Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har nettop satt sammen pcn, skrur den på og da kommer den til en slags meny, den tester masse rart men når den kommer til prossesoren står det intel cpu loading error fatal error Hva er feil Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 1.: Prosessoren er defekte. eller 2.: Test programmet er bugga. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Åpne en nettleser, gå til google.com, søk på feilmeldingen. Det er sikkert mange som har vært ute for samme feilmelding... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 husk og ha med hovedkortet du har når du søker feks: "MSI K9N CPU fatal error" Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ville nok gått for Stian89 sitt råd her, oppdater BIOS.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Fra sticky: Om du har noen som helst anelse om hva som er i veien med PCen din, f.eks. at du ikke får tilgang til DVDer som du setter i maskinen, så har tråden din absolutt ingenting i denne kategorien å gjøre. Ser ut til at det er generell konsensus om at det er BIOS som er problemet her, så tråden flyttes til Hovedkort-kategorien. Om det blir helt feil, så send en PM. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Hvordan oppdaterer jeg BIOS? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 gå til hjemmesiden til produsenten av hovedkortet, finn hovedkortet, der finner du også somregel en link til BIOS oppdatering. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Hvordan kan jeg oppdatere bios når jeg ikke kommer in på maskin!! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 finnes sikkert BIOS oppgradering som må bruke god gammeldags floppy på. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Floppy hva er det Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Rieju-Mrx. Din PC vil ikke starte ? Trekk ut stikkontakten. Begynn på nytt, og forsikre deg om at du monterer alle komponenter riktig. Sett i minst mulig. Bruk helst et pci skjermkort hvis du har, eller kan låne et. Du trenger normalt ikke oppdatere BiOS dersom du ikke setter sammen en maskin med helt flett nye komponenter, altså ting som nettopp er kommet på markedet. (Eksempel: Hvis du har f.eks en Core2Duo 6850 og skal putte denne i et Asus p5B) Ta det med ro. Haster det virkelig så jævlig ? Få en med peiling til å se på maskinen og hjelpe deg. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Her er feilen! Jeg starter maskinen opp. Den kommer opp en meny, der står det! Intel CPU uCODE Loading error CMOS Settnings Wrong CMOS DATA/TIME NOT SET Chassis Intruded Fattal error System Halted Ja har nå ikke funnet ut hva som er feil! Kan ikke oppdatere BIOS når jeg ikke kommer in på windows Er noe koblet feil Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Mange gode tips i posten til karamell. Post hardware her! Men ville først: Prøv å resette bios, sjekk manual. Ofte en jumper du må flytte på. Du kan også ta ut bios batteriet. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Ok, hvor er denne jumperen Min Hardware! Asus P5ND2 Intel Core 2 Duo E6400 Geil Ultra pc 6400 2gb Sapphire Radeon x1950 GT Apevia 550w Ja det skulle være alt Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er jo påslått "Intrusion Detection" i den BiOS'en der. Altså har du brutt deg inn og blir behandlet som en innbruddstyv akkurat nå. Det burde vært slått av først... litt sent for det nå. Resette BiOS er et kjempeforslag. Hvis du ikke får det til kan du ta ut batteriet på hovedkortet ( merk det med en tusj først ) og vent 5 minutt før du setter det inn igjen. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 OK, hvordan reseter jeg bios, er ikke så god med pc Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Ved å søke på feilmeldingen din, fant jeg en fyr med eksakt samme ordlyd på asus support: LINK Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Everytime I boot up my systeem I get the following message: Chassis intruded!Fatal error...system haltedWhen i clear the cmos I get the following message:Cmos Settings wrongCmos Date/time not setOverclocking failed! Please enter setup to re-configurePress F1 to Run SETUPPress F2 to load default values and continue When I press F2 I can continue, but when I reboot my system or restart I get the message: Chassis intruded!Fatal error...system halted When I press F1 and make changes to the bios and save the changes I also get the message: Chassis intruded!Fatal error...system halted I can't disbale this in the bios and I checked the jumper it is set corretly over the two pins, I tried putting it on the single pin, but like expected this didn't do the trick. I hope you guys have any idea. Det går jo an å lese litt der, jeg orket ikke sjøl Update: BAtteriet ditt er midt mellom Pci og Skjermkort soklene. Endret 19. mai 2007 av Karamell Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Manualen din er 4.18 mb så det går litt tid å finne noe. Clear CMOS står under kapittel 1-9 side 24 i kapittel 1. Jumperen er rett ved siden av batteriet ( duh.. ) Det er 3 pinner. Normalt står det en liten plast sak over pinner 1 og 2. Setter du den over 2 og 3, blir CMOS resatt. Så må du sette den tilbake etterpå !! Ja, for du har vel manualen foran deg når du holder på ? Endret 19. mai 2007 av Karamell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå