde av chippen og legge ut? Jeg har nemlig vondt for å tro at dette er en direkte utbyttbar chip. *** EDIT *** Glem det, jeg så nå at ditt kort faktisk har utbyttbar BIOS-chip, så se bort fra det jeg skrev Da er det isåfall bare å bytte chip når du får ny. 8675975[/snapback] Hei, hvor fant du ut at kortet har utbyttbar chip? Har letet hele dagen uten resultat men det er sikkert bare jeg som er litt nub Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kan du ta ett bilde av chippen og legge ut? Jeg har nemlig vondt for å tro at dette er en direkte utbyttbar chip. *** EDIT *** Glem det, jeg så nå at ditt kort faktisk har utbyttbar BIOS-chip, så se bort fra det jeg skrev Da er det isåfall bare å bytte chip når du får ny. 8675975[/snapback] Hei, hvor fant du ut at kortet har utbyttbar chip? Har letet hele dagen uten resultat men det er sikkert bare jeg som er litt nub 8677194[/snapback] Fant ett bilde av hovedkortet Lenke til kommentar
magnus Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Vil tro at så godt som alle hk produsenter sender deg ny biosbrikke hvis du betaler porto og omkostninger (blir ikke mange kr). De har de i hvertfall gjort før i tiden. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hmm dette var ikke smart du må ha hørt at flashe i windows er noe du aldrig må gjøre. Bare msi livebios er grei fra widows. Selv brukte jeg den aldrig. Kun for dos for meg. Prøv step i faqen min. 680i kan være vanskelig og boote. Dette må prøves mange ganger. Har test allt på kortet sikkert hatt svart skjerm 50 ganger. Er ikke redd for at den skal boote igjen. Det kan være et slit. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Endret 22. mai 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hmm dette var ikke smart du må ha hørt at flashe iwindows er noe du aldrig må gjøre. Bare msi livebios er grei fra widows. 8677535[/snapback] Det var den som føkka mitt kort, så, nei, skal man flashe fra bios må man ta endel forhånds steg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå