Gå til innhold

Oppdaterte BIOS, nå vil ikke data'n skru seg på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har man noen slags form for reklamasjonsrett på dette?

Kan jeg f.eks kontaktewebsjappa jeg kjøpte hos for å få ny bios-chip eller må jeg betale hele sulamitten selv (evt kjøpte nytt HK) ?

8669489[/snapback]

Dette blir vel strengt tatt en garantisak, ikke en reklamasjonssak?

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med websjappa jeg kjøpte kortet hos og de sa de kunne sende meg ny bioschip :thumbup: Men de måtte ha navnet på Bioschippen. Hvor finner jeg det? Eller holder det med serienr eller part.no på hovedkortet?

Sitter på jobb så jeg får ikke sjekke selve brikken hjemme :mad:

Lenke til kommentar
Ok, har vært hjemme å funnet nummeret på brikken :thumbup:

Nå lurer jeg bare på hvordan man skifter en biosbrikke, er det bare ådra den gamle av og plugge den nye på? :hmm:

8671870[/snapback]

Uten at jeg er noen ekspert på dette vil jeg tro at det på et såpass nytt hk skal være enkelt å bytte bioschippen slik du beskriver, men i verste tilfellet må du vel frem med loddebolten, og da sender du det heller inn.

Lenke til kommentar
Ok, har vært hjemme å funnet nummeret på brikken :thumbup:

Nå lurer jeg bare på hvordan man skifter en biosbrikke, er det bare ådra den gamle av og plugge den nye på? :hmm:

8671870[/snapback]

Uten at jeg er noen ekspert på dette vil jeg tro at det på et såpass nytt hk skal være enkelt å bytte bioschippen slik du beskriver, men i verste tilfellet må du vel frem med loddebolten, og da sender du det heller inn.

8672022[/snapback]

Noen andre som har peiling på dette? :w00t:

Lenke til kommentar

Kan du ta ett bilde av chippen og legge ut? Jeg har nemlig vondt for å tro at dette er en direkte utbyttbar chip.

*** EDIT *** Glem det, jeg så nå at ditt kort faktisk har utbyttbar BIOS-chip, så se bort fra det jeg skrev :) Da er det isåfall bare å bytte chip når du får ny.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Dette skjedde meg for en stund siden, på et eldre socket 478 hovedkort.

Det var en tastekombinasjon + en diskett som kjørte noe recovery metode på kortet, og tok en force-flash av biosen. Men siden kortet ikke hadde utskiftbar bios, og forceflash ikke funka for en eller annen grunn, så var det dødt.

Fikk heldigvis et nytt et av en koselig forumbruker her på hw, for slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Kan du ta ett bilde av chippen og legge ut? Jeg har nemlig vondt for å tro at dette er en direkte utbyttbar chip.

*** EDIT *** Glem det, jeg så nå at ditt kort faktisk har utbyttbar BIOS-chip, så se bort fra det jeg skrev :) Da er det isåfall bare å bytte chip når du får ny.

8675975[/snapback]

Hei, hvor fant du ut at kortet har utbyttbar chip? Har letet hele dagen uten resultat men det er sikkert bare jeg som er litt nub :ermm:

Lenke til kommentar

8675975[/snapback]

Hei, hvor fant du ut at kortet har utbyttbar chip? Har letet hele dagen uten resultat men det er sikkert bare jeg som er litt nub :ermm:

8677194[/snapback]

Fant ett bilde av hovedkortet ;)

Lenke til kommentar

Hmm dette var ikke smart du må ha hørt at flashe i

windows er noe du aldrig må gjøre.

Bare msi livebios er grei fra widows.

Selv brukte jeg den aldrig.

Kun for dos for meg.

Prøv step i faqen min.

680i kan være vanskelig og boote.

Dette må prøves mange ganger.

Har test allt på kortet sikkert hatt svart skjerm 50 ganger.

Er ikke redd for at den skal boote igjen.

Det kan være et slit.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...