stclem Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har en ekstern harddisk som jeg ønsker å ha strøm til i bilen. Noen som vet hvilke adaper jeg kan bruke. Står følgende i veiledning om strøm: Power supply: DC5.6V Power consumption: _<800mA (den streken, altså _, skal egentlig være rett under <) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Med en vekselretter/inverter, kan du bruke orginalstrømforsyningen. Direkte fra 12V, så kjenner jeg ikke til noen standard spenningsomformer som gir 5,6V. De jeg har sett gir trinnene 1,5–3–4,5–6–7,5–9. Mange produkter er ikke så veldig sensitive om spenningen er helt nøyaktig, slik att f.eks. 6V vil fungere, uten att jeg vil garantere att det er heldig for din harddisk. Sjekk i såfall att produktet gir minimum 800 mA/0,8A ved 6V. Endret 19. mai 2007 av sofTest Lenke til kommentar
stclem Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 ER dette noe som kan brukes? er det mA som teller eller A? Specification : * Input Voltage (DC) : From 12 V DC Nominal / From 10-24V DC Maximum * Input Current : 1.0A maz at 12V DC * 75% minimum at DC output full loading and nominal DC input voltage range. * Output Voltage : Vout: 5.0V, Range: 5.0 - 5.6V, Vpp: 200mA max * Output Current (DC) : 0 - 1.5A * Protection : SCP : For short circuited protection and with auto-recovery function. * Operation Temperature : 5 to 40 Degree Celsius * Storage Temperature : -40 to 70 Degree Celsius * Red LED indication for Nominal Voltage value * Material : Plastic with ABS material * Using it with any USB devices, simply connect a USB cable (not included) to your device(s) and then to the charger module. * It is an ultimate accessory for any USB enabled devices toting road warrior * Dimension : 3.8" x 1.5" x 1" (9.7 x 3.7 x 2.5 cm) * Weight : 40g Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 1000 milliampere (mA) = 1 ampere (A) Om spenningsomformeren du spesifiserer vil fungere, er umulig å si uten å teste. Personlig har jeg hatt mer lykke med litt høyere volt, enn lavere volt. Men som sagt, alt på egen rissiko. Det sikreste er en vekselretter. Du kan også forsøke deg i denne eller denne forumskategorien for andre råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå