Sevenord Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 butikk: Access AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz (200Mhz) pris: 1525,- hvorfor i heiteste koster den såå mye? Mulig jeg har missa på noe viktig men såvidt jeg kan se er det en normal amd athlon cpu, bare at den har 200bus?! Jeg er bare ute etter en billig cpu til mit hk (asus a7v) Dette hk støtter max 1,4 athlon med 200fsb, men jeg betaler dha fan ikke 1,5k for den! noen som vet? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Tja.. Den er vel ute av produksjon.. Eventuellt lite opplag av den, som igjen fører til høyere pris. Generelt er gamle prosessorer overpriset i forhold til ytelse. Sjekket flere webshops? Lenke til kommentar
alexio Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 hvorfor ikke duron? billige som fy hvis prisen er viktig for deg.. ytelsen legger du nok heler ikke merke til.. skal du først kjøpe cpu nå, anbefaler jeg deg heller å vente en lønning og kjøpe hk/m f.eks. xp 2000.. mye mer relevant en "bare" 1,4 GHz... alexio Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 vet ikke om det er verd oppgraderingen, du kjører jo duronen din på 1,3 (signaturen), ville nok heller venta en lønning eller to og kjøpt hovedkort, ram og xp2000, det ville bli mye bedre. Da ville du får mye raskere ram og 266 mhz fsb Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 men et raskt spm til: Merker man ikke forskjell på cache størrelsen da? Det er hovedgrunnen til at jeg er på kikkern etter en ATHLON 1,4 og ikke en duron.... Men ikke i mine villeste fantasier hadde jeg forestillt meg at den kostet nesten fire ganger så mye som en litt dårligere duron...sykt! Visst noen vet noen, som kjenner noen som kjenner en som har en slik å selge for en 400kr så si ifra dha :-) Jeg skjønner jo at en ny slik er uaktuellt.... Lenke til kommentar
QTC Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Finner bare en AMD Athlon 1.2 GHz [200 MHz] til 584,- på http://no.itbutikken.dk Men den er jo lett og overklokke til 1,4 GHz+++ da Men men ikke så mye å hente da på oppgradering av CPU. ja den cache størrelsen fra duron til Athlon utgjør ikke så mye forskjell. I gjennomsnitt kan man si att en Duron 1,1 GHz tilsvare en Athlon 1,0 GHz. Så hadde jeg vært deg og hatt litt penger til overs så hadde jeg solgt hovedkort, prosessor og ram og kjøpt meg ett nytt hovedkort som støtte DDR Ram og XP Prosessor... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det ville vel ikke vært mulig å sette på en xp2000 ? Den vlle bare kjøre på 200mzh fsb, men det ville blitt biligere. Det burde jo gå Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 tanken har streifet meg, men vil det fungere? Da kan jeg jo bare kjøpe et bedre hk og ram når pengeboka sier ok :wink: Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 mener jeg har hørt folk har gjort det, det ville blitt genialt, en underklokket xp lager jo lite varme, og da får du en stillegående pc som bonus Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 jeps, d hadde vært konge noen som vet om det vil fungere? altså: Hvilken som helst "stor" xp cpu på et ASUS A7V som max støtter 1,4 med 200fsb, for så å klokke ned til 1,4.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå