Gå til innhold

hvorfor så dyr, athlon 4?

Anbefalte innlegg

butikk: Access

AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz (200Mhz) pris: 1525,-

hvorfor i heiteste koster den såå mye? Mulig jeg har missa på noe viktig men såvidt jeg kan se er det en normal amd athlon cpu, bare at den har 200bus?!

Jeg er bare ute etter en billig cpu til mit hk (asus a7v) Dette hk støtter max 1,4 athlon med 200fsb, men jeg betaler dha fan ikke 1,5k for den!

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor ikke duron? billige som fy hvis prisen er viktig for deg.. ytelsen legger du nok heler ikke merke til.. skal du først kjøpe cpu nå, anbefaler jeg deg heller å vente en lønning og kjøpe hk/m f.eks. xp 2000.. mye mer relevant en "bare" 1,4 GHz...

alexio

Lenke til kommentar

men et raskt spm til:

Merker man ikke forskjell på cache størrelsen da?

Det er hovedgrunnen til at jeg er på kikkern etter en ATHLON 1,4 og ikke en duron....

Men ikke i mine villeste fantasier hadde jeg forestillt meg at den kostet nesten fire ganger så mye som en litt dårligere duron...sykt!

Visst noen vet noen, som kjenner noen som kjenner en som har en slik å selge for en 400kr så si ifra dha :-) Jeg skjønner jo at en ny slik er uaktuellt....

Lenke til kommentar

Finner bare en AMD Athlon 1.2 GHz [200 MHz] til 584,-

http://no.itbutikken.dk

Men den er jo lett og overklokke til 1,4 GHz+++ da ;)

Men men ikke så mye å hente da på oppgradering av CPU.

ja den cache størrelsen fra duron til Athlon utgjør ikke så mye forskjell.

I gjennomsnitt kan man si att en Duron 1,1 GHz tilsvare en Athlon 1,0 GHz.

Så hadde jeg vært deg og hatt litt penger til overs så hadde jeg solgt hovedkort, prosessor og ram og kjøpt meg ett nytt hovedkort som støtte DDR Ram og XP Prosessor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...