ATWindsor Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 girmopeder utnytter faem meg ikke mer av effekten . Scootere gjør det derimot , siden de har variator å dermed ca 112040150 forskellige justeringsmuligheter , å på en Girmoped er det 6 . 8727213[/snapback] En variator har variator vekter, man kan ikke gjøre som du antyder til , skru en skrue , og vips, har man gir ratio på 1:4 istede for 1:15 ( bare eksempel ! ! ) Det er det samme som på gir moped ; Skal man bytte utveksling, bytte deler. Man får bedre utnyttelse av gir, belive it or not. 8728317[/snapback] Med trinnløse gir, så kan man jo til enhver tid ha motoren på det turtallet som gir maks effekt, i motsetningen til med vanlige gir, ihvertfall biler går jo vesetenlig bedre med trinnløse gir. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå