SexPistols Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg holder på å lage et lite kalkulatorscript i php. Jeg har ordnet det slik at $x er lik et tall, $operator er lik +,-,/ og slike ting $y er kik et annet tall Men når jeg skrive koden som skal regne ut svaret for eksempel: Spørsmål =6+7 Hvordan skal jeg stille opp variablene? Slik?: <?php echo $x $operator $y; ?> Nei da får jeg Syntax Error... Noen som kan hjelpe....? Endret 19. mai 2007 av SexPistols Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) PHP <?phpswitch($operator){ case '+': echo $y+$x; break; case '-': echo $y-$x; break; case '/': echo $y/$x; break; case 'x': case '*': echo $y*$x; break; default: echo "Ugyldig operator!"; } ?> And so on... Btw, Velkommen til forumet Endret 19. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Tror jeg ville brukt en switch PHP <?phpswitch ($operator) { case '+': echo $x+$y; break; case '-': echo $x-$y; break; case '/': echo $x/$y; break; case '*': echo $x*$y; break; default: echo "Ukjent"; } ?> Eneste jeg kom på i farten. Edit: Litt treg Endret 19. mai 2007 av crowly Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Ellers har du en litt mer usikker metode: eval("echo {$y} {$operator} {$x};"); Endret 19. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå