Incumbent Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Har planer om å gå til innkjøp av en ny pc, noe som er litt raskere enn treigt.. Handleliste jeg har oppretta på komplett. Er jeg helt ute på jordet når jeg mener det der kan passe sammen? Har ikke peiling på om noen av komponentene kjører over andre, eller noen er for dårlige. Jeg er villig til å vente ca 1mnd med kjøp av hardware, så om noe nytt og imponerende kommer i næreste framtid, så tell me. Edit: En annen konfigurasjon, som kanskje er bedre? Endret 21. mai 2007 av LaE Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Har drevet og satt sammen litt av vært nå.. E6600, 4gb, 500gb, 8800gtx og e6600, 4gb, 500gb, 8800gtx Forskjellen på de to er minnebrikkene og psu. Den øverste har corsairbrikker, den nederste har geil. Ut ifra hva jeg har forstått er vel geil det jeg får mest ut av? Ser at minnet blir ganske dyrt hos netshop, så vurderer å kjøpe alt hos komplett med untak av minnebrikkene jeg har tenkt å kjøpe hos psdata - geilbrikkene. Hvordan ser det ut? Vet ikke om det er en litt svak cpu i forhold til gpuen, eller kanskje ramen er litt vel billig? Jeg kom til å tenke på at 2gb dyrere minne kanskje gir meg bedre ytelse enn 4gb billig minne? Noe jeg ikke nevnte i sted var pcens bruksområder; maya student, photoshop, directx-dev, smågaming og filmtitting. Endret 20. mai 2007 av LaE Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Så ikke gale ut det, har du tenkt å klokke? Ang. minne så ville jeg sagt kvantitet foran kvalitet Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Herlig! Ja, har tenkt å klokke litt:) Hvilken av de to ville du anbefalt? eller bør jeg endre noen komponenter om jeg vil klokke? Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Geil gir veldig mye ytelse for pengene ;D Hadde gått for dem.. Edit: Skrivefeil Endret 20. mai 2007 av Geisner Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Da går jeg for handlelista på prisguiden(den nederste) Er det lurt å dele opp kjøpet mellom flere forhandlere, eller er det like greit å ta alt i en bestilling? Siden jeg ikke vil gjøre noe bomkjøp eller noe i den duren, så lurer jeg på om quadcore er mer "riktig" å handle i dag? har også lest her på hw at prisen skal halveres på de mot sommeren. Takk for svarene! Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Da går jeg for handlelista på prisguiden(den nederste)Er det lurt å dele opp kjøpet mellom flere forhandlere, eller er det like greit å ta alt i en bestilling? Siden jeg ikke vil gjøre noe bomkjøp eller noe i den duren, så lurer jeg på om quadcore er mer "riktig" å handle i dag? har også lest her på hw at prisen skal halveres på de mot sommeren. Takk for svarene! 8653828[/snapback] Intel Xeon X3210 koster 3.5k. Billigste quad coren no i dag. Med litt overklokking holder den q6600 nivå. X3210 skal visst vere utrolig god til å overklokke og. Lurest å kjøpe hos samme forhandler, evt. 2 forskjellige. Er som oftest 50 kanskje 100kr som skiller. Derfor vil du tape på det ved å kjøpe fra forskjellige. Du må tenke på at en frakt på 150kr er langt fra urimelig. Stemmer det du har lest. 22.juli skal intel's prosessorer til pærs. De skal nærmest halveres ja. Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Ble litt i dyreste laget den prosessoren, går for e6600, får heller oppgradere ved en senere anledning. Et siste spørsmål; er det noen forskjeller på produsenter av grafikkort? Jeg har bestemt meg for et Asus 8800gtx(jeg vet ikke riktig hvorfor), men EVGA har er kort som er 500,- billigere og benytter seg av samme gpu. Kommer jeg til å merke forskjell på det billigere kortet? Mer fristende å spare 500,- og kjøpe med en hdd ekstra el. Edit: skrivefeil Endret 20. mai 2007 av LaE Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ble litt i dyreste laget den prosessoren, går for e6600, får heller oppgradere ved en senere anledning. Et siste spørsmål; er det noen forskjeller på produsenter av grafikkort? Jeg har bestemt meg for et Asus 8800gtx(jeg vet ikke riktig hvorfor), men EVGA har er kort som er 500,- billigere og benytter seg av samme gpu. Kommer jeg til å merke forskjell på det billigere kortet? Mer fristende å spare 500,- og kjøpe med en hdd ekstra el. Edit: skrivefeil 8654246[/snapback] ytelsen på de kortene er omtrent identiske. Du vil ikke merke forskjel. Gå for EVGA sitt. Prisene er bare hva produsentene mener kortene er verdt. Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Flott! Takk nok en gang Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Flott! Takk nok en gang 8654311[/snapback] Ingen årsak. Håper du blir fornøyd med pcn din Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Asus sitt kort kommer med en driit deillig bundle, det gjør ikke EVGA sitt ;D Link: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...800_gtx/33300/2 Se nederst på siden : ) Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 såpass ja. Får se litt på det der:) Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Asus sitt kort kommer med en driit deillig bundle, det gjør ikke EVGA sitt ;D Link: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...800_gtx/33300/2 Se nederst på siden : ) 8654332[/snapback] tja. Har han bruk for spillene? Er det demo spill eller er det fullversjon? Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Går for EVGA sitt kort jeg! Var ikke spill i min sjanger, så penger spart Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 det er full versioner ja ;D Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Jeg bestilte delene i går, men avbestilte i dag grunnet at jeg har greid å skaffe meg 2000,- ekstra. Summen jeg nå kan forholde meg til er 15000,- Ut fra: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47567 håper jeg på å få noen innspill i forhold til forbedringer av hardware Endret 21. mai 2007 av LaE Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg bestilte delene i går, men avbestilte i dag grunnet at jeg har greid å skaffe meg 2000,- ekstra. Summen jeg nå kan forholde meg til er 15000,-Ut fra: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47567 håper jeg på å få noen innspill i forhold til forbedringer av hardware 8667305[/snapback] ehm, ram er helt grei. Hovedkort er helt grei. Skjermkort er fint, har ikke råd til SLI derfor utelar vi det og. Da kan du jo kjøpe dyrere kabinett, noen hardiscer evt. ett bra lydkort. Ser ikke andre muligheter her uten at det er bortkastet. Evt. du kan kjøpe quad core CPU, alså Intel Xeon X3210 den koster 3.5k, men du skal trekke fra 1750, da er vi på 1750 mere enn den billigste forhandleren av e6600. 1750 ligger jo rett under de 2000 for de 250kr kan du jo kjøpe ett litt dyrere kabinett elns. Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det var lurt Vil jeg ha noe igjen for quad core? Har fått med meg at intel sine quad core er fake firekjerner, eller er det bare jeg som ikke har skjønt lanseringsguidens syn på det? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det var lurt Vil jeg ha noe igjen for quad core? Har fått med meg at intel sine quad core er fake firekjerner, eller er det bare jeg som ikke har skjønt lanseringsguidens syn på det? 8667807[/snapback] er nok ikke noe fake hos Intel nei du vil nok ha en firekjerne lenger enn en evt. e6600. Mange fremtidige program som støtter firekjerne(quad) og da vil du få veldig bedre ytelse med den enn e6600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå