Blaster2k Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) I dag skiftet jeg hovedkomponentene på PCen min, nytt hovedkort, ny prossesor, nytt grafikkort. Da jeg skulle starte den ville ikke windows starte. Den restarter etter lista med maskinvare har kommet frem. Windows ligger på en sata-disk, jeg har lagt inn sata-drivere og bios finner sata-disken. Noen som vet hvordan jeg kan løse problemt? Endret 19. mai 2007 av Blaster2k Lenke til kommentar
hharink Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Did you tell the bios to specificaly boot from a sata drive noen ganger må de gjør dette access the ADVANCE BIOS FEATURES screen the first option is HARD DISK BOOT PRIORITY select that and make sure the selection is sata. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Har satt 1st Boot Device til "SATA:3M-ST3150" så da vet den vel at det er en sata-disk, eller? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ved bytte av hovedkort (annet chipsett) er det normalt å måtte reinstallere Windows. Har du gjort dette? Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 nei det har jeg ikke gjort, men skal teste det nå, har nettop startet formateringen Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har du prøvd oppstart i sikker modus ( hold F8 eller F6 under oppstart) mulig den da starter uten drivere. Prøv så slette skjermkortdriver og ellers gammelt, restart så og kommer den opp i normal modus, legger du inn de nødv drivere for det nye HK. Men dette er ingen god løsning grunnet irq konflikter , så det er jo bare å legge inn nytt OS Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ja, hva gjorde du for å løse problemet, trådstarter? Her på forumet får man visst aldri med seg siste kapittel.. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 glemte å svare ble så ivrig med å installere programvare Jeg formaterte og la inn windows på nytt =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå