Reggy Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har etter anbefalinger på forumet kjøpt skjermkortet: Club 3D Geforce 7600 GS 256 MB AGP. Dette for å få shader 3.0 og bl.a. kunne spille "splinter cell double agent". Min maskin støtter kun APG skjermkort. Har innstallert kortet og drivere, men kortet sier at det ikke får nok strøm og reduserer "driften" ned slik at det skal fungere. Jeg blir videre bedt om å koble til ekstra strøm til kortet med en kontakt som skal hente strøm fra hovedkortet. Jeg kan ikke finne ut at jeg noen ekstra strømkontakt i hovedkortet mitt. Har Asus Kv8 se deluxe hovedkort med socket 754. Det står på pakken at skjermkortet trenger minimun 350 w strømforsyning. Min maskin gir 380 W. Når jeg startet splinter cell, henger hele maskinen seg. Jeg må restarte maskinen for å komme ut av "hengemyra". Er det noen råd? Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Du har nok ikke plugget i en strømkabel (4pins Drevkabel fra Strømforsyning), bak på grafikkortet. Endret 19. mai 2007 av -LoFFeN- Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Nei. Jeg kan ikke se at jeg har noe sted å plugge inn strømkabel. Den på skjermkortet er jo grei, men ser ikke noe sted det er egnet kontakt i mitt hovedkort. Og så jeg ikke brukermanualen for hovedkortet lenger. Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) <---Klikk på bildet. ^Man skal da plugge en Molex/Strømkabel som hører til Strømforsyningen. Denne skal settes inn i Strøminntaket som er bak på Skjermkortet. Endret 19. mai 2007 av -LoFFeN- Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Veldig grei forklaring. Trodde ut fra bruksanvisningen at strømmen skulle komme fra en kontakt i hovedkortet. Får åpne og se igjen da om det finnes slik kabel i slynga ved strømforsyningen.?? Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Husk på å slå av PC'en da, når du skal plugge i strøm osv. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Kan dessverre ikke se at jeg har noen slik kontakt som er ledig. Det nærmeste var noen med bare to ledningen inn i hvor det stod "fan only". Kan jeg splitte strømmen fra CD brenneren, evt ta hele strømmen fra den? Den er aldri i bruk lenger? Evt fra andre komponenter? Har sånn splitte kabel... Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvis du ikke bruker brenner'n i det hele tatt, så kan du vel det. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Da har jeg tatt strøm fra CD brenneren. Den er nesten aldri i bruk så jeg splittet strømmen. Har startet opp og ikke fått den feilmeldingen om at det ikke er nok strøm - så da får det kanskje det. Får ikke startet spillet, det henger seg på samme sted, men det skyldes kanskje noe annet da? Ikke min beste side å feilsøke spill... Takk for tipset:) Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Gruble. Jeg har aldri fått ett slikt Strømproblem med feilmelding osv. Du kan jo prøve å reinnstalere Skjermkort driveren. Eventuelt laste ned nyeste her: Nvidia GF7 Driver. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Nei. Det feilmeldingen er borte nå så da er det kanskje nok strøm. Det kanskje spillet som har problemet da:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå