Complexity Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Complementary metal–oxide–semiconductor Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Nei kødder ikke. er faen ikke noen data nerd, hva betyr det??? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 CMOS er det samme som BIOS Basic Input/Output System ref Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS Clear CMOS feks er en bryter eller knapp på hovedkortet som nullstiller hovedkortet til fabrikks instillinger. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Nei kødder ikke. er faen ikke noen data nerd, hva betyr det? 8647324[/snapback] Å kalle andre for nerder, er ikke så jævla hyggelig. (Med det sagt vil jeg heller være en nerd, enn en wannabe overlegen idiot som jeg får inntrykk av at du er.) Hvis du leser det jeg postet i første innlegg, ser du at jeg la ved en link. Hvis du, etter å ha trykket på den, ikke klarer å finne svaret, er det ikke noe håp for deg Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 sorry er stressa! Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 sorry er stressa! 8647368[/snapback] Da er responstiden til google mye raskere enn svartiden her på forumet <3google is your friend<3 Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ok VolcomStone, den skal brukes i signaturen min (akredittert selvsagt) Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 så du det på mitt svar? cmos er den jumperen du resetter bios med:P Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Mange forsøk her Hva med dette : Canadian Meteorological and Oceanographic Society (CMOS) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er alltid noen som svarer uten å skjønne noe særlig selv: CMOS er det samme som BIOS 8647340[/snapback] cmos er den jumperen du resetter bios med:P 8647697[/snapback] CMOS og BIOS er ikke det samme. Den jumperen brukes for å resette CMOS. Et teknisk riktig svar fra Complexity, men det er vel ikke så informativt. Når man snakker om CMOS i forbindelse med PC så mener man en krets som lagrer innstillinger for BIOS. Dvs alle instillingene man kan forandre på i BIOS menyene, pluss klokka. Dette er en minnekrets (RAM) med batteri, slik at data beholdes når strømmen er av. Selve navnet kommer fra halvlederteknologien som brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå