Gå til innhold

Hvordan fungerer en torrent tracker ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok torrent protokollen er et stykke unna PHP jeg og :)

Kan det være at trådstarter trodde PHP var det samme som P2P?

8648836[/snapback]

Man kan helt fint implementere en tracker i PHP, så lenge man har protokollen så får man til mye rart i PHP.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg velger og skrive min i PHP. Og det går så det suser. Fant ut at om du bruker torrent programmet til og force update til trackeren og den ble nekta eller det var en syntax error i announce fila, så ville dette komme opp i torrent programmet. Håper på og få skrevet halve den idag, så blir jeg kanskje ferdig med trackeren min til mandag :)

Tenkte jeg skulle legge den ut her for og få vite hva folk synes, eventuele snarveier, bugs og sikkerthet kan bli oppdaget..

Lenke til kommentar
Men en ting jeg lurer litt på..

Er det trackeren som står ansvarlig for og sende lister over seeds osv slik at folk kan seede og leeche og så videre ?

8694572[/snapback]

Trackern skal sende alt av informasjon til klienten.

Eneste omveien er å bruke DHT, noe som er meget fyfy på private trackere.

Prøvde faktisk å lese litt på TB.DEV, men den koden var så søplete at jeg ga opp.

Hvem lager et stort seriøst prosjekt uten OOP og med short-tags?

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Prøvde faktisk å lese litt på TB.DEV, men den koden var så søplete at jeg ga opp.

Hvem lager et stort seriøst prosjekt uten OOP og med short-tags?

8696504[/snapback]

Personer som ikke kan OOP :)

Desverre er den andelen så alt for stor, spesielt i store prosjekter av en eller annen grunn. Vi har forsøkt å rekruttere flere til å hjelpe til med vikingboard.com, men flere har vi måttet si nei til grunnet manglende OOP-kunnskap, kjedelig men sant..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...