Gå til innhold

Microsoft logger alt. LES DETTE!


peach

Anbefalte innlegg

Dette her er interessant! Microsoft logger alle web-sider du har besøkt, all email og all tekst på pcen din uten at du vet om det. (Nei, det hjelper ikke om du sletter historyen i IE, eller sletter alle deleted items i Outlook.)

 

http://fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml

 

Sakset fra siden:

 

"No, your name, address, and zip code aren't enough for the boys in Redmond. Our friend The Riddler writes: "There are folders on your computer that Microsoft has tried hard to keep secret. Within these folders you will find . . . [a log of all] the sites you have ever visited . . . [and] ALL of your e-mail correspondence -- even after you've erased them from your trashbin." Get explicit, step-by-step instructions for uncovering these "really hidden files," and prepare for a walk down memory lane that you didn't plan on."

 

Edit: Det var vist ingen som skjønte hva jeg mente, og ingen som gadd å lese artikkelen før de kommenterte. Litt dårlig formulert av meg kanskje. Det jeg mente var at Windows lagrer alt lokalt. Infoen blir ikke sendt til Microsoft. Gå til neste side, og se selv hvordan du finner noen av de skjulte filene på pcen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke meningen å si at Microsoft logger alt (til eget bruk), men at masse ting blir lagret i filer på PCen. Virker som om dere synes at det er greit at alle mailer, alt du har skrevet i word, alt du har søkt etter på internett, alle websider du har besøkt, ++ - blir lagret på harddisken uten at du vet om det. Og at de prøver å skjule det.

 

For min del gjør det ikke så mye, jeg tenker heller på andre som faktisk har litt sensitiv informasjon.

 

Det er tydeligvis mange her som ikke har lest den artikkelen, og dermed forstått hva jeg snakker om..

Lenke til kommentar
Virker som om dere synes at det er greit at alle mailer, alt du har skrevet i word, alt du har søkt etter på internett, alle websider du har besøkt, ++ - blir lagret på harddisken uten at du vet om det. Og at de prøver å skjule det.

Så du mener at de lagrer ting dobbelt opp for deg? men kopiene av ALT (som du sier) har bare skjult settings haket på slik at de som ikke har vis skjulte og systemfiler ikke kan se filene?!!?

 

Dette blir for dumt.. Du mener å si at om jeg hadde sitti på 3600bauds modem, så hadde microsoft stjelt mye av båndbredden for å skaffe seg info om meg? neppe...

Lenke til kommentar

er det noen som har glemt å spise anti-paranoia-tabletten sin idag?

 

jada jeg vet at det er mye dritt i windowsXP, og at de innimellom får informasjon om min maskin.. men vettu hva? jeg DR!TER i om m$ får vite noen smådeltaljer om min maskin.. de bruker det ikke allikevel ikke til noe konstruktivt.. for da hadde de nok kommet på døra mi forlengst.. for jeg har ALDRI betalt for et os.. synd men sant.. jeg betaler ikke for betatesting. :)

Lenke til kommentar
er det noen som har glemt å spise anti-paranoia-tabletten sin idag?

 

jada jeg vet at det er mye dritt i windowsXP, og at de innimellom får informasjon om min maskin.. men vettu hva? jeg DR!TER i om m$ får vite noen smådeltaljer om min maskin.. de bruker det ikke allikevel ikke til noe konstruktivt.. for da hadde de nok kommet på døra mi forlengst.. for jeg har ALDRI betalt for et os.. synd men sant.. jeg betaler ikke for betatesting. :)

 

Du er naiv fake. Mulig du ikke tar skade av at MS logger alt du gjør. Jeg tar heller ikke skade av det. Men jeg reagerer alikevel sterkt på at verdens største software selskap logger mye (nedtone litt :p ) av det folk gjør på maskinene sine. Spør deg selv HVORFOR MS implenterer noe slik i OS'et sitt...

Lenke til kommentar

Det blir lite vits å kommentere dette hvis du ikke har giddet å lese den artikkelen.

 

Det er det vist ingen her som har gjort. Den sier ikke at Microsoft sender alt du gjør til sine maskiner, men at Windows lagrer ting lokalt på din maskin, uten at du vet om det. Det hjelper ikke om du sier til IE eller Outlook (og faktisk Eudora) at du vil slette det. Det blir fortsatt lagret i filer, som ikke kan sees i Windows. (nei, ikke vanlige skjulte filer) Filene kan kun sees i DOS. Med andre ord lagrer Microsoft bevist dine private data, selv om du har sagt at du vil slette dem.

 

Du kan feks se sider du har besøkt for 1 år siden og lese gammel epost som du trodde var slettet.

 

Og nei, jeg er ikke linux-fan. Har aldri prøvd det.

Lenke til kommentar

Folk er så bidige naive.

Hvem tror at microsoft GIDDER å sjekke hvilke sider ola nordmann er inne på??!?!??!?!?! Fortell meg det..

 

Det er vel strengt tatt du som er naiv med den holdningen der... Et korrekt spørsmål ville istedet vært hvorfor de implementerte logging av slik i det hele tatt, eller hva?

 

 

M$ har sikkert folk som sitter å ser gjennom pc'ene til alle som har windows:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDDAAAAAA :lol:

hvis det så må det være datastyrt

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest greiene men ser at mange ikke bryr seg om at d blir logget jeg vet heller ikke om d stemmer at d blir logget.

 

Men jeg lurer på hvorfor dere ikke bryr dere om at alt blir lagret/logget (hvis d stemmer)jeg skjønner oxo at de ikke kan lese loggene fra alle maskinene MEN HVA SKAL DE MED LOGGENE ? HVORFOR SKAL DE LOGGE ? NÅR SKAL LOGGENE BRUKES ?

 

Bruker selv windows og er fornøyd med d..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...