Gå til innhold

Sega Master System II


Anbefalte innlegg

Hei. har nylig gått tak i en gammel Sega MS2 som jeg sliter med å få igang.

 

Den tilhører min samboer som mener det mangler en kabel, fra konsoll til TV.

Det jeg lurer på, er om dette er noe av det samme som den kabelen som fulgte med NES 8-bit i sin tid? Og om denne kan benyttes på en Sega? Den med 2 antenneutganger slik at man slapp å bytte kabel hvis man skulle se på TV.

 

Eneste kabelen som fulgte med konsollen jeg har her er noe som kan ligne på en vanlig kompositt-kabel, men får desverre ikke nye bilde ut av denne.

 

Håper på svar. :)

 

Mvh.

- Don Spiff -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. har nylig gått tak i en gammel Sega MS2 som jeg sliter med å få igang.

 

Den tilhører min samboer som mener det mangler en kabel, fra konsoll til TV.

Det jeg lurer på, er om dette er noe av det samme som den kabelen som fulgte med NES 8-bit i sin tid? Og om denne kan benyttes på en Sega? Den med 2 antenneutganger slik at man slapp å bytte kabel hvis man skulle se på TV.

 

Eneste kabelen som fulgte med konsollen jeg har her er noe som kan ligne på en vanlig kompositt-kabel, men får desverre ikke nye bilde ut av denne.

 

Håper på svar. :)

 

Mvh.

- Don Spiff -

8647791[/snapback]

 

i og med at nintendo og sega hatet hverandre på den tiden tror jeg ikke at kablene passer om hverandre

Lenke til kommentar

Jeg bruker samme kabel fra SNES til TV som fra Sega MS2 til TV uten noen problemer.

 

Sega og Nintendo bruker samme type inngang på sine konsoller så det skulle ikke skape noe problemer. Har i alle fall selv ikke had noe problemer med det såvidt jeg kan huske, men det er lenge siden. Nå bruker jeg en kabel jeg selv har loddet og laget som jeg bare bytter mellom SNES maskinen og Sega maskinen.

Lenke til kommentar

Testet nettopp og det fungerer overraskende bra. :)

 

Som Bear^ sa så er det samme type utgang, type RF-out mener jeg det sto.

Eneste forskjellen jeg kan se er at bildekvaliteten er bedre på min gamle NES enn på SMS2-maskinen.

 

Anywho det fungerer og det er jeg gla for, på tide med litt gammel nostalgi.:)

 

Takker for svar. :)

 

Edit: Skriveleif

Endret av donspiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...