Gå til innhold

Skjermkortet får ikke nok strøm


Reggy

Anbefalte innlegg

Har etter anbefalinger på forumet kjøpt skjermkortet: Club 3D Geforce 7600 GS 256 MB AGP. Dette for å få shader 3.0 og bl.a. kunne spille "splinter cell double agent".

 

Min maskin støtter kun APG skjermkort.

 

Har innstallert kortet og drivere, men kortet sier at det ikke får nok strøm og reduserer "driften" ned slik at det skal fungere. Jeg blir videre bedt om å koble til ekstra strøm til kortet med en kontakt som skal hente strøm fra hovedkortet.

 

Jeg kan ikke finne ut at jeg noen ekstra strømkontakt i hovedkortet mitt. Har Asus Kv8 se deluxe hovedkort med socket 754.

 

Det står på pakken at skjermkortet trenger minimun 350 w strømforsyning. Min maskin gir 380 W. Når jeg startet splinter cell, henger hele maskinen seg. Jeg må restarte maskinen for å komme ut av "hengemyra".

 

Er det noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke se at jeg har noen slik kontakt som er ledig. Det nærmeste var noen med bare to ledningen inn i hvor det stod "fan only".

 

Kan jeg splitte strømmen fra CD brenneren, evt ta hele strømmen fra den? Den er aldri i bruk lenger? Evt fra andre komponenter? Har sånn splitte kabel...

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt strøm fra CD brenneren. Den er nesten aldri i bruk så jeg splittet strømmen. Har startet opp og ikke fått den feilmeldingen om at det ikke er nok strøm - så da får det kanskje det.

 

Får ikke startet spillet, det henger seg på samme sted, men det skyldes kanskje noe annet da?

 

Ikke min beste side å feilsøke spill...

 

Takk for tipset:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...