Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste lettsykkel ? Derbi, Cagiva eller Aprilia RS?


Anbefalte innlegg

For det første forstår jeg ikke helt hvorfor du stresser med dette nå, med tanke på at det er over to år til du kan få lappen uansett.

 

Teorien på lettsykkel er som jankee sa, lik A, eller tung sykkel hvis du vil. Det er mye det samme som moped, men er en del verre spørsmål. Med andre ord vanskeligere.

 

Å lære seg å kjøre ATV, er vel heller på langt nær godt nok med tanke på å kjøre sykkel, da dette er to ganske forskjellige ting. Stort sett alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med giring og sånt er egentlig veldig enkelt. I forje uke hadde jeg alderi gira med sykkel eller bil før og nå øvelseskjører jeg i trafikken med lett mc helt uten problem. Så trur ikke det skal være nødvendig og øve med atv, men hvis du har tilgang på det så skader det ikke. Bare husk at det er no helt anna å kjøre sykkel.

Så er jo Mitoen råest av de sykla der da :p

Lenke til kommentar
Om ikkje biltilsynet har gjort større forandringer er prøven til lett MC lik prøven til tung MC, og ikkje lik mopedlappen.

Og har mykje meir tilfelles med bil-teorien.

Og når eg ser på vegvesen.no så er det same læreplan for klasse a1 og a

http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?c...72675259&c=Page

8650619[/snapback]

 

Stemmer. Er veldig stor forskjell på prøvene.

 

Og selvfølgelig kan du ikke kjøre opp med ATV :hm: .

Lenke til kommentar
Etter konfirmasjonen skal jeg kjøpe meg lettsykkel. Men lurer på hvilken som er best. Skal kjøpe brukt. Er det da Cagiva Mito, Derbi GPR eller Aprilia RS ? Kan mye om lettsykler, klarte teorien på nett istad med 1 feil på første forsøk. Har et søskenbarn som nettopp har fått seg fir-hjuling (ATV), som jeg kan kjøre på. Er det giring med føttene på noen av syklene `?

 

Vet at mange sånn tråder som dette her har dukket opp, men jeg vil være sikker. Ikke tenk på pris

 

 

- Espen :)

8648649[/snapback]

 

 

Hvor tok du testen på nette?:)

hvilken sykkel skal jeg ta av aprilia rs125 eller sachs 125?

Lenke til kommentar

Sier bare. Moped teoriprøven er dritlett i forhold til Lett MC teori. På lett mc kan det vere flere riktige alternativer. Si at det er 4 alternativer; a,b,c,d der a og b er riktige, men du svarer c og d. Da får du 2 feil for at du svarte to andre enn det som er riktig, og 2 feil for at du ikke svarte de to som var riktige...

 

Var litt tungvindt forklart men, håper du skjønner. :)

Lenke til kommentar
derbi gpr 125 eller en aprilia rs 125, hvilken er råest og best? :hmm:

8680760[/snapback]

Dette er smak og behag og varierer fra person til person.

Men flertallet sier sikkert RS.

 

Ikke ta over tråden for mye her ;)

Lag en egen tråd som du kan samle mange spørsmål i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...