Gå til innhold

Trenger jeg nytt lydkort?

Anbefalte innlegg

Vil jeg merke forskjeld om jeg kjøper et TerraTec Aureon 5.1 Fun istede for mitt integrerte AC97 lydkort på Aopen AK77-333? Jeg bruker pcen mest til spill og mp3 musikk. Hvis jeg kjøper et nytt, kan jeg og bruker optisk kabel i stede for vanlig phono, vil det være forskeld? Pcen er koblet til en Sony STR-DE675 5x100w forsterker med 2 Dantax P1000 høytalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bare en phono-kabel er den beste lyden du kan få uansett forsterker eller lydkort Pro Logic 2-kanals lyd. Mulig du mener at du bruker flere phonokabler koblet til 6 channel inputene (hvis du har) på forsterkeren slik at du får 5.1 lyd, men uansett vil det nok bli en del bedre om du kobler til forsterkeren med digitalkabel, da er det nemlig forsterkeren som tar seg av DD dekodingen.

TerraTec kortet vil også kunne gi klarere lyd med betraktelig mindre bakgrunnsstøy

Lenke til kommentar

Jeg har 6 channel input men siden jeg barehar plass til to høytalere på romet bruker jeg ikke den så det er bare stero lyd jeg tenker på. Bruker nå en billig 5 meters phono kabel fra Biltema vil jeg merke forskjeld om jeg går over til optisk med et nytt lydkort? Noen som vet hvor de selger 5 meters optisk kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...