erl1 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 spørrsmålet står egentlig over: hva trenger man av utstyr til en bilsterio som funker ok? jeg trenger ikke en strio som dunker kun for å dunke. (hvis dere skjønner hva jeg mener=)) jeg er ute etter en strio som kan spille rent, klart og høyt nok for at men skal kune høre det godt inne i bilen. jeg hører stort sett på allslags musikk, men stort sett rock. jeg ser en del "kit" med 6x9 " til hattehyllen + en sub og en forsterker. er dette nok, eller trengs det mere? blir det ikke litt merkelig med alle høytalerene bak? eller må man ha høytalere i døren (eller dashbordet) også? noen tips til hva jeg bør kjøpe? hvis vi sier max 5 k. er det realistisk å få noe slik jeg er ute etter til den prisen. har cdspiller fra før av da... bilen det skal stå i er en golf 3 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvilken spiller har du? Ville gått for et godt komponentsett til ca 3k og deretter spart opp litt til så du fikk råd til en skikkelig forsterker, kabler og evt. en sub om du skal ha det. Jeg ville ikke anbefalt "basspakker" og slikt om du er ute etter godlyd. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 spørrsmålet står egentlig over: hva trenger man av utstyr til en bilsterio som funker ok? jeg trenger ikke en strio som dunker kun for å dunke. (hvis dere skjønner hva jeg mener=)) jeg er ute etter en strio som kan spille rent, klart og høyt nok for at men skal kune høre det godt inne i bilen. jeg hører stort sett på allslags musikk, men stort sett rock. jeg ser en del "kit" med 6x9 " til hattehyllen + en sub og en forsterker. er dette nok, eller trengs det mere? blir det ikke litt merkelig med alle høytalerene bak? eller må man ha høytalere i døren (eller dashbordet) også? noen tips til hva jeg bør kjøpe? hvis vi sier max 5 k. er det realistisk å få noe slik jeg er ute etter til den prisen. har cdspiller fra før av da... bilen det skal stå i er en golf 3 8647828[/snapback] det heter ikke "strio", eller "bilsterio", men "bilstereo". Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 det heter ikke "strio", eller "bilsterio", men "bilstereo". 8648745[/snapback] beklager da... men var vel litt raskk da jeg skrev dette:p Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 det heter ikke "strio", eller "bilsterio", men "bilstereo". 8648745[/snapback] beklager da... men var vel litt raskk da jeg skrev dette:p 8648932[/snapback] som jalla sier kjøp deg et bra komponentsett, til 2-3000, i veste fall kjøp et komponentsett til 2000, og en 8"/10" aktiv sub (med integrert forsterker) Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 det heter ikke "strio", eller "bilsterio", men "bilstereo". 8648745[/snapback] beklager da... men var vel litt raskk da jeg skrev dette:p 8648932[/snapback] som jalla sier kjøp deg et bra komponentsett, til 2-3000, i veste fall kjøp et komponentsett til 2000, og en 8"/10" aktiv sub (med integrert forsterker) 8652799[/snapback] har sett litt på en DybaBel pakke http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm den 6" "pakken" der. (definition D6) http://www.mamut.com/dynabel/subdet419.htm den 12" og en dynabel bf 0804 forsterker http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm blir nok å brokople to utganger for å drive suben. og så bruke de to utgangene som er igjen på de to 6". men; trenger jeg høytalere bak også? f.eks to 6" x 9" i hattehyllen? i så fall hvordan? ps. det med cd-spilleren ble litt feil i hovedinnlegget mitt. har ikke kjøpt cdspiller. men blir nok til å kjøpe JVC KD-DV7300. er denne alene nok til å drive et par bakhøytalere + to 1" diskanter? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Setter du høytalere framme på forsterker, trenger du ikke høytalere bak. Det ødelegger bare lydbildet. Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Setter du høytalere framme på forsterker, trenger du ikke høytalere bak. Det ødelegger bare lydbildet. 8653085[/snapback] ok... men hva tror du da om det "kite" jeg har satt opp ovenfor? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Tja, etter som jeg har hørt skal det der være helt ok men du kan jo dra på www.morel.no og www.installbay å se litt på det de har. Hvis du bryr deg litt om lyd å slikt, ville jeg anbefale deg til å starte med spiller om du ikke har det, og et komponentsett og ha framme. Så er det bare å spare til en forsterker til komponentsettet og sub delen Kjøper du ting litt etter litt, slipper du å kompromisse så mye nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå